קרול טומה UPS  (אתר החברה)
קרול טומה UPS (אתר החברה)
דיבידנד גבוה

המניה מתרסקת אבל המנכ"לית מרגיעה: "הדיבידנד בטוח"

אחרי שהמניה של UPS צנחה ב־14% והגיעה לשפל של ארבע שנים, המשקיעים חששו מקיצוץ הדיבידנד ; המנכ"לית מרגיעה

עמית בר |
נושאים בכתבה UPS דיבידנד


UPS הודיעה שהיא הולכת להוריד בחצי את היקף המשלוחים שלה עם אמזון עד סוף 2026 וזה הדליק אצל כולם נורה אדומה. אמזון היא הלקוח הכי גדול של UPS ואם היא מצמצמת את העבודה איתה זה אומר שהכנסות יכולות להיפגע חזק. UPS גם סיפקה תחזית רווחים חלשה לשנת 2025 מה שרק הוסיף לדאגות המשקיעים. המניה נפלה אמש ב-14% למחיר של 114.9 דולר, שווי החברה 98 מיליארד דולר. המחיר מבטא מכפיל רווח של כ-12.5 על רווחי השנה וכ-13-13.5 על רווחי השנה הבאה. לכאורה מכפיל סביר, אבל החשש שהחולשה בביצועים תימשך.


רבים מהמשקיעם והמשקיעים הפוטנציאלים שואלים שאלה אחת גדולה – האם החברה תוכל להמשיך לשלם את הדיבידנד הגבוה שהיא נותנת למשקיעים או שיש סיכוי שהוא ייחתך בקרוב?


הדיבידנד של UPS הוא 5.7% - האם הוא באמת בטוח?


נכון להיום UPS מציעה תשואת דיבידנד של 5.7% שזה אחד הגבוהים ב־S&P 500 אבל אחרי הירידות האחרונות משקיעים מפחדים שזה לא יחזיק מעמד לאורך זמן. בעבר כבר ראינו חברות שחילקו דיבידנדים גבוהים אבל אז הגיעו בעיות והן נאלצו להוריד אותם משמעותית. UPS לא רוצה להיות אחת מהן, האמת שלמרות ההבטחות, אי אפשר לדעת איך המשבר הזה יתגלגל, אם כי נראה שהוא נקודתי. משבר חמור עלול להוריד את הדיבידנד, בינתיים זה לא יקרה. 


המנכ"לית קרול טומה מנסה להרגיע. בשיחת המשקיעים האחרונה היא הבהירה שהחברה מתכננת לייצר 5.7 מיליארד דולר בתזרים מזומנים חופשי ב־2025, שמתוכם 5.5 מיליארד דולר יוקצו לדיבידנד. במילים אחרות – החברה לא מתכוונת לגעת בו, והיא תשלם קרוב ל-6% דיבידנד.

במהלך השיחה אנליסט מבנק ברקליס שאל אותה עד כמה זה חכם מבחינה פיננסית ש־UPS מתכננת להוציא מיליארד דולר על רכישה חוזרת של מניות בזמן שהיא כבר מתחייבת לחלק 5.5 מיליארד דולר בדיבידנדים. טומה השיבה שהתמונה התזרימית נראית יותר גרוע ממה שזה באמת כי חלק מההוצאות שלה זה תשלומים לא במזומן שקשורים לפנסיה. אם מוציאים את זה מהחישוב אז התמונה נראית אחרת לגמרי ויש לה מספיק נזילות לשלם את הדיבידנד בלי בעיה

בואו נדבר במספרים

היום הדיבידנד הרבעוני של UPS עומד על 1.63 דולר למניה והוא אפילו עלה השנה בסנט אחד שזה אומנם שינוי קטן אבל מראה שהחברה עדיין מחויבת למשקיעים.
הרווח הצפוי של החברה ל־2025 הוא 8.66 דולר למניה שזה יוצא בערך 7.4 מיליארד דולר בסך הכול. סך הדיבידנדים שהחברה מתכוונת לחלק עומד על כ-6.5 דולר למניה מה שאומר שהיחס עדיין בגבול הסביר.

אז בינתיים אין סכנה מיידית לדיבידנד אבל אפשר לראות שהפערים מצטמצמים וזה משהו ששווה לשים אליו לב כי אם הרווחים ימשיכו לרדת יהיה יותר קשה להמשיך לשלם דיבידנדים באותו קצב

קיראו עוד ב"גלובל"

מה יקרה עכשיו עם UPS

החברה יודעת שהסיפור עם אמזון הולך לשנות לה את התמונה והיא מתכננת לקצץ עלויות ולהתייעל כדי לחסוך מיליארד דולר בשנה. במקביל היא משתלטת על יותר משלוחי SurePost, שירות שמתבסס על הדואר האמריקאי, בתקווה שזה יחזיר לה הכנסות ממקומות אחרים

אבל יש פה בעיה יותר גדולה. השוק משתנה ואמזון כבר לא תלויה ב־UPS כמו פעם כי היא בונה לעצמה רשת משלוחים משלה. גם פדקס וחברות משלוחים מקומיות מתחזקות ומציעות חלופות זולות יותר. אז האם UPS תצליח להתמודד עם זה ולחזור למסלול צמיחה או שהירידות האחרונות הן רק ההתחלה

כרגע החברה מסמנת שהיא לא מתכוונת לגעת בדיבידנד שלה אבל השוק מסתכל קדימה ואם לא יהיה שינוי במגמה יכול להיות שנראה מהלך כזה בהמשך.


שיחת הוועידה של UPS - השאלות והתשובות, האיומים וההזדמנויות

בשיחת הוועידה של חברת המשלוחים הענקי, ירדו האנליסטים לרזולוציות של ההוצאות השונות, המגזרים לרבות ההסכמים והשת"פים הקיימים. זו לא היתה שיחה פשוטה, כשברקע אכזבה מסיום העסקה עם אמזון וצניחת המניה. הנה השאלות והתשובות:

תומאס וואדוויץ', UBS: איך אפשר להיות בטוחים שכנגד הירידה המשמעותית בהכנסות כתוצאה מהשינוי בהסכם עם אמזון, החברה תצליח לקצץ בעלויות באופן מספיק מהיר כדי לשפר את המרווחים במקום לראות לחץ עליהם?

קרול טומה, מנכ"לית UPS: אמזון היא הלקוח הגדול ביותר שלנו אך היא לא הלקוח הרווחי ביותר שלנו. החוזה שלנו עימם הגיע השנה לנקודה שבה היינו צריכים להעריך מחדש את היחסים, משום שאם לא היינו פועלים, היינו מסתכנים בתשואות פוחתות. החלטנו להאיץ את הירידה בנפח העבודה שלהם איתנו ביותר מ-50% עד יוני 2026. ככל שהנפח יורד, אנו גם מצמצמים את הנכסים והמשאבים שתומכים בו, מה שמביא לשיפור המרווחים.

בריאן דייקס, סמנכ"ל כספים: אנחנו צריכים לשנות את הרשת כך שהיא תתאים לרמות הנפח החדשות. על כך נדבר יותר בפירוט בדו"ח הרבעוני הראשון, לאחר שנסיים את ההתקשרות עם כלל הגורמים הרלוונטיים. אולם כבר התחלנו לפעול, והקיצוץ בהוצאות ייעשה בקצב תואם לירידה בנפח.


ג'ורדן אליגר, גולדמן זאקס: מהי ההשפעה של השינוי בשירות SurePost, וכיצד UPS תוכל להתמודד עם העברת כל המשלוחים אל תוך הרשת שלה?

קרול טומה: כל חבילות SurePost ממוינות במתקנים שלנו, והשתמשנו בעבר בשירות הדואר האמריקאי (USPS) למשלוחים האחרונים. אולם, השינויים במודל התפעולי שלהם ייקרו עבורנו את השירות והורידו את רמת האמינות, ולכן החלטנו לקחת את כל המשלוחים חזרה אלינו. השינוי הושלם בהצלחה, ואנחנו לא מצפים להשפעה מהותית על הביצועים הכלכליים שלנו.

דייוויד ורנון, ברנשטיין: האם תוכלו להסביר כיצד שינויי המבנה הנוכחיים יביאו לגידול בשולי הרווח התפעולי ל-10.8% ב-2025?

בריאן דייקס: אנחנו מצמצמים את עלויות הקבע תוך התאמת הרשת לנפח החדש. צפויה ירידה של 8.5% בנפח אך במקביל גידול של 6% בהכנסה פר-משלוח, הודות לשינוי בהרכב הלקוחות ולמודל תמחור משופר. השינוי באיכות ההכנסות יאפשר לנו לשמור ואף להגדיל את שולי הרווח התפעולי.


קן הוקסטר, בנק אוף אמריקה: מה היו ההכנסות מאמזון ב-2024, ואיך צפוי השינוי להשפיע על התחרות בשוק?

קרול טומה: אמזון היוותה 11.8% מהכנסות החברה ב-2024. עם זאת, גם לאחר הירידה בנפח שהם מעבירים אלינו, הם יישארו לקוח משמעותי שלנו בתחומים בהם יש לנו יתרון יחסי, כמו טיפול בהחזרות והובלות מורכבות. לא צופים שינוי תחרותי משמעותי.


אריאל רוזה, סיטי: איך תיראה UPS בעוד חמש-עשר שנים? כיצד החברה תאזן בין צמיחה לבין ירידת ההכנסות מאמזון?

קרול טומה: UPS מתמקדת בהפיכת הלוגיסטיקה למורכבת יותר ומשתמשת בחדשנות כדי להבדיל את עצמה בשוק. לדוגמה, הטמענו טכנולוגיית RFID המשפרת את ניהול המלאי עבור לקוחותינו. שוק הבריאות הוא מנוע צמיחה משמעותי – הכנסותינו ממנו עמדו על 10.5 מיליארד דולר ב-2024, ואנו צופים שהן יגיעו ל-20 מיליארד עד 2026.


כריסטיאן ות'רבי, וולס פארגו: האם החברה מסוגלת להגדיל את הרווחים גם בשנת 2026, או שנראה תקופה של יציבות יחסית?

קרול טומה: אנחנו ממשיכים להגדיל את הרווחים לא רק באחוזים אלא גם במספרים מוחלטים. הצמצום בהוצאות יגבר ככל שנתקדם, ויביא לשיפור בשולי הרווח התפעולי עד 2026. אנו בטוחים בכך, ונפרסם תוכנית ברורה יותר בהמשך השנה.


סקוט גרופ, וולף ריסרץ': עד כמה הייתה הרווחיות של אמזון נמוכה? האם החברה תשמור על משמעת תמחור מול ירידת הנפח?

קרול טומה: אמזון הייתה לקוח עם רווחיות נמוכה מאוד. לא נרדוף אחרי נפח נוסף כדי למלא קיבולת, אלא נקטין את הקיבולת שלנו כך שתתאים לנפח החדש, וכך נשמור על הרווחיות.


רבי שנקר, מורגן סטנלי: האם אמזון הייתה כ-20% מנפח השילוח של UPS בארה"ב, ומה הסיכוי שהם יפתחו מערכת החזרות משלהם בעתיד?

בריאן דייקס: כן, אמזון היוותה בערך 20% מהנפח. לגבי החזרות, אמזון אכן בוחנת פתרונות פנימיים, אך לרשת UPS Store עם 5,200 סניפים יש יתרון משמעותי בשוק, ואנו ממשיכים להרחיב את יכולותינו, כולל שילוב עם פתרון Happy Returns.


ברוס צ'אן, סטיפל:מהי תוכנית הפריסה של טכנולוגיית RFID ברכבים, ומה הצפי להשלמת המהלך?

ננדו סזרון, נשיא UPS ארה"ב: אנחנו עובדים במלוא הקצב ומצפים להשלים את פריסת ה-RFID במהלך 2025. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לנו שיפור משמעותי בניהול המלאי וביעילות השילוח, מה שמגביר את נאמנות הלקוחות שלנו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.

1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

טראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיהטראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיה

שושלת טראמפ - כל משפחת הנשיא, ילדים נכדים וקרובים מסביב

מבט רחב ומקיף על השושלת המסועפת של אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית - הכריזמטים, המפורסמים, היפים, החכמים ומנהלי העסקים; המשפחה שבכותרות העולמיות

רן קידר |

את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אין צורך להציג, אבל נסתכל לעומק על שושלת טראמפ, אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית. מראשיתה כמשפחת יזמי נדל"ן בניו יורק, דרך התרחבות לתחומי מיתוג, תקשורת, תעשייה ופוליטיקה, ועד לכהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ה-45 של ארצות הברית, מדובר במבנה משפחתי רב־שכבתי שבו כמעט לכל בן ובת תפקיד, השפעה או זהות ציבורית נפרדת. בעשורים האחרונים, משפחת טראמפ לא רק הפעילה אימפריית נדל"ן ושירותים, אלא הפכה לגורם משפיע במרכז המערכת הפוליטית האמריקאית.


