ארה"ב: ורסיטי מזנקת 57.7% בפתיחה לאור הסכם הרכש

המניה כעת, "סוגרת" את הפרמיה במהירות. המדדים פותחים את המסחר קרוב לרמות הפתיחה, במגמה מעורבת. מניית אפל מזנקת 12.34% בפתיחה, במחזור של כ-650 מיליון דולר, בעקבות הדו"חות המצויינים מאמש
אמיר כהן |

מגמה מעורבת בפתיחת שווקי ארה"ב, כאשר המדדים קרובים לרמות הפתיחה שלהם. מבול של נתונים מעורבים, מלווים את הפתיחה היום. מחד, מחירי הנפט העולים, כמו גם, העלייה המפתיעה בדורשי העבודה החדשים. מנגד, נתוני מכירות חיוביים לדצמבר, חודש הקניות החשוב בכלכלת הצרכנים האמריקאית.

הנאסד"ק פותח בעליה של 0.05% לרמה של 2,093.57 נקודות, הדאו-ג'ונס יורד ב-0.06% לרמה של 10,611.13 נקודות וה-S&P500 מאבד בפתיחה 0.02% לרמה של 1,187.46 נקודות.

מאקרו- יותר קניות וגם יותר מובטלים

367 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה, הוגשו בשבוע הקודם, כך לפי משרד העבודה האמריקאי. זה השבוע השני ברציפות בו עולה מספר המובטלים החדשים, בניגוד לציפיות כי מספר זה דווקא יירד. נזכיר, כי בשבוע שהסתיים ב-1 לינואר הוגשו 357 אלף תביעות חדשות. נתון זה היווה קפיצה של 43 אלף מבקשים, בהשוואה לשבוע שקדם לו. זאת, כאמור, שעה שבשווקים ציפו כי תחול ירידה. כך גם השבוע. בשווקי ארה"ב ציפו כי מספר המבקשים דווקא יירד, בכ-15 אלף בקשות, כך לפי ממוצע האנליסטים. לבסוף, פורסם, כאמור, כי המספר האמיתי גבוה ב-25 אלף, מההערכות המוקדמות.

עלייה של 1.2% חלה במכירות לצרכני ארה"ב, בחודש דצמבר. משרד המסחר האמריקאי מסר עוד, כי מכירות חזקות בתחום הרכב, הם מהגורמים המרכזיים לעלייה שאירעה בחודש החולף. נוסיף, כי בשווקים ציפו לעלייה של 1.1%, בממוצע. יצרני הרכבים בארה"ב, יצאו מגידרם בחודש דצמבר, כך על פי פירסומים בכלי התקשרות. מאמצים אלו, כך אנו למדים, נשאו פרי, ובדצמבר זינקו המכירות בתחום. נציין, כי בניכוי מרכיב זה, מכירות הרכבים, העלייה במכירות צנועה הרבה יותר, ועומדת על 0.3% בלבד, בעוד בשווקים ציפו לעלייה של 0.4%.

במרכז - מניות אפל מזנקות 12.34% בפתיחה

מניות אפל (AAPL) קופצות 12.34% בפתיחה במחזור של כ-650 מיליון דולר. החברה הציגה אמש, עם נעילת שעריה של וול סטריט רווח של 295 מיליון דולר או 70 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי הראשון, אשר הסתיים ב-25 בדצמבר - למעלה מפי 4 מרווח של 63 מיליון דולר או 17 סנט למניה ברבעון המקביל, כשהאנליסטים בוול סטריט מצפים לרווח של 55 סנט למניה. מכירות אפל זינקו גם הן ברבעון החולף, על רקע מכירות חזקות של ה-iPod של החברה והציפיות כי קו המוצרים החדש של החברה, הזול, יגרוף רווחים רבים.

מניות פייזר, גם כן עומדות היום לבחינת השוק. ה-FDA מסר כי פייזר לא עמדה בדרישת הגילוי הנאות, באשר לפירסומיה לגבי משככי הכאבים מסוג Celebrex ו- Bextra. לפי רשות המזון והתרופות, פירסומי החברה אינם מעבירים בצורה מספקת, את הסכנות הכרוכות בשימוש במשככים אלו. נזכיר, כי לא מזמן קרסה מניית מתחרתה הגדולה של פייזר, מרק, בעקבות פרשת הויוקס. כל פירסום שלילי במגזר המשככים היום, הוא בעייתי שבעתיים. טרם החל המסחר במניה זו.

בישראליות

מניות וריסיטי מזנקות בפתיחה ב-57.7%. ברקע, חברת Cadence Design Systems מקליפורניה, המפתחת תוכנות לייצור שבבי מחשב, הודיעה הלילה, לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, כי חתמה על הסכם לרכישת מפתחת תוכנות אימות הנתונים בתמורה ל-286 מיליון דולר במזומן. מדובר ב-12 דולר למניה - סכום המהווה פרמיה של כ-62% על שווי השוק שלה. מנכ"ל וריסיטי, משה גבריאלוב, יצטרף לצוות ההנהלה של Cadence Design Systems וכך גם סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה, יואב הולנדר.

מניות ECI עולות ב-0.68% בפתיחה. זאת, לאחר שהודיעה, כי פרסה מאות פלטפורמות אופטיות עבור יחידה של Bharti Tele-Ventures, היא ענקית תקשורת הודית. התשתית עוברת ב-10 מחוזות ובערים הגדולות. המנכ"ל, דורון ענבר מסר, כי "שוק הטלקומוניקציה בהודו מהווה את אחד משווקי המטרה העיקריים שלנו".

מחקר שערכה אוניברסיטת תומס ג'פרסון האמריקנת הראה, כי שימוש ב-Pillcam של גיוון אינמג'ינג משפר אבחון מחלות מעי. מניות גיוון מגיבות למחקר בעליה של 1.32% בפתיחה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.