לא במונדיאל, אבל: אלה 5 השחקנים בעלי השווי הגבוה בישראל
2. ליאל עבדה (בן 21, סלטיק הסקוטית) - 7.5 מיליון יורו
המעבר של ליאל עבדה, גם הוא תוצר של מכבי פתח תקוה, לסקוטלנד - לא הפתיע איש. בעונה הראשונה הבקיע 15 שערים ובישל 11, את השניה פתח עם 8 שערים ועוד 2 בישולים עוד לפני המונדיאל, וכעת משוחחים איתו על חוזה חדש.
עבדה נרכש תמורת 4 מיליון יורו, כשסלטיק קיבל 80 אחוז מהכרטיס. המטרה שלו, כך נראה, היא לעבור בקיץ הבא לאנגליה כפי שעשה סולומון - אותו הכיר מפתח תקוה. במועדון יש ויכוח מי מהשניים יגיע גבוה יותר: סולומון שכבר הספיק לכבוש פעמיים נגד ריאל מדריד או עבדה, שהפך לאימת ההגנות בסקוטלנד.
3. שון וייסמן (בן 26, ריאל ויאדוליד הספרדית) - 5 מיליון יורו
כבר אחרי העונה הראשונה של וייסמן מחוץ לישראל, כאשר עבר לשחק בוולפסברגר האוסטרית - היה ברור שמדובר בשחקן מחונן שעוד יקרע הרבה רשתות באירופה.
וייסמן שבר את שיא השערים עבור כדורגלן ישראלי שמשחק בחו"ל - 30 שערי ליגה, שזה אחד יותר מזהבי בסין. אחרי שסיים כמלך שערי אוסטריה, עבר לריאל ויאדוליד הספרדית תמורת 4 מיליון יורו (סכום שיא ששילם המועדון על רכש אי פעם), קיבל חוזה ל-4 שנים וגם שם לא שכח להבקיע.
בעונה שעברה סיים רביעי בטבלת הכובשים של הליגה השניה בספרד (20 שערים, מלך השערים בכל המסגרות) והקבוצה חזרה לליגה הבכירה - הלה ליגה. בהתאם לכך, הוא נבחר לשחקן העונה. העונה הוא סבל מפציעה, שותף רק במחזור הרביעי וכבש באותו משחק. כעת, מצפים שיעשה עונה גדולה נוספת ואולי יימכר ליעד הבא - שאמור להגדיל את שווי השוק שלו.
4. דיא סבע (בן 30, סיבאספור הטורקית) - 4.5 מיליון יורו
עזבו רגע את שווי השוק שלו ותתמקדו בשורה התחתונה - דיא סבע הרוויח מחוץ לישראל סכומים שלא דמיין שירוויח. אז נכון, הוא לא שחקן בכיר בסגל נבחרת ישראל ועדיין לא השאיר חותם בליגת העל כאחד הגדולים באמת, אבל השחקן יודע היטב היכן לחתום.זה התחיל בגוואנגז'ו הסינית (הקבוצה של זהבי), בה קיבל חוזה של 2.5 מיליון יורו לעונה (הפועל באר שבע קיבלה 5 מיליון יורו) ואז לאל נאסר מדובאי, שם זכה ב-2020 לחוזה של 3 מיליון יורו בעונה, אחרי שנה וחצי בסין אז כבש 18 שערים ב-35 משחקים. הקיץ, הוא חתם בסיבאספור הטורקית. לאחרונה הודיע לקבוצה כי הוא רוצה לעזוב בינואר. מכבי חיפה כבר בעקבותיו.
5. מונאס דאבור (בן 30, הופנהיים הגרמנית) - 4 מיליון יורו בינואר 2020 ריכש דאבור את כל הכותרות בישראל. הוא נרכש על ידי הקבוצה הגרמנית תמורת 10 מיליון יורו, אחרי עונה לא מוצלחת בסביליה הספרדית, אבל ידע היטב מה הוא עושה. דאבור משחק בקבוצה עד עכשיו ומרוויח קצת יותר מ-2 מיליון יורו לעונה, לא כולל בונוסים. זאת לא הייתה ההעברה הכי גדולה שלו: סביליה ממנה הגיע שילמה אז לקבוצתו האוסטרית 15 מיליון יורו. העובדה שלא התאקלם בספרד גרמה לסביליה להעדיף ולקבל נתח מסוים מהעסקה מאשר להמשיך בהתקשרות איתו. ביולי השנה הוחלט שיסיים את דרכו בנבחרת ישראל, בעקבות פוסט נושא אופי פוליטי, שגרם לקהל לשרוק לו בוז. דאבור מקווה להישאר באירופה גם בעונה הבאה. איפה ערן זהבי? פרמטר שווי השוק מושפע מלא מעט גורמים, בין היתר מגיל השחקן והעברות פוטנציאליות בעתיד. ערן זהבי הגיע למכבי תל אביב, אולי לחוזה האחרון בקריירה שלו. הוא חתם על חוזה עד 2024, זהבי בן ה-35 יהיה בן 37 בסיום החוזה שלו. הוא הגיע למכבי תל אביב אחרי 4 שנים נהדרות בגוואנגז'ו R&F הסינית, אז רשם גם הכנסת שיא בקריירה וקיבל 30 אלף דולר על כל שער שהבקיע ואחרי ושתי עונות בפ.ס.וו איינדהובן ההולנדית, בה רשם הצלחה. בחוזה הנוכחי שלו הוא מרוויח סכום שיא, ביחס לכדורגל הישראלי, של מיליון יורו נטו לעונה. בגיל הזה, ספק מתי נראה שחקן ישראלי נוסף עם חוזה דומה בליגת העל. על פי Transfermarkt, שוויו מוערך כיום ב-1.5 מיליון יורו בלבד, אולי מתוך הערכה שלא יעבור לקבוצות נוספות בקריירה ויפגוש במכבי תל אביב. גם עדן קארצב, כיום במכבי נתניה, עשוי להתברג בעתיד בחמישייה הראשונה אם אכן יימכר לאירופה עד הקיץ. כרגע מוערך שוויו בשני מיליון יורו.- 2.מה המשמעות של הנקודתיים מתחת לתמונה? (ל"ת)לוקו 05/12/2022 11:20הגב לתגובה זו
- 1.ירקרק 05/12/2022 11:09הגב לתגובה זוהיום כל פלוץ שיודע לתת מסירה מנסה למנף את עצמו באיזהו קבוצה מהליגה השניה באירופה.
- רן 10/12/2022 19:58הגב לתגובה זותבדקו מה עשו שתי הנציגות הסקוטיות (סלטיק וריינג'רס) בליגת האלופות השנה ותבינו לבד מה רמת הליגה שהן משחקות בה...לא הרבה יותר גבוהה מהליגה שלנו.
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס?
עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.
ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך.
עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות. בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.
עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו.
- גם בצפון: בכל עסק שלישי נתפסו ליקויי ספרים - האם זה קל מידי?
- משבר מתמשך: העסקים הקטנים בסין עדיין מתקשים להתאושש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.
מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
