יש פרסום שהוא פשוט טמטום: "שלמות גרמנית"??? מישהו נפל פה על הראש
מדי פעם נראה שהעוסקים בשיווק, פרסום, ויח"צ, מקדמים מהלכים כאילו והם תחת השפעת קוקאין. אני אחרון שיטיל ביקורת על עיקרון הפרובוקציה, אך מאחורי כל אחת שכזו צריך להיות הגיון בסיסי שאומר עוד מראש "חלק מהקהל יקבל את זה רע והחלק השני יתחבר, אנחנו בונים על החלק שיתחבר". אבל כשאיש מקצוע מציע ללקוח צעד שאף קהל בעולם לא יתחבר אליו, זה כבר טמטום.
פין קטן דורש אגו גדול
כמו בעבר, גם היום אני טוען שבענף הפרסום יש יותר דבילים מענף היח"צ, אחד המניעים לכך זו הגאווה,בפרסום, התחרות על הקרדיט בין המשרדים גדולה יותר מענף יחסי הציבור, מה שגורם לחברים מהמקצוע המשיק לשאוף לקדם את האגו של עצמם במקום את הלקוח. החלוקה בין הדבילים השונים פשוטה: דבילים שלא באשמתם שכן הם נולדו כך, ודבילים שהם חלאת המין האנושי לאור חוסר הרגישות שמאפיינת אותם. איני יודע איזה סוג של דבילזים קיים בגיתם אבל אין ספק שהוא קיים. הפרסומת האחרונה של אופל מוכיחה זאת: רכב טהור משהו, בתוך תא קטן, ןבתקרה חורים שמוציאים אור לבן/צהבהב. יצירתי?
ברשת התגובות היו דומות: החדר בשילוב החורים בתקרה והאור הבהיר שיוצא מהם מזכירים תא גזים! ואם זה לא מספיק אז כדי לוודא שנזדעזע דחפו לנו לפרצוף את המשפט "שלמות גרמנית", אותה שלמות שאפיינה את הגרמנים בקמפיין הטיהור הידוע.
מי זה שחושב שאין דבר כזה פרסום רע?
פרסומת טובה היא כזו שגוררת אחריה יחסי ציבור טובים/חלוקים! אבל לא גרועים! ונראה שהפרסומת העלובה הזו לא עושה את העבודה. שום תודעה חיובית לא תצא ממנה ובטח שלא הנעה לפעולה, מקסימום כמה דמגוגים שיניעו עצמם למקלדת לכתוב טור ביקורת. מה שבטוח זה שסטודנט לפרסום שנה א' רמה ז' היה יכול להציע פרסומת טובה יותר.
קהל היעד שאמור להיות לו כסף בצד ושיכול להרשות לעצמו לקנות מכונית חדשה הם חבר'ה בני 35-60 פלוס מינוס, שהם הדור השני והשלישי של ניצולי השואה, ולכן אין שום הגיון לדבר איתם בשפה שנבחרה בגיתם. אגב, הפרסומת המדוברת היא תעודת עניות גם למשרד יחסי הציבור שמטפל ב'אופל'. היית מצפה שהזהירות המאפיינת את אנשי היח"צ תגרום למישהו שם לשאוג "אתם נורמלים??"
אופל בתא גזים: מצא את ההבדלים (צילום: Getty images Israel)
אל תטעו, הטור הזה אינו מיועד ליפי נפש. המחויבות ללקוח גבוה כמו הרגישות לציבור אם לא יותר, אבל קבלת החלטות של מותג כה גדול צריכה לסמן מטרות לטווח הארוך ואם כבר פוגעים ברגשות הציבור הפגיעה צריכה ליצור אפקט חיובי חזק יותר מהאפקט השלילי, אך כפי שנאמר, דבילים לא חסרים.
תלונות, הצעות, ואף גידופים קלים ל:[email protected]
- 12.מאיר 20/01/2011 18:11הגב לתגובה זומה שיפה בטור שלך הוא שגם אני יכול לכתוב אותו. בטח אם בא לי להוציא את העצבים על משהו. מה שלא יפה זה שזו דמגוגיה זולה. הקהל יודע שמוצר גרמני הוא מוצר איכותי. לא מעט ממוצרי החשמל הביתיים שהם תוצרת גרמניה זוכים כאן לעדנה ומוצאם שגור בפי אנשי המכירות ובפרסומות. לרוץ עד תאי גזים בגלל פרוז'קטורים? הרחקת לכת אדוני.
- 11.קקטוס 19/01/2011 15:58הגב לתגובה זול4 יש ויש טעויןת ל2 היכן הרגישות
- 10.אוהבת את ההנמקה שלך (ל"ת)מיה 19/01/2011 14:43הגב לתגובה זו
- 9.אורית 19/01/2011 14:34הגב לתגובה זובמחנות אחרת, הם לא היו שוכחים בקלות את התחושה המלצה שלי... כל גיתם בביקור ביד ושם קצת יחזיר אותם למציאות
- 8.סיסמא אפשרית:שלמות גרמנית-שש מיליון הוכחות !! (ל"ת)קופי מייקר 19/01/2011 14:02הגב לתגובה זו
- 7.קול המפרסם 19/01/2011 14:00הגב לתגובה זונראה לי שאחוז הדבילים במשרדי היח"צ ובמשרדי הפרסום די דומה. פשוט את הדביליות של משרדי הפרסום קל יותר לראות..
- 6.מר קטינג 19/01/2011 13:58הגב לתגובה זובמיוחד במוסף יום שישי של ידיעות שם מוקמה המודעה בדיוק אחרי הכתבה על כפר הניאו-נאצים החדש
- 5.נגמר לך על מה לכתוב? אלוהים איזה שטויות (ל"ת)קריאייטיב במש פרסום 19/01/2011 13:55הגב לתגובה זו
- 4.פיני 19/01/2011 13:49הגב לתגובה זובמקום לבקר, כדאי לכותב לעבור לעשייה. מי שלא עושה לא טועה.
- 3.ד 19/01/2011 13:41הגב לתגובה זואתמול נסעתי ליד גני התערוכה בתל אביב ונחרדתי לראות 6 פרסומות מהסדרה אחת אחרי השניה. בדקתי שוב ושוב שאני קוראת נכון. פשוט בושה וחוסר רגישות
- 2.עכשיו הבנתי 19/01/2011 13:07הגב לתגובה זותגיד ירדת מהפסים או סתם הייתה לך שעה פנויה בין צפייה בעמוד האש אחד למשנהו? אתה נוסע לברלין לבלות, שוטף כלים במכונה גרמנית, מת לנסוע במרצדס אבל מכתיבת טור כנראה אתה לא יכול להרשות לעצמך. תאי גזים? הגזמת אלף הגזמות. הפרסומת לא יצירתית להחריד אבל זה נושא אחר. כולם רוצים רכב גרמני וזו עובדה. כל השאר זה צדקנות לשמה.
- 1.רבי עקיבא מרעננה 19/01/2011 12:38הגב לתגובה זוהעם בציון הסכים לשילומים מגרמניה, למכונות כביסה מגרמניה, לסרטים מגרמניה... ואם היה לו כסף הוא היה שמח למרצדס או ב.מ.וו. גרמני. אני בטוח שהיהודים הצדיקים בגיתם לא התכוונו לפגוע.רק לתת אופצייה זולה יותר למוצר גרמני איכותי מתוך התפיסה ש...גרמני = איכותי אני פוסק לזכות גיתם
.jpg)
קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
מי אחראי על החוב לביטוח לאומי אם אתם פרילנסרים, מי אחראי על החוב לביטוח לאומי אם אתם שכירים?
ישראלים רבים מקבלים מכתבים מפתיעים מהביטוח הלאומי, שבהם נרשמים חובות של אלפי שקלים לתקופות עבודה ישנות. אך מה שרבים לא יודעים: אם עבדתם כשכירים באותה תקופה - החוב בכלל לא שלכם.
לפי החוק, כאשר אדם מועסק כשכיר, האחריות לדיווח ותשלום דמי הביטוח הלאומי חלה אך ורק על המעסיק. בפועל, הביטוח הלאומי לא תמיד יודע אם עבדתם כשכירים או לא, ואם המעסיק לא דיווח, החוב פשוט "נדבק" על שמכם. איך זה שביטוח לאומי לא יודע? המערכות לא מסונכרנות, הדטהבייס לא מעודכן. הביטוח הלאומי היה צריך לייצר ממשק מול משרד התעסוקה או רשות המסים ולקבל את המידע הזה בקלות, אבל בפועל זה לא קורה ויש רבבות אנשים שמקבלים הודעה על חוב.
אם גם אתם בקבוצה הגדולה הזו ואתם הייתם שכירים בתקופה הזו, אז לפחות תוכלו לבטל את רישום החוב בקלות. הביטוח הלאומי מאפשר באופן דיגיטלי לבטל את החוב, ללא בירוקרטיה מסורבלת, בלי להגיע לסניף ואפילו בלי שיחת טלפון אחת.
מה צריך לעשות? לכאורה, פשוט מאוד, בפועל גם זה לא טריוויאלי. אם קיבלתם הודעה על חוב לתקופה שבה הייתם שכירים – גשו לחפש תלושי עבר או את טופס 106 השנתי, והעלו את המסמכים דרך שירות שליחת המסמכים באתר הביטוח הלאומי. המערכת תזהה את העובדה שהייתם שכירים והחוב יבוטל. תוך ימים ספורים, תשוחררו מהחיוב. אבל, למי יש את התלושים לפני 4-5 שנים?
