פרסום ראשון

HEDRIA מקפיאה את הפעילות לאחר אובדן הזיכיון לפרסום ברכבת ישראל

החברה המשותפת לאדרי מדיה והדיה תפסיק לפעול החל מינואר 2011. במייל שהועבר ללקוחות נכתב: "אנו נאלצים להקפיא את פעילות החברה לתקופה הקרובה עקב החלטתה המפתיעה של רכבת ישראל"
משה בנימין |

חברת הפרסום HEDRIA שהחזיקה בזיכיון לפרסום ברכבת ישראל משנת 2006. הודיעה על סיום דרכה הקרוב. החברה תקפיא את פעילותה החל מינואר 2011, ובמילים אחרות - מיום ראשון הקרוב בתחילת השבוע הבא תפסיק החברה את פעילותה.

במכתב שהוציא שלמה וילר סמנכ"ל השיווק והמכירות ב'הדריה-פרסום ברכבת ישראל' נכתב: "חברים,לקוחות וספקים יקרים. עכב החלטתה המפתיעה של רכבת ישראל על אי מימוש האופציה והמשך תקופת הזיכיון לפרסום ברכבת, החל מ-1.1.2011, אנו נאלצים להקפיא את פעילותה של החברה לתקופה הקרובה".

הדריה הוקמה ומוחזקת על-ידי מאיר אדרי מחברת שילוט החוצות 'אדרי מדיה גרופ' ועופר גל מבעלי חברת 'הדיה'. לפני מספר חודשים הוחלט ברכבת ישראל להעלות את תעריפי הזיכיון של הדריה. חברת הפרסום שילמה מידי שנה לרכבת ישראל כ-7.2 מיליון שקלים וברכבת דרשו להעלות את המחיר בכ-1.65 מיליון שקלים. הדריה החזיקה באופצייה לשנתיים נוספות ברכבת ישראל אך החליטה שלא להמשיך לאור השינויים בכדאיות הכלכלית והודיעה על כך לרכבת ישראל לפני כחודש וחצי.

עופר גל, הבעלים המשותף של הדריה יחד עם מאיר אדרי אומר לאייס: "ה-Lay out של רכבת ישראל לא מסוגל לייצר הכנסה שתואמת את המחיר אותו מבקשת הרכבת עבור הזיכיון. בעקבות זאת החלטנו שלא להאריך את הזיכיון שאיבד את הכדאיות הכלכלית שלו".

גל הוסיף ואמר: אנחנו בטוחים שרכבת ישראל עשתה מהלך שגוי בכך שהעלתה את המחיר. הדריה שילמה סכום ראוי והחברה עמדה בכל התחייבויותיה כלפי הרכבת. אני מאחל בהצלחה לכל מי שחושב שבתנאי הזיכיון הכספיים האלו עם נקודת פתיחה של מעל 8 מיליון שקלים, יוכל להגיע להכנסות שכאלו".

"אני מודה לרכבת ישראל בשמי ובשם מאיר אדרי (השותף. מ"ב) על שיתוף הפעולה ומערכת היחסים בשנים האחרונות. אין ספק שרכבת ישראל הייתה אתגר עסקי עבורנו".

בשלב זה הודיעה הדריה על הקפאת פעילותה ומסרה הודעה זו לעובדיה. החברה העסיקה כ-18 עובדים. לדברי גל השותפות בינו למאיר אדרי הפכה למערכת יחסים הדוקה שתמשך לבטח במישורים עסקיים נוספים. בהדריה לא שוללים את הקמת החברה מחדש במידה ותגיע הזדמנות עסקית ראויה. הזדמנויות כאלו עשויות להיות הזיכיון לרשות שדות התעופה ו/או הרכבת הקלה בירושלים.

ברכבת ישראל הוציאו לאחרונה את הזיכיון על הפרסום ברכבת ישראל למכרז במתכונת מפוצלת לשתי חטיבות. הזיכיון החדש יתחלק בין הפעלת הפרסום ברכבת ישראל וחלוקת החינמונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.