הדירוג של יפעת חוזר: מק'אן אריקסון צמחו ב-24% בהיקף פעילות של 225 מ' שקל

אדלר-חומסקי במקום ה-2 צמחו עם פעילות של 201 מיליון שקל; את הזינוק הגדול ביותר רשמו ברוקנר-נטע-יער עם 119%
משה בנימין |

אחרי אינספור מחלוקות, ויכוחים וחוסר הסכמה בדבר דירוג משרדי הפרסום (לפי היקף פעילות) חזר למרכז הבמה הדירוג של יפעת בקרת פרסום, ולפיו מ'קאן אריקסון הוא, כצפוי המשרד הגדול בישראל עם היקף עבודה של 255 מיליון שקל וגידול של 24% במהלך השנה האחרונה.

אדלר חומסקי אשר לאחרונה מחפשים את הדרך החוצה מן הבורסה לניירות ערך נמצאת במקום ה-2 עם היקף פעילות של 201 מיליון שקל וגידול של 13% במהלך השנה האחרונה. את ראש החץ המשולש מרכיבים באומן בר ריבנאי ושלמור אבנון עמיחי עם 176 מיליון שקל (כל משרד) וצמיחה של 6% לבאומן ו-10% לשלמור.

גיתם במקום ה-5 דווקא רשם קיטון של 2% בהיקף הפעילות ולמרות זאת שמר על מיקומו הגבוה בדירוג עם 122 מיליון שקל. צניחות נוספות נרשמו ליהושע TBWA עם ירידה של 18% וגלר נסיס עם ירידה של 7%.

מחוץ לעשירייה הראשונה ובמרחק של 5 מיליון משם נמצאים זרמון גולדמן, אריאלי ויורו עם פעילות בהיקף של 51 מיליון שקל. יורו היה זה משלושתם שרשם גידול נאה של 34%.

במקום ה-15 עם הכפלה מרשימה של היקף הפעילות בגידול לא שכיח של 119% נמצאים ברוקנר-נטע-יער עם 39 מיליון שקל.

ענבר מרחב שקד, עם עלייה מרשימה של 70% בפעילות, חלקו את מקומות 16-18 יחד עם פוגל לוין (ירידה של 41%) ושמעוני פינקלשטיין עם עלייה קלה של 8%. שלושתם עמדו על 38 מיליון שקל. את הרשימה סגרו דרורי-שלומי ורגב-קויצקי עם פעילות של 30 מיליון שקל.

בדירוג הקטגוריות בלטו הרכבים הפרטיים והבנקים בהוצאה לפרסום במחצית הראשונה של 2008 עם עליות של 49% ו-54% (בהתאמה) והוצאה כספית של 94 מיליון שקל ו-76 מיליון שקל. במקום הראשון נמצאת עדיין קטגוריית רשתות השיווק עם 164 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.