- פנסיה או נכסים: על מה הישראלים מסתמכים יותר בפרישה שלהם?
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם זה המצב תצטרכו לנסות לאתר תלושים כאלו, לדרוש ממקום העבודה הקודם, יש גם אפשרות להצהיר מול ביטוח לאומי. אבל זה תהליך יותר מסורבל.
אם אתם באמת חייבים, כלומר לא עבדתם במקום עבודה אחר, תנסו להגיע לסוג של פשרה מול ביטוח לאומי. ראשית, נזכיר שכן - גם אנשים שלא עובדים, בין עבודות, סטודנטים ועוד משלמים ביטוח לאומי. גם עצמאיים, פרילנסרים ועוד משלמים ביטוח לאומי. החוב הזה לא צץ מאין. שנית, מדובר על חוב עם הצמדה, ריבית, קנסות ועוד. כדי לבטל את הקנסות צריך להגיש בקשה.
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)הקרטל של תנובה ושטראוס - סמוטריץ' נלחם במחירי החלב
על הפער בין מחירי הגבינה הצהובה של תנובה לגבינה צהובה מיובאת, על השליטה של תנובה ושטראוס בשוק החלב, ועל הרפורמה של סמוטריץ'
תנובה ושטראוס מתנהלות כמו סוג של קרטל. הן כמעט ושולטות בשוק החלב ומוצריו, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ' נערך למלחמה מולם לטובת הצרכנים. לא בטוח שזה יצליח, חבל שזה רק עכשיו לקראת סיום הקדנציה שלו. חבל שהוא רק מדבר נגד רווחי הבנקים
ועושק הציבור ולא באמת פועל. "אני פותח היום במהלך כלכלי וחברתי שאני לא מתכוון לוותר עליו - רפורמת החלב. רפורמה טובה, אחראית, ובעיקר כזו שמציבה את הציונות ואת האזרח הישראלי במרכז. אנחנו באנו לעבוד בשבילכם, ולא בשביל אף אינטרס אחר". אמר סמוטריץ' והמשיך - "בניגוד
לקמפיין הדמגוגי ועתיר המשאבים נגדי, רפורמת החלב שלי שומרת על היצור המקומי, שומרת על החקלאות, שומרת על החקלאים, וכן, גם פותחת את השוק לתחרות בריאה שתגדיל את ההיצע ותוריד את המחירים לעם ישראל.
"המטרה הראשונה והחשובה ביותר של רפורמת החלב היא פשוטה וברורה: להוריד את יוקר המחיה. אין כאן קיצורי דרך, אין קסמים, יש עבודה מקצועית, יש אחריות, ויש נחישות שלא להסיט את העיניים מהמטרה המרכזית: להפחית את מחירי מוצרי היסוד לכל משפחה בישראל.
"כדי להבין המהלך הזה צריך קודם כל להפנים: שוק החלב בישראל נשלט שנים רבות על ידי שתי מחלבות ענק , תנובה ושטראוס, שהוכרזו רשמית כמונופולים. כל מי שמבין בכלכלה יודע שאין דרך להתמודד עם יוקר מחיה בלי לפרק מונופולים, ודרך אחת לפרק אותם זה ליצור תחרות אמיתית. תחרות שמייצרת מחיר הוגן, איכות טובה יותר, ושוק שמשרת את הצרכן ולא את הרווח של תאגידים.
"התחרות הזו תגיע באמצעות פתיחת השוק ליבוא, במינון נכון, בזהירות ובאחריות. אנחנו לא פוגעים בייצור המקומי, אלא מגדירים מחדש את האיזון: 80% ייצור ישראלי, ו־20% פתיחה לתחרות. זהו שינוי היסטורי. זה שומר על העצמאות והחוסן החקלאי שלנו, אבל גם יוצר לחץ תחרותי שמונע מהמונופולים להמשיך לייצר רווחי עתק על חשבונכם.
- הפתעה חיובית באוצר: גביית המסים צפויה לשבור שיא עם 520 מיליארד שקל, הגירעון יהיה נמוך מהצפוי
- הטבה לעידוד העלייה: אפס אחוז מס לעולים חדשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואם כבר מדברים על אינטרסים זרים, תנובה נמצאת בבעלות סינית. אז לפני שמספרים לכם כל מיני אגדות על מי ייהנה מהמהלך הזה, כדאי לזכור מי נהנה כיום מהריכוזיות הזו, ובעיקר מי משלם עליה: הציבור הישראלי.
