לאחר הפרסום באייס - המועצה לצרכנות עונה ל-bbr expert: הפרזנטציה בתשלום

ביום ד' פרסמנו את מכתבם של מנכ"לי bbr expert למועצה לצרכנות על מכרז תקציב הפרסום שלטעמם היה לא הוגן. המועצה מגיבה: "מביעים מורת רוח מאופן ניסוח המכתב - התכוונו לשלם על הפרזנטציה בשלב השני"
משה בנימין |

ביום רביעי האחרון פרסמנו כאן באתר אייס את מכתבם החריף של אייל בר ויסמין מרחב מבעלי bbr expert שנשלח למועצה לצרכנות ובו תרעומת על תנאי המכרז, דרישות המועצה המרובות ואי הגינותם, כך לדברי בר ומרחב.

המועצה לצרכנות שקיבלה את מכתבם של בר ומרחב לא נשארה חייבת והחליטה להשיב במכתב שנשלח למשרד הפרסום ולאייס, ובו נכתב:

"מורת רוח מאופן הניסוח אשר משתלח במועצה לצרכנות"

"במענה למכתבכם שבסימוכין בעניין שבנדון, הריני מתכבד להשיבכם כדלקמן: ראשית, ברצוני להביע מורת רוחי מאופן ניסוח פנייתכם, אשר משתלח במועצה לצרכנות דרך אמצעי תקשורת ולא על דרך תום הלב וההוגנות, אשר מחייבים פניה מקדימה לגורם כנגדו מלינים ומתן שהות סבירה לקבלת תגובתו".

"ולגופו של עניין. המועצה הישראלית לצרכנות, כגוף ציבורי וכחברה ממשלתית ללא מטרות רווח, המתוקצבת על-ידי המדינה, מחויבת לפעול בקבלת שירותים חיצוניים מסוימים בהליך של מכרז פומבי תקין על-פי דיני המכרזים, וכך עשתה במכרז הנ"ל".

"נוסחו של המכרז, אשר לגרסתכם הנו מפותל ומתיש, כלל אינו נועד להתיש מתמודד זה או אחר בהשתתפותו במכרז, או חלילה להרתיעו מהשתתפות במכרז. המכרז בנוסחו כאמור, נועד בראש ובראשונה למלא אחר התנאים שבדיני המכרזים, ולאחר מכן ליצור נוסחה שוויונית בין כל המציעים למכרז, ככל שניתן, על מנת לבחון נכונה את ההצעות המוגשות. לפיכך, אין מקום להשמעת טענה על אורכו של המכרז ודרישותיו, ולבטח לא להעיר היערות נלוזות כנגד נוסחו והדרישות המועלות בו, בלשון: "מכרז הזוי", "לא הגיוני ולא שווה התייחסות" או "ודאי עשה את דרכו לפח האשפה בכל משרד אליו הגיע", כפי שהתבטא משרדכם בחריפות במכתבכם הנ"ל". "כפי שהדגשתם במכתבכם הנ"ל, התקציב העומד לרשות המועצה לצרכנות בגין תכנון והוצאה לפועל של הקמפיינים שלה, הנו דל יחסית לתקציבים המוקצים לעניין זה בגופים ציבוריים אחרים ולבטח בחברות פרטיות. לפיכך, על המועצה לצרכנות לדאוג כי בחינת ההצעות שיוגשו לה במכרז תיעשה בקפידה, הן ביחס לאיכותן והן ביחס לעלויות המוצגות בהן".

"אם משהו לא הובן - הייתם צריכים לפנות למועצה ולא לתקשורת"

"אם פרט מסוים במכרז לא הובן על-ידי משרדכם או חפצים הייתם להעיר הערותיכם עליו, מן הראוי היה כי הדבר ייעשה באמצעות התקשרות ישירה למועצה וליבון העניין, בדרך הלגיטימית לכך שצוינה במכרז ולא באמצעות התקשורת".

"יובהר למען הסר ספק, כי המועצה לצרכנות התכוונה כי השלב השני במכרז שלב הפרזנטציה - ייעשה כנגד תשלום כפי שמקובל. זאת מתוך אותה הגינות צרכנית אותה חרטנו על דגלנו במאבקנו למסחר הוגן כלפי הצרכנים, ומתוך גילוי דעתנו במכרז כי הפרזנטציה תהווה עבור הזוכה במכרז הבסיס לקמפיין הראשון של המועצה".

"כמו כן, אני מבקש להזכיר עובדה שאולי נעלמה מעיניכם, לפיה את מלאכת תכנון האסטרטגיה לקמפיין כנגד "בריף", וכן הכנת הפרזנטציה לא מתבקשים כלל המועמדים לבצע. זהו רק שלב הגמר במכרז, ואליו יעלו 5 משרדים בלבד, וכאמור הוא יבוצע כנגד תשלום. הנני מקווה כי היטבתי להבהיר בתשובתי למכתבכם עמדת המועצה לצרכנות לטענותיכם כאמור, ומכל מקום נשקול ציון הבהרה מפורשת בתוך טופס המכרז לאור הערתכם בנושא".

תגובת אייל בר, מנכ"ל משותף ב-bbr expert: "אנחנו שמחים שבזכות המכתב שלנו ובזכות הפרסום באייס החליטה המועצה לצרכנות לפרסם כי המשתתפים במכרז יקבלו תשלום על עבודתם. אנחנו מאחלים הצלחה למשתתפים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה