בזק פותחת את 2008 בקיפאון: ההכנסות והרווחים עומדים במקום - החברה מאבדת מנויים
בזק, חברת התקשורת הגדולה בישראל, מתחילה את שנת 2008 בסימן של סטגנציה, תוך שהיא רושמת קיפאון בהכנסות וברווחים, וכן אובדן מנויים הן בפעילות הקווית שלה, למרות שחטיבת הסלולר מתמודדת היטב עם תכנית הניידות.
הקבוצה כולה רשמה רווח של 385 מיליון שקל ברבעון הראשון, בדומה לרווח ברבעון המקביל אשתקד, כאשר בשורה העליונה הסתכמו ההכנסות ב-3.1 מיליארד שקל לעומת 3.09 מיליארד שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA של החברה הסתכם ב-1.093 מיליארד שקל. האנליסטים בשוק, נציין, ציפו לרווח של 344 מיליון שקל.
בשורת ההוצאות ניכרים סימנים מעורבים, שכן הוצאות החברה על שכר העבודה עלו ב-7% ל-616 מיליון שקל בשל ההיערכות לתכנית ניידות המספרים והוצאות המימון זינקו ל-100 מיליון שקל מ-58 מיליון שקל ברבעון המקביל. מנגד, הוצאות ההנהלה ירדו ב-3.5% ל-1.37 מיליארד שקל.
הפעילות הקווית של בזק הניבה לחברה רווח של 398 מיליון שקל לעומת 399 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר ההכנסות ירדו ב-2.3% ל-1.408 מיליארד שקל. מספר המנויים ירד ל-2.713 מיליון מ-2.797 מיליון וההכנסה החודשית הממוצעת לקו ירדה ב-3.8% ל-84.9 שקלים.
לעומת הפעילות הקווית שרשמה הרעה עסקית, חברת הסלולר פלאפון, גם היא מקבוצת בזק, מציגה מספרים טובים יותר. פלאפון הצליחה לצמוח ב-2.2% בשורת ההכנסות לרמה של 1.173 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה עלה ל-163 מיליון שקל מ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
כניסתה לתוקף של תכנית ניידות המספרים ברבעון הרביעי של 2007 לא פגעה במאגר הלקוחות של פלאפון, שכן מאז תחילת ניידות המספרים התניידו לפלאפון כ-11 אלף מנויים. למרות זאת, מאגר הלקוחות של החברה ירד ל-2.595 מיליון איש לעומת 2.622 מיליון לקוחות ברבעון הרביעי של 2007 בשל עדכון חד-פעמי של מנויים לא פעילים. מספר מנויי הדור השלישי עלה ב-15% לעומת הרבעון הקודם, והסתכם ב-867 אלף איש.
בזק בינלאומי, זרוע האינטרנט של קבוצת בזק, ידעה ירידה של 2.7% בהכנסות ל-314 מיליון שקל, אולם הרווח הנקי עלה ל-42 מיליון שקל מ-36 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ב-28 באפריל החליטה החברה לחלק דיבידנד בהיקף של 679 מיליון שקל, שהם 26 אגורות למניה.
צחי אברהם: "הכל נבחן מול הציפיות, בזק לא היתה אמורה לצמוח"
"בזק הפתיעה לטובה ברווח התפעולי, השיפור הוא במרווחים", אמר האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים בטוחה. "קיצוץ ההוצאות שבזק ביצעה ברבעון הנוכחי היה צריך להתבצע מזמן".
אברהם הוסיף, כי "התמחור הנוכחי של בזק משקף אובדן נתח שוק, ההתמודדות היא דרך קיצוץ בהוצאות שיפצה על הקיפאון בהכנסות. אנחנו עדיין נשארים עם תשואת יתר על המניה ועם מחיר יעד של 8 שקל. התוצאות היו חיוביות, מבחינת הרווח התפעולי התוצאות היו טובות מההערכות שלי".