דעה

סמסונג בפרסומות שונות ל-2 סמרטפונים חדשים - תשפטו

אז מהי פרסומת טובה יותר? זו שעושה שימוש באפקטים מיוחדים, או זו שמתמקדת בתסריט טוב. דן תומר על הקמפיינים לגלקסי S ולאין-פיוז
דן תומר | (4)

קבלו 2 קמפיינים שונים של חברת סמסונג, שאחד מהם מציג את הסמארטפון גלקסי S, ואילו השני מפרסם את המכשיר אין-פיוז שלא משווק בישראל. 2 הקמפיינים מציגים את אותו המוצר (מכשיר סלולארי) ב-2 דרכים שונות לחלוטין.

בכל הנוגע לעולם הקריאטיב, קריאטיב מוצלח צריך בראש ובראשונה לשים דגש על הרעיון של הקמפיין ופחות על שימוש באפקטים מיוחדים. מאידך, שילוב של 2 אלו בצורה טובה יוביל לקמפיין מוצלח במיוחד.

בפרסומת הראשונה בחרו להציג את הטלפון באמצעות אפקטים מיוחדים בצורה טכנית ויבשה בה מפרטים על נתוני המכשיר, ומסבירים לנו עד כמה הוא משוכלל ומפרטים על איכות המסך, רמת הניגודיות בו וכו.

מבחינת המסר, כצרכנים, נבין שמכשיר הגלקסי משוכלל אבל הדרך בה בחרו להעביר מסר זה היא מאוד אינפורמטיבית ומשעממת. פרסומת שכזו, לדעתי, אומנם תעביר את המסר אך לא תהיה בעלת שום ערך מוסף ולא תותיר רושם בזיכרון של הלקוחות.

בפרסומת השניה, בחרו אנשי הקריאטיב לעשות שימוש מועט באפקטים מיוחדים ולנסות להעביר את המסר באמצעות תסריט פשוט וטוב בו האפקט המיוחד היחידי הוא שימוש בתמונה סטטית של עכביש על גבי צג המכשיר הסלולארי.

תמונת העכביש יוצרת תגובה אנושית מצידה של הבחורה בסצנת המסעדה כשהיא נבהלת למראה העכביש ומתחילה לצרוח. הסצנה מצליחה להעביר את המסר בזכות אותה תמונה פשוטה על גבי המכשיר הסלולארי ללא שום שימוש באפקט מיוחד. בנוסף, מספר הפעמים המוגזם שהטלפון נחבט יוצר מצב קומי והופך את כל הסיפור למגוחך תוך כדי הדגשה נוספת שאיכות הטלפון היא ללא תקדים. סרטון הפרסומת הזה למעשה מדבר על הרגש, וההומור הוא ללא עוררין. זה רעיון גאוני!

בבחינת 2 הפרסומות נשאלת השאלה מה עושה את העבודה יותר טוב? לעניות דעתי, הפרסומת שבחרה להתמקד בתסריט שמספר סיפור עם אופי הומוריסטי ופחות שימוש באפקטים מיוחדים - עושה את העבודה בצורה הרבה יותר טובה. הפרסומת למעשה עובדת על הרגש ופונה אלינו באמצעות העלאת צחוק וגיחוך קל, שזו לדעתי דרך הרבה יותר קלה לגשת לארנק שלנו, עם גיחוך.

פרסומת כדוגמת זו ממחישה שלמרות שיש היום המון אמצעים מרהיבים ליצירת אפקטים מיוחדים שימוש באפקטים מיוחדים לא מהווים ערבות להצלחה.

בהסתכלות על השוק הישראלי לדעתי הפרסומת עם העכביש הייתה "עושה עלייה" בצורה מעולה מהסיבה הפשוטה שאנחנו הישראלים מתחברים לוונדליזם ולברבריות המגוחכת הזו שעובר הטלפון בפרסומת, זה פשוט חלק מאיתנו. בנוסף פרסומות מצחיקות באופן טבעי מתקבלות אצל צופים בצורה הרבה יותר קלה, וזו הסיבה שהפרסומת הזו הייתה מצליחה גם בארץ.

עולם הפרסום הוא עולם מרתק שהצלחתו לדעתי תלויה בקריאטיב. אין רע בשימוש באפקטים אבל לדעתי תשומת הלב של אותם אנשי הקריאטיב. שמייצרים את לב הפרסומת היא למעשה זאת שתכריע אם הפרסומת תהיה טובה. פרסומת טובה מושתתת בראש ובראשונה על תסריט עם רעיון טוב. ורק לאחר מכן משלב אפקטים מיוחדים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אורן 30/08/2011 11:06
    הגב לתגובה זו
    המסר עבר ברור והומחש היטב!
  • 3.
    זיו 29/08/2011 20:09
    הגב לתגובה זו
    ובסמרטפונים בפרט, מפרט טכני של המוצר עשוי לחרמן את הצרכן יותר מכל תסריט או סיפור.
  • 2.
    וואלה 23/08/2011 11:47
    הגב לתגובה זו
    נתחיל מזה ש"ישראלים יתחברו לזה", אני לא בטוח, ומה הקשר לברבריות. מה שהכתבה ממחישה בפועל זה את חוסר האפקטיביות של הפרסום. הגלקסי מכר פי 30 יותר מהאינפיוז וזה למרות הפרסומת הפחות טובה
  • 1.
    שרוליק 22/08/2011 21:09
    הגב לתגובה זו
    לדעתי פרסומת קולעת, פשוטה וקורעת מצחוק.
סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר

השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סטיב ויטקוף

סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר

ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.

הצצה לנכסים של ויטקוף

לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.

המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.

World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ

ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.

לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

מערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיותמערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיות

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה

רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור

רן קידר |
נושאים בכתבה רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם. 

המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם. 

לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.

בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.

במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית, נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.