גידול בביקוש לביטוח אשראי של חברות בנות ב-2004

מבדיקה שערכה חברת בססח עולה כי חל גידול של 25%. לדברי מנכ"ל החברה, הפער בין היקף היצוא הישראלי, לבין היקף המכירות הכולל גם מכירות של חברות בנות, הולך וגדל עם השנים
דרור איטח |

ברחבי העולם פועלות כיום כ-2500 חברות בנות של חברות ישראליות. כך עולה מבדיקה שערכה בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, על בסיס נתוני D&B.

הבדיקה נערכה בבססח לאור גידול חד בשנת 2004 בשיעור של 25% בביקוש לביטוח אשראי, מצד חברות בנות של יצואנים ישראלים בחו"ל. בבססח מסבירים את הגידול בביקוש הן בשל הגידול בפעילות החברות הישראליות בחו"ל והן בשל העובדה כי ביטוח אשראי על ידי מבטח ישראלי, לעומת מבטח זר, מאפשר למבוטח כיסוי ביטוחי טוב יותר, תוך מתן יתרונות לגודל ותוך ניהול סיכונים מרוכז ויעיל של הקבוצה כולה, לרבות חברות בנות בחו"ל.

לדברי מנכ"ל בססח, דוד מילגרום, יותר ויותר יצואנים ישראלים מקימים או רוכשים חברות בנות בחו"ל. הסיבות לתופעה זו הן: עלויות ייצור נמוכות יותר בחו"ל, הקמה של זרוע שיווקית הקרובה יותר ללקוח, והתרחבות בדרך של רכישות ומיזוגים.

לדברי מילגרום, "הפער בין היקף היצוא הישראלי, המשקף ערך מוסף בישראל, לבין סך היקף המכירות של היצואנים הישראלים, שכולל גם מכירות של חברות בנות, הולך וגדל עם השנים. מילגרום מוסיף, כאשר הפעילות של היצואן מתרחבת באמצעות חברות בנות בחו"ל, המשק הישראלי מפסיד מכך מקומות עבודה נוספים ותשלומי מסים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.