דירוג יפעת: מקאן אריקסון פותחים פער ענק; זרמון-גולדמן בעשירייה; יהושע TBWA וענבר-מרחב-שקד מזנקים
משרד הפרסום מקאן אריקסון ממשיך לשלוט ביד רמה בענף הפרסום בישראל וחוצה בשנת 2010 את קו חצי מיליארד השקלים עם היקף פעילות של 524.5 מיליוני שקלים המהווים גידול של 9% לעומת ביצועיו בשנת 2009. 3 משרדים מתוך רשימת ה-20 המובילים רושמים קיטון: אדלר-חומסקי, JWT ורגב קויצקי. כך עולה מסיכום יפעת בקרת פרסום ל-2010.
5 המשרדים שרשמו את הצמיחה הגבוהה ביותר ב-2010 הם: ענבר-מרחב-שקד עם צמיחה של 46%, יהושע TBWA עם צמיחה של 34%, זרמון-גולדמן עם גידול של 24% שמכניס אותם למקום העשירי בדירוג המשרדים, דרורי-שלומי (שמיזג לתוכו את ברלזון & רן לוי במהלך השנה) עם גידול של 22% ו-euro שמנסה לחזור לימים טובים יותר עם גידול של 20%.
20 משרדי הפרסום המובילים בישראל
בחודש האחרון פרסמו איגוד השיווק הישראלי ויפעת בקרת פרסום את סיכום ההוצאה לפרסום בשנה החולפת. ב-2010 נרשם גידול של 6.6% בהוצאות לפרסום. סך כל עוגת הפרסום הסתכמה ב- 3,943 מיליארד שקלים. נתונים אלו מסייעים בהבנת מגמות השינוי בשנה האחרונה. המשרדים שצמיחתם עומדת (פחות או יותר) ביחס ישר לצמיחת הענף כולו הם שמעוני-פינקלשטיין עם גידול של 5%, גליקמן-נטלר-סמסונוב וראובני-פרידן עם גידול של 7%.
מקאן אריקסון וגיתם BBDO עם גידול של 9% כל אחד ובאומן-בר-ריבנאי עם גידול של 10% רושמים הישג מרשים במיוחד. 3 המשרדים הממוקמים בצמרת ענף הפרסום בישראל ותקעו יתד בחמישייה הראשונה ממשיכים, למרות גודלם, להציג צמיחה כמעט דו-ספרתית.
הגידול הממוצע לענף הפרסום מציג גם את הקיטון של אדלר-חומסקי, JWT ורגב-קויצקי באור חדש. בשנה בה רשם הענף גידול של 6.6% אדלר-חומסקי רשמו דווקא קיטון של 6%, כמו כן JWT ורגב קויצקי גם הוא היה נגד המגמה ורשם קיטון של 3%. שלמור-אבנון-עמיחי אמנם לא רשמו קיטון אך גידול של 1% בלבד כתוצאה מהחיתוך המשמעותי בתקציב פרטנר מהווה עבורם סוג של סטגנציה בהשוואה לצמיחת הענף כולו.
נתונים נוספים מעניינים שעולים מעיון בטבלה מציגים את הפערים הפנימיים. מקאן אריקסון הצליח לפתוח פער משמעותי לעומת שאר המשרדים. רף חצי מיליארד השקלים נחצה על-ידו ב-2010 והמשרד השני בדירוג - אדלר-חומסקי מרוחק ממנו בהיקף פעילות של 137 מיליון שקלים, סכום שיכול להירשם כמחזור פעילות של משרד לגיטימי במקום השמיני ברשימה.
לעומת הפער בין מקאן אריקסון לאדלר-חומסקי, הפער בין זה לבא אחריו באומן-בר-ריבנאי במקום ה-3 מצטמצם מ-100 מיליון שקלים ב-2009 ל-37 מיליון שקל בלבד בסוף 2010. בהתאם לכך מצליח באומן להגדיל את הפער משלמור-אבנון-עמיחי ל-50 מיליון שקלים לעומת כ-22 מיליון שקלים בסוף 2009.
הפער בין יהושע TBWA לגיתם BBDO ירד מ-62 מיליון בסוף 2009 ל-30 מיליון בלבד. שניים שהולכים צמוד צמוד כבר שנתיים רצוף הם גליקמן-נטלר-סמסונוב וראובני-פרידן שעמדו על מחזור זהה ב-2009 (129.5) ורשמו גידול זהה שהביא אותם שוב לסכום זהה ב-2010 עם 138.8 מיליון שקלים.