                                     משפחת טראמפ עם חבר. קרדיט: רשתות חברתיות

דונלד ג'ון טראמפ

דונלד טראמפ נולד ב־14 ביוני 1946 בקווינס, ניו יורק. בנו של פרד טראמפ, יזם נדל"ן מצליח, דונלד המשיך את דרכו ונכנס לעולם הנדל"ן בשנות ה-70. הוא ביסס את עצמו כאחד מאנשי העסקים המזוהים ביותר בארצות הברית, ובנה מותג סביב שמו שכלל מגדלים, בתי מלון, קורסי גולף ותכניות טלוויזיה. טראמפ בלט בזכות סגנון התבטאות ישיר, ניהול מו"מ אגרסיבי ושימוש תקשורתי חכם, בין היתר דרך תוכנית הריאליטי "המתמחה", שסללה את דרכו ללב המיינסטרים האמריקאי. עסקיו תמיד עוררו עניין ציבורי בשל השילוב בין פעילות עסקית, מיתוג אישי ופוליטיקה. ב-2016 נבחר לנשיא ה־45 של ארצות הברית, כשהוא חסר רקע פוליטי קודם. תקופת כהונתו הראשונה התאפיינה במחלוקות, רפורמות חדות ומדיניות חוץ תקיפה. בינואר 2025, החל טראמפ את כהונתו השנייה כנשיא ה-47 של ארה"ב, והותיר את פעילות Trump Organization בידי בניו.

משפחת טראמפ, על כל בניה ובנותיה, מובילה כיום קבוצת חברות ובעלי עסקים שמכסה נדל״ן, מותגים, השקעות קריפטו ותשתיות גלובליות. 

איוונקה טראמפ

איבנקה מרי טראמפ, בתו השנייה של דונלד טראמפ מאשתו הראשונה איוונה טראמפ, נולדה ב-1981 וגדלה באווירה עסקית־תקשורתית אינטנסיבית, התחנכה בבית הספר היוקרתי צ'אפין במנהטן, ובהמשך בפנימייה צ'ואט רוזמרי הול. היא למדה באוניברסיטת ג'ורג'טאון ובהמשך סיימה תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת פנסילבניה, בדומה לאביה. הקריירה שלה משלבת מספר מעגלים מרכזיים: אופנה, נדל"ן, יזמות ופוליטיקה. בתחילת שנות ה-2000, איבנקה פרצה לתודעה כדוגמנית בינלאומית, אך במהרה עזבה את התחום והצטרפה לעסקי המשפחה. 

היא שימשה כסגנית נשיא לפיתוח ומיזמים ב-Trump Organization, והובילה יוזמות בתחומי נדל"ן יוקרה, מלונאות, ושיתופי פעולה אסטרטגיים. במקביל, הקימה מותג עצמאי של קו מוצרי אופנה ואקססוריז תחת שמה, אשר נמכר ברשתות גדולות אך נסגר בסופו של דבר בעקבות לחצים פוליטיים וצרכניים. במהלך קמפיין הבחירות של 2016, הפכה לדמות מרכזית ומתווכת בין טראמפ לבין הציבור הרחב, בעיקר בקרב נשים ומצביעים מתונים. 

לאחר כניסתו של אביה לבית הלבן, מונתה ליועצת נשיאותית בכירה, ללא שכר, וניהלה תחומי מדיניות שעסקו בהעצמת נשים, קידום כלכלה חדשנית, הורות תומכת תעסוקה, ויחסי עבודה מודרניים. איבנקה נחשבת לשחקנית מפתח בהשגת תמיכה של בוחרים מהמעמד הבינוני והעירוני. היא נשואה לג'ארד קושנר, יזם נדל"ן ובנו של איל העסקים צ'ארלס קושנר. השניים נחשבים לצמד חזק במעגל הקרוב של דונלד טראמפ. יש להם שלושה ילדים: ערבלה, ג'וזף ותיאודור.