פרסום ראשון

מי הזמין את המודעות? משרד פרסום מהמגזר הערבי - נגד מנהיגי העולם

סדרת מודעות של משרד פרסום חיפאי שמבקש לחשוף את האמת מאחורי מנהיגי העולם, מוגשת ע"י 'עמותת אמת'. ומה היא אותה עמותה? זה כבר סוד
משה בנימין | (4)

משרד הפרסום Excellent Marcom הממוקם בחיפה יצא לאחרונה בסדרת מודעות תחת הקונספט של 'האמת מאחורי מנהיגי העולם'. המודעות שעלו רק לאחורנה לאוויר פורסמו במספר מקומונים בחיפה ובימים אלו מורכב תמהיל המדיה שישלב גם אתרי אינטרנט ונשקלת גם אפשרות לפרסום בחו"ל.

לא בכל יום תזכו לראות מודעת קריאטיבית שמובילה אג'נדה חברתית, פוליטית מובהקת כנגד שליטי העולם הערבי כאשר מאחוריה ניצב משרד פרסום ערבי, ואולי ראוי שנראה יותר מהסוג הזה. החלק המעניין במקרה הזה הוא דווקא זהות מזמיני העבודה - אלו מזדהים תחת השם 'עמותת אמת' או 'עמותת הצדק' ובמשרד הפרסום החיפאי מבקשים לשמור תחת חסיון את העומדים מאחורי העמותה, אותה הם מגדירים כ"ארגון של בני אדם, לא ערבים ולא ישראלים".

במשרד הפרסום שהוקם בשנת 2006 מועסקים 4 עובדים, ביניהם אשרף פאוועקרי שאמון על הקריאייטיב וערוב רינאווי, בעלת המשרד שמטפלת באסטרטגיה ומשמשת כמנהלת לקוחות. "הארגון פועל כעמותה פרטית חדשה וזהו הניסיון הראשון שלה בתקשורת", אומרת רינאווי לאייס. "המטרה היא מתן חומר למחשבה בנושאים פוליטיים אבל בעיקר חברתיים. הארגון מנסה להביא לשקיפות שלטונית ואמת בין אנשים". מסבירה רינאווי.

בשלב זה לא מוכנה רינאווי לחשוף את זהותם של הנפשות הפועלות בעמותה שעומדים מאחורי הזמנת העבודה. "סדרת המודעות באה בעקבות השינויים הדרמטיים במצרים וכל הקשרים החסויים בין הסעודים לארה"ב. מדובר באנשים פרטיים ששואפים לעולם טוב יותר וצדק חברתי". מסבירה רינאווי.

כאמור, בשלב זה של הפעילות מדובר בפרסום לוקאלי בגבולות חיפה בשילוב פוסטרים ועיתונים מקומיים של המגזר הערבי. המשרד עובד על גרסאות נוספות בסדרת מנהיגי העולם אך מדובר בשלב הסקיצה שטרם אושרה ולא נמסרו פרטים מעבר לכך. סדרת המודעות פורסמה לאחרונה גם בבלוג הפרסום הבינ"ל Ads of the world.

הקו הקריאטיבי של המודעות משתמש באימרות מוכרות מהפולקלור הכלל עולמי. חוסני מובארק זכה לווריאציה על השורה המפורסמת של להקת QUEEN. ג'ורג' בוש ג'וניור קיבל טוויסט מכיוון אבא גורג' והמלך עבדאללה קיבל את השורה השנונה שעושה שימוש בשם המחזה המפורסם של ארתור מילר - All my sons.

מודעת בוש ג'וניור: Like father, like gun

מודעת המלך עבדאללה: Oil my sons

מודעת מובארק: The show must go off

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מסרון 22/03/2011 15:21
    הגב לתגובה זו
    מה אתם רוצים בדיוק? למי אמור לצאת משהו מהמשהו הזה (חוץ ממשרד הפרסום - אחלה עבודה).
  • 3.
    שאפו (ל"ת)
    k 21/03/2011 18:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כבוד למגזר (ל"ת)
    עמית 21/03/2011 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אורי האדום 21/03/2011 17:34
    הגב לתגובה זו
    הלוגו של האגרוף לא שייך לתנועת כ"ך?
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.