גידול בביקוש לביטוח אשראי של חברות בנות ב-2004

מבדיקה שערכה חברת בססח עולה כי חל גידול של 25%. לדברי מנכ"ל החברה, הפער בין היקף היצוא הישראלי, לבין היקף המכירות הכולל גם מכירות של חברות בנות, הולך וגדל עם השנים
דרור איטח |

ברחבי העולם פועלות כיום כ-2500 חברות בנות של חברות ישראליות. כך עולה מבדיקה שערכה בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, על בסיס נתוני D&B.

הבדיקה נערכה בבססח לאור גידול חד בשנת 2004 בשיעור של 25% בביקוש לביטוח אשראי, מצד חברות בנות של יצואנים ישראלים בחו"ל. בבססח מסבירים את הגידול בביקוש הן בשל הגידול בפעילות החברות הישראליות בחו"ל והן בשל העובדה כי ביטוח אשראי על ידי מבטח ישראלי, לעומת מבטח זר, מאפשר למבוטח כיסוי ביטוחי טוב יותר, תוך מתן יתרונות לגודל ותוך ניהול סיכונים מרוכז ויעיל של הקבוצה כולה, לרבות חברות בנות בחו"ל.

לדברי מנכ"ל בססח, דוד מילגרום, יותר ויותר יצואנים ישראלים מקימים או רוכשים חברות בנות בחו"ל. הסיבות לתופעה זו הן: עלויות ייצור נמוכות יותר בחו"ל, הקמה של זרוע שיווקית הקרובה יותר ללקוח, והתרחבות בדרך של רכישות ומיזוגים.

לדברי מילגרום, "הפער בין היקף היצוא הישראלי, המשקף ערך מוסף בישראל, לבין סך היקף המכירות של היצואנים הישראלים, שכולל גם מכירות של חברות בנות, הולך וגדל עם השנים. מילגרום מוסיף, כאשר הפעילות של היצואן מתרחבת באמצעות חברות בנות בחו"ל, המשק הישראלי מפסיד מכך מקומות עבודה נוספים ותשלומי מסים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד