טרה משדרגת: רכשה צי משאיות חלוקה ב-2 מיליון דולר
מחלבת טרה הודיעה היום על שדרוג מערך ההפצה של המחלבה, עם הוספת 30 משאיות חדשות לצי משאיות החברה ועל חידוש החזות של כלל המשאיות במערך ההפצה של המחלבה, בהשקעה של כ-2 מיליון דולר.
במסגרת המהלך, רכשה טרה 30 משאיות חדשות, במטרה לשפר את השירות ואת זמינות מוצריה בנקודות המכירה. יחד עם זאת, בחרה טרה להוביל מהלך נוסף במסגרתו תחליף את החזות של כל משאיות ההפצה ותעבור ל-ויז'ואלים חדשים המתקשרים לעולם החלב עם תמונות באווירה משפחתית, תמונות טבע, תמונות ילדים ותמונות של חלב לבן ונקי, התואמים את הרוח החדשה של המחלבה. כמו כן, לצד הויז'ואלים החדשים על המשאיות, רעננה טרה גם את לוגו החברה, ללוגו עדכני יותר.
סמנכ"ל שיווק טרה, הראל חייקין: "ההנהלה החדשה של טרה שמה לה כמטרה ראשונה את נושא שיפור השירות וייעול מערך ההפצה. החלטנו להשקיע סכומים נכבדים ביותר כדי להפוך את מוצרי המחלבה לנגישים יותר בנקודות המכירה בכל רחבי הארץ. צעד זה נובע מהראייה האסטרטגית של הנהלת טרה וענה על צורך לשדרוג וחידוש מערך ההפצה עם משאיות חדשות וממותגות ועם רענון הלוגו".
מהלכים אלה של טרה, בראשות המנכ"ל זאב קלימי, נועדו להגביר את פעילות החברה מול הצרכנים ומול רשתות השיווק, השוק המוסדי, השוק הסיטונאי ונקודות המכירה הפרטיות ברחבי הארץ.
מחלבת טרה הינה יצרנית מוצרי החלב הפרטית המובילה בישראל והשנייה בגודלה בארץ בעיבוד חלב ושולטת על כ- 12%-14% משוק החלב. החברה משלבת טכנולוגיה ייחודית עם איכות יוצאת דופן בייצור מגוון רחב של מוצרי חלב, גבינות ומעדנים.

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
