דעה

לאובמה יש את הכי גדול, בגלל זה הוא נפל כל-כך חזק, נפל בגדול

מנהל האסטרטגיה בראובני-פרידן על קריסת המותג "אובמה" והפער בין הבטחת המותג לאמת המוצרית בפועל
יהב דרייזין |

בשבוע שעבר הוכח המיתוס פעם נוספת, ובצורה משכנעת ביותר, לאובמה יש ממש גדול...אחרת איך נסביר את הנפילה הזאת? רק כדי לוודא שאנחנו באותו עמוד, ה"גדול" שאני מדבר עליו לא קשור לצבע עורו של ברק. הכוונה היא לגודל הפער שבין הבטחת המותג "אובמה" לאמת המוצרית שהיא תפקודו של אדם, במקרה זה נשיא, מוכשר ככל שיהיה.

רבות כבר דובר על קמפיין הנשיאות המבריק בהיסטוריה, קמפיין "לפי הספר", שבנה מותג אנושי מושלם שהבטיח תקווה, שינוי ומפת דרכים מדויקת לעולם מופלא, העולם על פי אובמה. אני זוכר שבתקופת הקמפיין ניסינו לפצח את המרכיבים להצלחה, את הדרך בה אפשר לגרום לאנשים ללכת שבי אחרי רעיון, אחרי סיפור שאמנם היה מעורפל אז אך הצליח לטבוע את אחת הסיסמאות הזכירות ביותר "YES WE CAN".

אין מה לומר זאת הייתה מלאכת מחשבת, אך זרעי הכישלון בבחירות של שבוע שעבר נשתלו כבר באותו קמפיין חלומי. אין מצב שבן אנוש יוכל להגשים את הפנטזיה שהובטחה למצביעים. כי אחרי כל קמפיין, בחירות או פרסום, מגיע המפגש עם המציאות, והמציאות בדרך כלל יותר אפורה.

אחת התובנות המרכזיות אם כך היא שבעולם השיווק, מה שחשוב זה לא למי יש "הכי גדול" אלא אצל מי הפער בין ההבטחה למציאות "הכי קטן". מותגים ומנהלי מותגים חייבים להפנים שככל שגדל הפער בין הבטחת המותג לאמת המוצרית כך גדלה אכזבתו של הצרכן. ובעידן שאנו חיים צרכן מאוכזב הוא אחד האויבים הגדולים ביותר של מותג. אנו חיים בעידן שבו הצרכן הוא המלך, הוא מחזיק בכוח. זה נכון במוצרי צריכה וזה נכון ב"מוצרים אנושיים", לצרכן המודרני יש את הכוח להמליך מלכים וגם הכוח להרוג אותם, חשוב לזכור זאת.

גם אנחנו, בעולם הפרסום, חיים את האיזון הזה יומיום, מצד אחד רוצים לקחת את המותגים שלנו הכי גבוה, לייצר את הקמפיין המושלם, האסטרטגיה הכי מבריקה, הקריאיטיב הכי חדשני, בולט, יצירתי ואולי קצת שוכחים שבסוף היום מדובר במסטיק או מזגן. ואם במזגנים עסקינן אז איך לדעתכם יגיב צרכן למותג מזגנים שרוצה "יותר גדול" ומשנה את עורו מישראלי לאירופאי או לחברת סלולאר שבין לילה עוברת לעולם אחר?...ימים יגידו.

אני כבר שומע את סמנכ"לי השיווק מתרעמים, אבל חשוב להבין שאני לא אומר שקמפיין מוצלח חייב להיות ב"גובה העיניים", לא יצירתי וחסר השראה, אבל כל קמפיין יצירתי ובועט ככל שיהיה חייב להישען על אמת מוצרית ברורה, על החובה לכסות את הצ'ק ברצפת המכירה, על ההבנה שבסוף כל קמפיין עומד צרכן, והצרכן הזה לא רוצה להתאכזב. אנחנו צריכים להבין שאת הפרסים האמיתיים קוטפים כאן, במדף בסופר ולא בקאן (גם זה חשוב, אני יודע).

