כנס סטטוס לשיווק בשיתוף 'המסלול האקדמי המכללה למינהל' ואתר ICE יוצא לדרך

בין משתתפי הכנס שיעסוק באתגרים שיווקיים העומדים היום בפני מנהלי החברות: רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן, שלמה גבאי, מנכ"ל איקאה, צביקה שיינפלד, סמנכ"ל שיווק ניופאן ואדם שוב, ממייסדי קפה דה מרקר
כתבי אייס |

כנס השיווק הראשון של מגזין "סטטוס" מקבוצת מוטו תקשורת יתקיים ביום רביעי ה- 5 בינואר 2011, במלון לאונרדו סיטי - טאוור ברמת-גן. הכנס תחת הכותרת "שווק היום ותמכור מחר", נערך ביוזמת מוטו תקשורת ובשיתוף עם המסלול האקדמי של המכללה למנהל ומערכת אתר ICE. בכנס ייקחו חלק בכירי המנכ"לים והסמנכ"לים במשק ומיטב המומחים לשיווק בישראל.

הכנס יעסוק במגוון סוגיות איתן מתמודד כל מנהל שיווק במשק מדי יום ביומו, כגון הקשר הסינרגטי שבין שיווק ומכירות, עתיד השיווק קמעונאי, מיתוג בעולם רווי מותגים, שימוש מושכל במדיה החברתית ועוד.

במהלך הכנס יציפו המשתתפים מגוון נושאים בוערים וינסו לענות תשובות מעשיות על שאלות חשובות כמו איך לנהל נכון את תקציב השיווק בחברה, האם לתעדף את נושא המכירות על פני השקעה במיצוב ומיתוג או אולי השקעה לטווח הרחוק ובניית מותג איכותי ואמין, היא האסטרטגיה הנכונה? מה עושים במקרה של ריבוי מותגים, האם נכון להשקיע ב"ילד" הקטן והחלש או דווקא בזה החזק והמבטיח ומה באמת עשתה המדיה החברתית למערך השיווקי שלנו.

לדברי רחל בן צבי זיו, מנכ"לית קבוצת מוטו תקשורת יוזמת הכנס: "בשוק התחרותי והאגרסיבי של ימינו הופך נושא השיווק לסוגיה מהותית המטרידה כל מנכ"ל ומנהל שיווק באשר הוא. כנס סטטוס לשיווק בא להציף סוגיות בתחום השיווק ואף לנסות ולתת להן מענה פרקטי וישים. לצורך הכנס חברנו למסלול האקדמי של המכללה למנהל ולמערכת ICE ובשיתוף עמם גייסנו את מיטב האוטוריטות בתחום השיווק מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי שיווק, מרצים, אנשי תקשורת ועוד שייקחו חלק פעיל בדיונים ויתרמו מהידע והניסיון שצברו במהלך השנים לטובת באי הכנס".

בין משתתפי הכנס: ד"ר אביחי שוב עמי, ראש המחלקה לשיווק ופרסום בביה"ס למינהל עסקים, המסלול האקדמי המכללה למינהל, רמי שביט - מנכ"ל המשביר לצרכן, שלמה גבאי מנכ"ל איקאה, רחל בן צבי-זיו - מנכ"ל מוטו תקשורת, רמי איש הורביץ - מנכ"ל אוטודיפו, זאב קלימי מנכ"ל נסטלה גלידות, אלי גידור סמנכ"ל סחר ושיווק, שופרסל, ערן יסעור - עורך ראשי, פורום שיווק, אלי מרון- מרצה לשיווק וקמעונאות המסלול האקדמי במכללה למנהל ומנכ"ל משותף בחברת Sinergia-Retail, ליאור צורף- יועץ לשיווק דיגיטאלי ומרצה במסלול האקדמי המכללה למנהל, טלי אורן - סמנכ"ל שיווק, חוגלה קימברלי, צביקה שיינפלד סמנכ"ל שיווק, ניופאן, אדם שוב - מנכ"ל 'ריפרש' ומייסד הקפה דה מרקר וכן סמנכ"לים נוספים, מרצים במסלול האקדמי של המכללה למנהל ומומחים בתחום השיווק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.