איפה נרשמים? JCDecaux משיקה את תחרות 'ברל'ה 2011' לקריאייטיב בחוצות

זו השנה ה-2 של התחרות. הצוותים הזוכים ב-2 המקומות הראשונים יזכו לחבילות פרסום בשווי אלפי שקלים ו-1500 יורו לחופשה ברשת קלאב-מד
משה בנימין | (1)

חברת שילוט החוצות הבינ"ל JCDecaux הפועלת בת"א מודיעה היום (יום א')על פתיחת ההרשמה לתחרות קריאייטיב בפרסום חוצות 'ברל'ה 2011'. בימים אלה מתגבשת הרשימה הסופית אשר תורכב מחמישה בכירים בעולם הפרסום שיישפטו בתחרות. בתחרות, המתקיימת זו השנה השנייה, יוענקו חבילות פרסום בשווי כולל של 160 אלף שקלים.

לתחרות הקריאייטיב מוזמנים צוותים אשר יורכבו מקופירייטר וארט דיירקטור ומועסקים על ידי משרדי פרסום בארץ. הצוותים ייצרו ויציגו את יצירותיהם בפורמט של פוסטרים עבור לקוחותיהם. התאריך האחרון לשליחת עבודות יהיה ה-1 במאי בהתאם לתקנון התחרות המופיע באתר JCDecaux.

בשנת 2010, השנה ה-1 לתחרות, התחרו 35 צוותים ממשרדי הפרסום המובילים בארץ. את המקום הראשון גרפו צוות הבנות מירב פלד ותמי לשם ממשרד הפרסום גיתם BBDO עם פרסומת לשקיות אשפה 'ניקול'. במקום השני זכו שרון רפאל ומורן ששון משלמור אבנון עמיחי Y&R עם פרסומת לקלירקס ג'ל רפואי לטיפול בחצ'קונים. במקום השלישי זכה צוות הבנות מירב פלד ואלינה אורצקי, שוב מגיתם BBDO, עם פרסומת לרשת מכוני הכושר 'הולמס פלייס'.

ועדת השיפוט תורכב מצוות של 5 בכירים בעולם הפרסום. הוועדה תבחר את 3 הפרסומות הזוכות ותעניק לצוות המנצח במקום הראשון 2 שוברים בשווי 1500 יורו כל אחד לחופשה ברשת קלאב-מד העולמית. תוצאות התחרות יוכרזו במסגרת טקס 'קקטוס הזהב' אשר יתקיים במהלך חודש מאי.

בנוסף, הפרסומות הזוכות במקומות הראשונים יזכו את המפרסמים בחבילות פרסום במתקני JCDecaux כאשר הפרסומת שתקטוף את המקום הראשון תזכה בחבילת פרסום לתקופה של 10 ימים על פני 100 פני פרסום על גבי תחנות אוטובוס ושלטי הכוונה בשווי כולל של כ-80 אלף שקלים. הצוות שהפרסומת שלו תדורג במקום ה-2 יזכה בחבילת פרסום לתקופה של 10 ימים על פני 50 פני פרסום על גבי עמודי רחוב (עמודים פריזאים) בשווי כולל של 50 אלף שקלים. הצוות שיזכה במקום השלישי יקבל חבילת פרסום לתקופה של 15 ימים על פני 50 פני פרסום על גבי עמודים בשווי כולל של 30 אלף שקלים.

חברת JCDecaux החלה במסורת התחרות לפני כ-8 שנים בפריז בה ממוקמים משרדי החברה וכיום מתקיימת התחרות במקביל במספר רב של מדינות ברחבי העולם בהן פועלת JCDecaux.

פיליפ רו, מנכ"ל JCDecaux ישראל: "בתחרות "ברל'ה" אנו מעודדים את המפרסמים לצאת החוצה לפרסום חוצות. אני בטוח כי תחרות "ברל'ה" תהפוך למסורת בישראל ותביא לכך שמשרדי הפרסום יתקדמו בצעדי ענק לתחום פרסום החוצות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מדוע מרבית זכוכיות תחנות האוטובוס מנופצות? (ל"ת)
    תל- אביבי 13/03/2011 15:29
    הגב לתגובה זו
אמיר ירון נגיד בנק ישראל
צילום: ליאת מנדל

הריבית בישראל לא הולכת לרדת בקרוב - הערכות הכלכלנים

הפד׳ ״שחרר את החגורה״ אבל אצלינו זה יקח עוד זמן: מתחזקות ההערכות האנליסטים שהריבית בישראל לא תרד בהחלטה הקרובה ב-29 לחודש - בפועלים מצביעים על אינפלציית ליבה גבוהה; במזרחי טפחות מעריכים שהריבית תישאר על כנה; בלידר ובפסגות מזהירים שהציפיות הנמוכות לאינפלציה הן לא מציאותיות מול המלחמה והגרעון

