לא לפני 20:00 ובליווי מבוגר: הרשות ה-2 בהגבלות על פרסומת לבטיחות בדרכים
אמש (יום א') עלתה לשידור הפרסומת החדשה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הפרסומת שמציגה ילד שחוצה את הכביש במעבר חצייה, כאשר גופו הופך לעטוי זכוכית ולאחר מכן הוא נפגע על ידי רכב ומתנפץ לרסיסים על הכביש.
ברשות השנייה שקיבלה לידיה את התשדיר לביקורת בטרם שידורו הוחלט כי הפרסומת תוגבל לשעה 20:00 ואילך ובמקביל תלווה בכתובית המציינת את חשיבות הצפייה בתשדיר בליווי הורה או מבוגר.
רון מוסקוביץ, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמר:"אני תמה על החלטת הרשות השנייה שבחרה להטיל מגבלות על קמפיין מציל חיים ולא לטפל ולקדם הצלת חיים ביתר משדרי הטלוויזיה בהתאם. אנו רואים חשיבות רבה בשידור ובחשיפה מרבית של התשדיר לכל הקהלים ובכל שעות היום ולכן בימים הקרובים נפעל לשינוי ההחלטה".
ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מתכוונים ל'עקוף' את מגבלות הרשות השנייה ולקדם את סרטון הפרסומת באמצעות רשתות חברתיות כדי לקדם את המהלך. מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים אמר: "האסטרטגיה של הקמפיין היא לצרוב בתודעה הציבורית כי המהירות קובעת את עוצמת הפגיעה בהולך הרגל". הקמפיין עצמו נוצר לאחר ניתוח מדעי מבוסס מחקרים, שחשף כי יש הבדל של חיים ומוות בין נסיעה במהירות של 60 קמ"ש לבין הנסיעה במהירות של 40 קמ"ש. בפגיעה במהירות של 60 קמ"ש קיימת סבירות של 70% שהולך הרגל ייהרג. בפגיעה במהירות של 40 קמ"ש קיימת סבירות של 70% שהולך הרגל יישאר בחיים. הורדה של 20 קמ"ש בלבד עשויה לשנות את תוצאות התאונה.
ברשות השנייה בוחנים את החלטתם המקורית להגביל את שעת השידור וייתכן כי זו תשונה לאחר שיתקבלו תגובות הציבור לפרסומת.
- 2.לשם שינוי תשדיר טוב!!! (ל"ת)החלטה אומללה 05/12/2011 16:17הגב לתגובה זו
- 1.זה אני (ל"ת)ביבי 05/12/2011 14:06הגב לתגובה זו