סמסונג בפרסומות שונות ל-2 סמרטפונים חדשים - תשפטו
קבלו 2 קמפיינים שונים של חברת סמסונג, שאחד מהם מציג את הסמארטפון גלקסי S, ואילו השני מפרסם את המכשיר אין-פיוז שלא משווק בישראל. 2 הקמפיינים מציגים את אותו המוצר (מכשיר סלולארי) ב-2 דרכים שונות לחלוטין.
בכל הנוגע לעולם הקריאטיב, קריאטיב מוצלח צריך בראש ובראשונה לשים דגש על הרעיון של הקמפיין ופחות על שימוש באפקטים מיוחדים. מאידך, שילוב של 2 אלו בצורה טובה יוביל לקמפיין מוצלח במיוחד.
בפרסומת הראשונה בחרו להציג את הטלפון באמצעות אפקטים מיוחדים בצורה טכנית ויבשה בה מפרטים על נתוני המכשיר, ומסבירים לנו עד כמה הוא משוכלל ומפרטים על איכות המסך, רמת הניגודיות בו וכו.
מבחינת המסר, כצרכנים, נבין שמכשיר הגלקסי משוכלל אבל הדרך בה בחרו להעביר מסר זה היא מאוד אינפורמטיבית ומשעממת. פרסומת שכזו, לדעתי, אומנם תעביר את המסר אך לא תהיה בעלת שום ערך מוסף ולא תותיר רושם בזיכרון של הלקוחות.
בפרסומת השניה, בחרו אנשי הקריאטיב לעשות שימוש מועט באפקטים מיוחדים ולנסות להעביר את המסר באמצעות תסריט פשוט וטוב בו האפקט המיוחד היחידי הוא שימוש בתמונה סטטית של עכביש על גבי צג המכשיר הסלולארי.
תמונת העכביש יוצרת תגובה אנושית מצידה של הבחורה בסצנת המסעדה כשהיא נבהלת למראה העכביש ומתחילה לצרוח. הסצנה מצליחה להעביר את המסר בזכות אותה תמונה פשוטה על גבי המכשיר הסלולארי ללא שום שימוש באפקט מיוחד. בנוסף, מספר הפעמים המוגזם שהטלפון נחבט יוצר מצב קומי והופך את כל הסיפור למגוחך תוך כדי הדגשה נוספת שאיכות הטלפון היא ללא תקדים. סרטון הפרסומת הזה למעשה מדבר על הרגש, וההומור הוא ללא עוררין. זה רעיון גאוני!
בבחינת 2 הפרסומות נשאלת השאלה מה עושה את העבודה יותר טוב? לעניות דעתי, הפרסומת שבחרה להתמקד בתסריט שמספר סיפור עם אופי הומוריסטי ופחות שימוש באפקטים מיוחדים - עושה את העבודה בצורה הרבה יותר טובה. הפרסומת למעשה עובדת על הרגש ופונה אלינו באמצעות העלאת צחוק וגיחוך קל, שזו לדעתי דרך הרבה יותר קלה לגשת לארנק שלנו, עם גיחוך.
פרסומת כדוגמת זו ממחישה שלמרות שיש היום המון אמצעים מרהיבים ליצירת אפקטים מיוחדים שימוש באפקטים מיוחדים לא מהווים ערבות להצלחה.
בהסתכלות על השוק הישראלי לדעתי הפרסומת עם העכביש הייתה "עושה עלייה" בצורה מעולה מהסיבה הפשוטה שאנחנו הישראלים מתחברים לוונדליזם ולברבריות המגוחכת הזו שעובר הטלפון בפרסומת, זה פשוט חלק מאיתנו. בנוסף פרסומות מצחיקות באופן טבעי מתקבלות אצל צופים בצורה הרבה יותר קלה, וזו הסיבה שהפרסומת הזו הייתה מצליחה גם בארץ.
עולם הפרסום הוא עולם מרתק שהצלחתו לדעתי תלויה בקריאטיב. אין רע בשימוש באפקטים אבל לדעתי תשומת הלב של אותם אנשי הקריאטיב. שמייצרים את לב הפרסומת היא למעשה זאת שתכריע אם הפרסומת תהיה טובה. פרסומת טובה מושתתת בראש ובראשונה על תסריט עם רעיון טוב. ורק לאחר מכן משלב אפקטים מיוחדים.
- 4.אורן 30/08/2011 11:06הגב לתגובה זוהמסר עבר ברור והומחש היטב!
- 3.זיו 29/08/2011 20:09הגב לתגובה זוובסמרטפונים בפרט, מפרט טכני של המוצר עשוי לחרמן את הצרכן יותר מכל תסריט או סיפור.
- 2.וואלה 23/08/2011 11:47הגב לתגובה זונתחיל מזה ש"ישראלים יתחברו לזה", אני לא בטוח, ומה הקשר לברבריות. מה שהכתבה ממחישה בפועל זה את חוסר האפקטיביות של הפרסום. הגלקסי מכר פי 30 יותר מהאינפיוז וזה למרות הפרסומת הפחות טובה
- 1.שרוליק 22/08/2011 21:09הגב לתגובה זולדעתי פרסומת קולעת, פשוטה וקורעת מצחוק.

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה
רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור
חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם.
המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם.
לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.
בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- תעשייה אווירית, רפאל, אלביט מערכות - מי קיבלה יותר פרסים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים
קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית,
נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?
הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב
ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.
בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.
הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית?
מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%
יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב.
- ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת לצפי, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה
- בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש. לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".