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ריבית אמיר ירון

בעוד שבארה"ב הבנק הפדרלי חזר להוריד ריבית ועשה זאת לראשונה לשנת 2025, וצפוי להמשיך בהקלה המוניטרית עד לסוף השנה, בישראל הולכת ומתחזקת ההערכה כי בנק ישראל יעדיף להמתין. הסיבה העיקרית היא אי הוודאות הגיאופוליטית סביב המלחמה בעזה והשלכותיה על השקל, הצריכה וסחר החוץ. לכך מתווספת גם האינפלציה המקומית שעדיין לא משדרת ירידת מדרגה ברכיבים המרכזיים, כאשר מחירי השירותים והדיור נותרו "דביקים", בעוד שוק העבודה נותר הדוק מאוד, מה שמחזק את החשש מלחצי שכר. בעוד שברחבי העולם מתחילים לדבר על סביבת ריבית נמוכה יותר כבר במהלך 2025, בישראל עדיין אין קונצנזוס מתי תרד הריבית, וכלכלנים רבים סבורים שהקלה מוניטרית לא תתרחש בהחלטה הקרובה.


לידר: אינפלציית שירותים ושוק עבודה הדוק

בלידר מדגישים כי המדד האחרון, שהצביע על אינפלציה שנתית של 2.9%, מסתיר תמונה מורכבת בהרבה. הירידה נבעה בעיקר מצניחה חריגה במחירי הטיסות לחו"ל, בעוד שהרכיבים המקומיים, שירותי דיור ושירותים אחרים, המשיכו לעלות בקצב מהיר. השכירות טיפסה ל-4.3% ובחוזים חדשים נרשם זינוק של 5.5%, ואילו שירותים אחרים האיצו ל-4.1% בעקבות עליית השכר והביקושים. כלומר, בליבת המדד הלחצים האינפלציוניים נותרו חזקים. גם שוק העבודה מצביע על מגמה דומה: מספר המובטלים ירד, מספר המשרות הפנויות עלה, והיחס בין ביקוש להיצע עובדים טיפס לרמות גבוהות. התוצאה היא סביבה של מחסור בעובדים שממשיכה להזין את השכר, מצב שלא מאפשר לבנק ישראל להקל בריבית כבר כעת. בלידר צופים הורדת ריבית אחת של בנק ישראל ב-3 החודשים הקרובים.


פסגות: ניהול סיכונים

בפסגות מתייחסים למדיניות הפד בארה"ב כאל "ניהול סיכונים", מונח שהושאל עוד מאלן גרינספאן ב-2004, אז זה הסתיים בבועת נדל"ן שהתפוצצה. הפעם, פאוול ניסה להצדיק את הורדת הריבית האחרונה כצעד זהיר שנועד להקדים תרופה למכה, אף שהנתונים הכלכליים לא מצביעים על האטה חריפה: המכירות הקמעונאיות עלו באוגוסט בקצב מרשים, הצריכה הפרטית ברבעון השלישי צפויה לצמוח בכ-2.5%-3%, וגם הייצור התעשייתי רשם עלייה מפתיעה.

בפסגות מעריכים כי גם בנק ישראל מתמודד עם דילמה לא פשוטה. הציפיות שהמלחמה בעזה תימשך עוד חודשים והשלכות הגיאופוליטיות של נאום "ספרטה" של ראש הממשלה מציבות סיכון ברור להמשך יציבות המשק. אמנם שוק העבודה המקומי נותר יציב, אך ציפיות האינפלציה לטווח הבינוני ירדו לשפל של כשנתיים, תרחיש שנראה אופטימי מדי לאור הגירעון המתרחב, העלויות הביטחוניות והחשש לפגיעה בסחר החוץ. במילים אחרות, פסגות מזהירים שהתמחור הנוכחי של שוקי ההון בישראל מגלם תסריט ורוד, אך הסבירות למימושו אינה גבוהה, ולכן ציפיות האינפלציה הנמוכות נראות לא מוצדקות.


מזרחי טפחות: הריבית תרד בהדרגה אך לא בהחלטה הקרובה

במזרחי טפחות צופים כי הריבית תיוותר על 4.5% בהחלטה הקרובה, עם ירידה הדרגתית ל-3.5% בתוך שנה. האינפלציה השנתית אמנם חזרה לטווח היעד, אך סעיפי הדיור ממשיכים להטריד. גם סעיף הנסיעות לחו"ל זינק ב-17% והוסיף 0.4% חריגים למדד, נתון שבבנק מעריכים שיתקן בהמשך, אך נכון לעכשיו הוא מעלה את המדד כלפי מעלה. במקביל, נתוני שוק העבודה נותרו הדוקים מאוד: שיעור האבטלה ירד ל-2.9%, שיעור ההשתתפות הצטמצם, והמשרות הפנויות עלו לרמות שלא נראו מאז 2022. בבנק מציינים כי כל עוד הסביבה הביטחונית לא מתייצבת, קשה לראות בלחצי השכר משהו חולף, ולכן אין הצדקה מיידית להפחתת ריבית.