יש לציין כי אדלר חומסקי היה המשרד הצומח ב- 2009 בעשירייה, ונהנה מהגידול הגבוה ביותר באחוזי הצמיחה עקב השקת הרשת החדשה של פלאפון, הלוטו החדש, טורנדו אינוורטר ותמי 4 פרימו. אי לכך יש להתייחס לשנת 2010 כשנת תיקון.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "רמי יהושע בנה בעבודה קשה, ורחוק מאור הזרקורים, משרד בעל נפח מסחרי מרשים ויכולות קריאטיב טובות, והוא נמצא כיום במרחק נגיעה מהחמישייה הראשונה. אם ימשיך לשמור על קצב גידול דו ספרתי, השאלה היא לא האם יהושע יהיה משרד חמישיה, אלא מתי".
את העשיריה סוגר זרמון גולדמן שלמרות שמיהרו להספידו, מוכיח כי הוא עשוי מחומר קשיח. זרמון גולדמן בלטו השנה עם קמפיינים רבים ל- AIG, מהפיכת הפריים ליס של דוד לובינסקי, רכבת ישראל תחת הסלוגן: "גונבים פסים, גונבים חיים", אופנת פוקס, מרכזי ביג ועוד.
GPS שנפרד לדרך עצמאית מאדלר חומסקי וורשבסקי, סוגר את 20 הגדולים ומחליף השנה בטבלה את פוגל. לקוחותיו הבולטים של המשרד הם ארקיע, טיב טעם, שלמה השכרת רכב, פרופורציה וד"ש.
יפעת בקרת פרסום: המערכות הטכנולוגיות המתקדמות שמפעילה חברת "יפעת בקרת פרסום" מאפשרות קבלת התמונה המלאה של עולם הפרסום בישראל. המערכות מבצעות פעולות מעקב, ניטור וניתוח של הקמפיינים הפרסומיים השונים בכל רגע נתון, בכלל כלי התקשורת בישראל, לרבות קישורים ממונים בגוגל- קמפייני Google ad. Words שהיו עד היום בגדר 'קופסה שחורה'. בנוסף, הסריקה מאפשרת זיהוי, מעקב וקבלת מיפוי מדויק של מעטפת התוכן שיווקי בתוכניות הטלוויזיה השונות.
המנועים הסמנטיים בהם עושה קבוצת 'יפעת' שימוש סורקים מדי יום כ- 5000 ידיעות וכתבות בתקשורת המסורתית (פרינט, מקוון, רדיו, טלוויזיה) וכ- 250 אלף פוסטים, סטאטוסים, תגובות בפורומים, וטוויטים ברשתות החברתיות.
- 11.בושה או לא עם עובדות לא מתווכחים (ל"ת)המביש 20/01/2011 14:30הגב לתגובה זו
- 10.'גונבים פסים' זו העבודה של תרצה גרנות ע"ה. אגב, האחרונה שביצעה:( (ל"ת)20/01/2011 01:15הגב לתגובה זו
- 9.עושה שלום 19/01/2011 23:05הגב לתגובה זואולי די ליצור סתם ריבים זרמון משרד שקיים 11 שנה וענבר מרחב 6 כל אחד מהם עושה עבודה טובה בתחומו כבוד לכל ה-20
- 8.נהוג שלא להתפעל ממשרד גדול אבל פאקינג שיט כבר חצי מיליארד שקל!!!! מדהים (ל"ת)בעיניי הכי מדהים זה מקאן 19/01/2011 17:19הגב לתגובה זו
- 7.1, זרמון קיים 20 שנה, ענבר מרחב 6. (ל"ת)שירת הברבור 19/01/2011 17:18הגב לתגובה זו
- 6.בושה לענף הפרסום שמשרד כמו זרמון נמנה על עשרה הראשונים (ל"ת)קול המפרסם 19/01/2011 16:46הגב לתגובה זו
- 5.ערן 19/01/2011 15:43הגב לתגובה זומשרדים קטנים מתאפיינים בכך שלקוח אחד שלהם שגדל או קטן משפיע משמעותית על אחוזי הגידול/קיטון של המשרד. במקרה של זרמון AIG החליט להכפיל את התקציבים שלו ולכן לכאורה המשרד צמח. בפועל המשרד מדשדש ופרט ל AIG אין לו כמעט כלום. הסיבה לכניסתו לעשירייה הראשונה היא פשוט העבודה שאין משרדים ראויים אחרים אבל בעוד שנתיים-שלוש משרדים כמו ברוקנר, ענבר מרחב ואולי אחרים, יעברו אותו
- 4."מבחוח" 19/01/2011 15:42הגב לתגובה זואיריס בק - בהחלט יכולה להיות בצוות החיסול של המוסד ...תותחית על
- 3.והכל במחירי יפעת... יענו 250% תוספת היוקר (ל"ת)יפעת המפרסם 19/01/2011 15:08הגב לתגובה זו
- 2.רכבת ישראל : "גונבים פסים, גונבים חיים"- לא של זרמון!! (ל"ת)רכבת 19/01/2011 14:38הגב לתגובה זו
- 1.זרמון גולדמן לפני ענבר מרחב שקד..ספי..מה יש לך לומר (ל"ת)חיליק 19/01/2011 14:11הגב לתגובה זו