את הפער האופטימלי אפשר במקרים מסוימים להשיג ע"י קמפיין "שפוי" ובמקרים אחרים ע"י מהלך עמוק ואמיתי שבא לידי ביטוי במוצר, ברצפת המכירה ובחוויה הקמעונאית שהמותג מספק ללקוחותיו. מדובר בהחלטה אמיצה (ויקרה) של המותג, תראו איך קסטרו שידרגה את החוויה הקמעונאית שלה ונותנת פייט לכל המתחרות הבינלאומיות הנוצצות. זה לא טריוויאלי אבל כך בדיוק בונים ערך למותג, לא מוותרים על סיפור מותגי מעורר השראה ובמקביל לא מתפשרים על מוצר ברמה גבוהה שלא מאכזב.

המבחן של כל קמפיין הוא האפקטיביות שלו, ולנו כשותפים אסטרטגיים של הלקוחות שלנו יש את החובה להיות אחראים ולדעת את המינון הנכון שבין פנטזיה ובין מציאות. את ההבדל שבין הצחוק בחדר הישיבות והצחוק שאחרי הדוחו"ת הרבעוניים.

זהו, זה הכול. אני מקווה שהכותרת שהבטיחה לכם 3 דקות מסוג אחד לא אכזבה. אם כן אז הוכחתי את הטענה ואם לא ספרו לחברים שלכם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

קרנות פרייבט אקוויטי, לוגואיםקרנות פרייבט אקוויטי, לוגואים

שנת הקציר של קרנות הפרייבט אקוויטי: מי הציפו ערך ומי עדיין מחכים?

מהאקזיט ביד2, דרך המימושים של פימי בעשות אשקלון ובאורביט ועד ההנפקה של סוגת  קרנות הפרייבט אקוויטי סגרו שנה של אקזיטים והנפקות, אבל לא כל הקרנות נהנו מהגאות
רונן קרסו |

הגאות ההיסטורית בשווקים לא פסחה גם על עולם הפרייבט אקוויטי. אחרי תקופה של ריבית גבוהה, אי-ודאות ובלימת עסקאות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות מצאו את עצמן שוב בסביבה נוחה יותר למימושים ולהנפקות.

לצד הזינוקים במדדים, והפתיחה המחודשת של שוק ההנפקות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות נהנו גם הן משנה חריגה במיוחד. 4 קרנות פרייבט אקוויטי רשמו תשואות דו-ספרתיות, ובמקרים מסוימים גם הצליחו לתרגם את העליות למימושים בפועל, דרך אקזיטים והנפקות ברווחים נאים.


קרנות ההשקעה הפרטיות לא מדווחות על הרווחים שלהן, אבל אם נסתכל בתוצאות המצוינות של הבנקים - פועלים אקוויטי, לאומי פרטנרס ודיסקונט קפיטל, שעוסקות באותם תחומים - נבין שהייתה זו בהחלט שנה מדהימה. במקביל, קרנות ההשקעה המשיכו בהשקעות חדשות בחברות מקומיות בתחומים שונים כשהן נערכות גם להמשך הדרך.



פימי

קרן פימי, שנוסדה בשנת 1996 על ידי ישי דוידי, היא הגדולה והמובילה בישראל. הקרן מנהלת נכסים בשווי כולל של כ-8 מיליארד דולר.

לפני חודש הודיעה פימי על תחילת הגיוס של קרן פימי 8, לגיוס של 1.5 מיליארד דולר, ארבע שנים לאחר סיום הגיוס של קרן פימי 7, שבה גייסה 1.25 מיליארד דולר.

עד כה רכשה הקרן שליטה ב-108 חברות ומימשה 76 מהן, בהיקף עסקאות של למעלה מ-9 מיליארד דולר.