וול סטריט עשויה להאדים - טויז אר אס במרכז העניינים

רכישה אפשרית של רשת חנויות הצעצועים בתג מחיר של 5.7 מיליארד דולר מעסיקה את הרחוב. החוזים העתידיים שומרים על גוון פסימי ונסחרים בצבע האדום
חזי שטרנליכט |

וול סטריט עשויה לפתוח את המסחר בירידות שערים, תוך שה"באז" התורן בשווקים קשור לרכישה אפשרית של רשת חנויות הצעצעים טויז אר אס בתג מחיר עצום של מיליארדי דולרים. גם נתוני המאקרו שיפורסמו יעסיקו את הרחוב. כל זאת כשברקע ממשיך הנפט להרקיע לשחקים ועשוי לבלום את הנסיבות המשמחות.

החוזים העתידיים לא מגלמים אופטימיות. החוזים על ה-s&p500 מגלמים אותו בירידה קלה בפתיחה לרמת 1,191.18 נקודות, החוזים עם הנאסד"ק 100 שימסרו בחודש מארס חוזים ירידה קלה ומגלמים שער של 1,496.08 נקודות. גם החוזים על הדאו-ג'ונס לא אופטימיים והם מגלמיים את המדד הותיק והכבד ברמה של 10,654 נקודות.

בזירת המאקרו האמריקאי יפורסם היום, כשעה לפני המסחר (15:30 שעון ישראל) נתון היקף תביעות האבטלה החדשות (הג'ובלס קליימס) השבועי של ארה"ב. הצפי הוא ל-315 אלף תביעות, בטווח שבין 310 ל-322 אלף.

עוד יפורסם, כמחצית השעה לאחר הפתיחה (17:00 שעון מקומי) נתון האינדיקטורים המובילים. הם צפויים לתמוך בעליה קלה של 0.1% לחודש פברואר לפי צפי הרחוב. הטווח של התחזיות נע בין ירידה של 0.2%- לעליה של 0.3%.

צעצוע של מיזוג

הוול סטריט ז'ורנל מדווח היום על רכישה אפשרית של רשת חנויות הצעצועים - טויס אר אס (סימול TOY) שנקלעה למצוקה. החברה הרוכשת הפוטנציאלית היא קולברט קראביס רוברטס אנד קו והיא עשויה לשלם כ-5.7 מיליארד דולר תוך שהיא משתפת פעולה עם עוד ענק פיננסי.

הישראליות: הפסדי מדיס גדלים - המכירות טרם הגיעו

חברת מדיס מדווחת על התוצאות שלה לשנת 2004. החברה עדיין לא רושמת הכנסות משמעותיות בשורה העליונה והיא רשמה גידול בהפסד ל-17.7 מיליון דולר מהפסד של 11 מיליון דולר בשנת 2003. ברבעון הרביעי טפח ההפסד ל-6.3 מיליון דולר מול 2.4 מיליון דולר בעת המקבילה. החברה עוסקת בפיתוח של טכנולוגיית תאי דלק לשוק האנרגיה.

מניות מג'יק עשויות להגיב להודעת החברה על טכנולוגיית ה-IBOLT שלה. מג'יק תעשיות תוכנה הודיעה כי פרימגז (Primagas) ספקית האנרגיה מגרמניה, אמורה לייעל את פעולות המיחשוב שלה עם כלי האינטגרציה iBOLT של מג'יק. פרוייקט "ריקוד השמש" (Sundance) של החברה משלב פתרונות מובילים מסוגם עם iBOLT, על מנת לתמוך באפקטיביות בתהליכים עסקיים בכל חלקי החברה. במג'יק הוסיפו כי התוצאות המוצלחות של פרויקט "ריקוד השמש" איששו את החלטתה של פרימגז להשתמש באינטגרציית יישומים ארגוניים (EAI) כגישה שיטתית לכל הפרויקט וב-iBOLT ככלי אינטגרציה.

גם ריטליקס מודיעה היום הודעה על עסקיה. החברה מוסרת כי רשת המרכולים דיירברגס סיימה להשיק ולהטמיע את מוצרי הסטור-ליין של החברה ואת פתרונות ה-POS מבית DELL. הרשת פעילה באיזור סנט-לואיס שבארה"ב, היא כוללת 21 סניפים והיא השיקה את הרשת תוך שהיא מחליפה את רשת ה-ACR הישנה שלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.