הדירוג של יפעת חוזר: מק'אן אריקסון צמחו ב-24% בהיקף פעילות של 225 מ' שקל

אדלר-חומסקי במקום ה-2 צמחו עם פעילות של 201 מיליון שקל; את הזינוק הגדול ביותר רשמו ברוקנר-נטע-יער עם 119%
משה בנימין |

אחרי אינספור מחלוקות, ויכוחים וחוסר הסכמה בדבר דירוג משרדי הפרסום (לפי היקף פעילות) חזר למרכז הבמה הדירוג של יפעת בקרת פרסום, ולפיו מ'קאן אריקסון הוא, כצפוי המשרד הגדול בישראל עם היקף עבודה של 255 מיליון שקל וגידול של 24% במהלך השנה האחרונה.

אדלר חומסקי אשר לאחרונה מחפשים את הדרך החוצה מן הבורסה לניירות ערך נמצאת במקום ה-2 עם היקף פעילות של 201 מיליון שקל וגידול של 13% במהלך השנה האחרונה. את ראש החץ המשולש מרכיבים באומן בר ריבנאי ושלמור אבנון עמיחי עם 176 מיליון שקל (כל משרד) וצמיחה של 6% לבאומן ו-10% לשלמור.

גיתם במקום ה-5 דווקא רשם קיטון של 2% בהיקף הפעילות ולמרות זאת שמר על מיקומו הגבוה בדירוג עם 122 מיליון שקל. צניחות נוספות נרשמו ליהושע TBWA עם ירידה של 18% וגלר נסיס עם ירידה של 7%.

מחוץ לעשירייה הראשונה ובמרחק של 5 מיליון משם נמצאים זרמון גולדמן, אריאלי ויורו עם פעילות בהיקף של 51 מיליון שקל. יורו היה זה משלושתם שרשם גידול נאה של 34%.

במקום ה-15 עם הכפלה מרשימה של היקף הפעילות בגידול לא שכיח של 119% נמצאים ברוקנר-נטע-יער עם 39 מיליון שקל.

ענבר מרחב שקד, עם עלייה מרשימה של 70% בפעילות, חלקו את מקומות 16-18 יחד עם פוגל לוין (ירידה של 41%) ושמעוני פינקלשטיין עם עלייה קלה של 8%. שלושתם עמדו על 38 מיליון שקל. את הרשימה סגרו דרורי-שלומי ורגב-קויצקי עם פעילות של 30 מיליון שקל.

בדירוג הקטגוריות בלטו הרכבים הפרטיים והבנקים בהוצאה לפרסום במחצית הראשונה של 2008 עם עליות של 49% ו-54% (בהתאמה) והוצאה כספית של 94 מיליון שקל ו-76 מיליון שקל. במקום הראשון נמצאת עדיין קטגוריית רשתות השיווק עם 164 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-40 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-40 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%


נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות

לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.