פרסום ראשון

HEDRIA מקפיאה את הפעילות לאחר אובדן הזיכיון לפרסום ברכבת ישראל

החברה המשותפת לאדרי מדיה והדיה תפסיק לפעול החל מינואר 2011. במייל שהועבר ללקוחות נכתב: "אנו נאלצים להקפיא את פעילות החברה לתקופה הקרובה עקב החלטתה המפתיעה של רכבת ישראל"
משה בנימין |

חברת הפרסום HEDRIA שהחזיקה בזיכיון לפרסום ברכבת ישראל משנת 2006. הודיעה על סיום דרכה הקרוב. החברה תקפיא את פעילותה החל מינואר 2011, ובמילים אחרות - מיום ראשון הקרוב בתחילת השבוע הבא תפסיק החברה את פעילותה.

במכתב שהוציא שלמה וילר סמנכ"ל השיווק והמכירות ב'הדריה-פרסום ברכבת ישראל' נכתב: "חברים,לקוחות וספקים יקרים. עכב החלטתה המפתיעה של רכבת ישראל על אי מימוש האופציה והמשך תקופת הזיכיון לפרסום ברכבת, החל מ-1.1.2011, אנו נאלצים להקפיא את פעילותה של החברה לתקופה הקרובה". הדריה הוקמה ומוחזקת על-ידי מאיר אדרי מחברת שילוט החוצות 'אדרי מדיה גרופ' ועופר גל מבעלי חברת 'הדיה'. לפני מספר חודשים הוחלט ברכבת ישראל להעלות את תעריפי הזיכיון של הדריה. חברת הפרסום שילמה מידי שנה לרכבת ישראל כ-7.2 מיליון שקלים וברכבת דרשו להעלות את המחיר בכ-1.65 מיליון שקלים. הדריה החזיקה באופצייה לשנתיים נוספות ברכבת ישראל אך החליטה שלא להמשיך לאור השינויים בכדאיות הכלכלית והודיעה על כך לרכבת ישראל לפני כחודש וחצי.

עופר גל, הבעלים המשותף של הדריה יחד עם מאיר אדרי אומר לאייס: "ה-Lay out של רכבת ישראל לא מסוגל לייצר הכנסה שתואמת את המחיר אותו מבקשת הרכבת עבור הזיכיון. בעקבות זאת החלטנו שלא להאריך את הזיכיון שאיבד את הכדאיות הכלכלית שלו".

גל הוסיף ואמר: אנחנו בטוחים שרכבת ישראל עשתה מהלך שגוי בכך שהעלתה את המחיר. הדריה שילמה סכום ראוי והחברה עמדה בכל התחייבויותיה כלפי הרכבת. אני מאחל בהצלחה לכל מי שחושב שבתנאי הזיכיון הכספיים האלו עם נקודת פתיחה של מעל 8 מיליון שקלים, יוכל להגיע להכנסות שכאלו".

"אני מודה לרכבת ישראל בשמי ובשם מאיר אדרי (השותף. מ"ב) על שיתוף הפעולה ומערכת היחסים בשנים האחרונות. אין ספק שרכבת ישראל הייתה אתגר עסקי עבורנו".

בשלב זה הודיעה הדריה על הקפאת פעילותה ומסרה הודעה זו לעובדיה. החברה העסיקה כ-18 עובדים. לדברי גל השותפות בינו למאיר אדרי הפכה למערכת יחסים הדוקה שתמשך לבטח במישורים עסקיים נוספים. בהדריה לא שוללים את הקמת החברה מחדש במידה ותגיע הזדמנות עסקית ראויה. הזדמנויות כאלו עשויות להיות הזיכיון לרשות שדות התעופה ו/או הרכבת הקלה בירושלים.

ברכבת ישראל הוציאו לאחרונה את הזיכיון על הפרסום ברכבת ישראל למכרז במתכונת מפוצלת לשתי חטיבות. הזיכיון החדש יתחלק בין הפעלת הפרסום ברכבת ישראל וחלוקת החינמונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה