אירופה זינקה לאחר נאום דראגי: ספרד טסה 6%, התשואות על איגרות החוב ירדו

יו"ר ה-ECB הבטיח לעשות את כל מה שנדרש על מנת לשמור על גוש האירו. האירו זינק ב-1.2% ל-1.23 דולר. הקאק הצרפתי קפץ ב-4%

המדדים המובילים בבורסות באירופה ננעלו בשיעורים חדים לאחר נאומו של יו"ר ה-ECB, מריו דראגי שהצהיר כי יעשה כל שנדרש על מנת לשמור על גוש האירו. דבריו הושפעו גם על שערו של האירו שזינק ב-1.2% ל-1.23 דולר באותה שעה.

הפוטסי האנגלי עלה 1.28%,מדד הדאקס הגרמני טיפס ב-2.61%, הקאק הצרפתי זינק ב-4.07% והמדד הספרדי קפץ ב-6.06% .התשואות על האג"ח ל-10 שנים של ספרד ואיטליה צונחות ב-6% בקירוב לרמות של 6.92% ו-6.05% בהתאמה.

העליות התחזקו גם על רקע נתון חיובי משוק התעסוקה בארה"ב והזינוק בחוזים בשיעור של עד 1.4%. נציין כי בתחילת היום נפתח המסחר באירופה בירידות שערים. ברקע למסחר ניצבו הדו"חות הכספיים של חברות שונות וביניהן ענקית התקשורת טלפוניקה - Telefonica.

"ועידת הפיסגה הקודמת היתה הצלחה כי המנהיגים הבינו שהדרך ליציאה מהמשבר היא יותר אירופה",אמר דראגי בנאום עידוד למשקיעים, "גוש האירו הוא בלתי הפיך ואנו נדאג שכך יהיה" בהתייחסו לספקולציות על פירוק הגוש.

"בסמכותנו לעשות את כל מה שצריך כדי לשמר את האירו ותאמינו לי, זה מספיק", הסביר דראגי ברקע לציפיות לתוכניות סיוע אגרסיביות לשווקים, "כשגופים מחוץ לגוש האירו מדברים על השבריריות של האירו, הם ממעיטים בהון הפוליטי שמשקיעים פה לשיפור המצב".

דבריו של דראגי הקפיצו את הציפיות כי הבנק האירופי המרכזי יבצע צעדים ממשיים על מנת להפחית את עלויות נטילת ההלוואות של ספרד ואיטליה, אשר התשואות על אגרות החוב שלהן מעידות על היותן ברמה המעידה על משבר.

יותר מ -60 חברות ממדד Stoxx 600 באירופה (SXXP) מפרסמות היום את תוצאותיהן הכספיות. נציין כי מתוך 102 שכבר דיווחו ברבעון זה, 47% היכו התחזיות, כך לפי נתוני בלומברג.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רוח 26/07/2012 21:16
    הגב לתגובה זו
    נו אז , כולם אומרים. בגדול כולם רוצים שהכלכלה תפרח. עוד עליה בגלל פטפוטים. מבחינתי כל עוד המניות עולות , הסיבה לא משנה לי , אבל ברור לי שהעליות האילו זמניות, ואנו עוד נחטוף.
  • 2.
    נאום צמברלין . (ל"ת)
    בא 26/07/2012 19:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הזהרו מירידות חבריםםםם (ל"ת)
    משקיע 26/07/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.