חותכים את דלק רכב: פסגות מוריד המלצה ומחיר יעד לנוכח "איום על תוצאות הפעילות"
למרות שרכישת השליטה ביבואנית מאזדה דלק רכב על ידי המנכ"ל קיל אגמון מידיו של איש העסקים יצחק תשובה נתפסת כהבעת אמון בפוטנציאל החברה, בבית ההשקעות פסגות בוחרים היום להוריד את המלצתם ואת מחיר היעד למניית החברה, בסקירה תחת הכותרת "מטבע ותחרות גוברת מהווים איום על תוצאות הפעילות".
בבית ההשקעות בחרו להנמיך את המלצתם לדלק רכב ל-'תשואת שוק' בשל חששות "מפני פגיעה אפשרית ברווחיות החברה בטווח הקצר-בינוני לנוכח הרעה בסביבה העסקית". ההרעה עליה מדבר האנליסט טל שיריזלי מפסגות היא בשל התחזקות הין היפני לאחרונה, החרפת התחרות בענף, אובדן נתח שוק והעלאת שווי השימוש.
האנליסט מציין כי בעוד שמסירות החברה שמרו על יציבות מאז תחילת השנה, המתחרות דווקא רשמו עלייה חדה, למשל יונדאי - עלייה של 58%, טויוטה - גידול של 20% וסוזוקי - זינוק של 110%. גם העלאת שווי השימוש ל-2.5% נוספים הצפויה בשנת 2011 תפגע באטרקטיביות הרכב הצמוד, דבר שיפתחית את מספר חוזי הליסינג בהן למאזדה יש נוכחות חזקה.
למרות הורדת ההמלצה, האנליסט מציין כי בבית ההשקעות ממשיכים להעריך את הנהלת החברה על האופן שבו צלחו את המשר ששוק הרכב חווב בשנת 2009 "בצורה מעוררת התפעלות". בנוסף, שיריזלי מוסיף כי הוא רואה בעסקת רכישת השליטה של אגמון בדלק רכב מדלק קבוצה "הבעת אמון בפוטנציאל העתידי של עסקי החברה" בנוסף ל"חיזוק הזיקה בין החברה למנהל המוערך".
שיריזלי חתך את המלצתו לדלק רכב ל-'תשואת שוק' מהמלצה קודמת ל-'קניה'. מחיר היעד עודכן אף הוא מטה ל-49.1 שקל למניה, מחיר המשקף דיסקאונט של 6.9%. מחיר היעד הקודם עמד על 55.2 שקל למניה.