הרשות השנייה במאבק מול הישרדות: מורידה 3 דקות פרסומות לערוץ 10 בגין תוכן שיווקי

עונש של כ- 195 אלף שקל - משתלם? השורדים פיטפטו על "הד אנד שולדרס" והרשות השנייה ראתה זאת כהפרה ובתמורה לקחה 3 דקות פרסומת - מי מרוויח ומי מפסיד
משה בנימין |

הישרדות היא ללא ספק תוכנית הדגל של ערוץ 10 וככזו תלו בה אנשי הערוץ תקוות גדולות הן מבחינת הרייטינג וכמובן מבחינת השת"פ השיווקי, הפרסומות וגזירת הקופונים.

בין האסטרטגיה שגובשה בתוכנית חתמו בערוץ על הסכם תוכן שיווקי עם חברת P&G על שלל מוצריה. הסכם זה הוא גם מה שהביא לרשות השנייה את "הסעיף" וגרם להם להעניש את ערוץ 10 בגזילת 3 דקות פרסומות בגין "תוכן שיווקי מוגזם ולא סביר".

הרשות מקיימת את ההבטחה - מענישה על התוכן השיווקי

הרשות השנייה שפתחה בהליך הפרה לכאורה לערוץ 10 בגין תוכן שיווקי ל"הד אנד שולדרס" החליטה לקחת מהערוץ 3 דקות פרסומת באותו הזמן בו שודר התוכן השיווקי.

כמה זה עולה לערוץ 10?

3 דקות פרסומות בפריים-טיים של ערוץ 10, לפי הרייטינג שמביאה הישרדות הוא שווה ערך לכ- 195 אלף שקל _ע"פ הערכות בענף) זאת, לפי הערכה כי "ספוט" של 30 שניות פרסומת בהישרדות עולה כ- 9 אלף דולר ויש 6 ספוטים כאלו ב-3 דקות.

האם זה משתלם בכל זאת?

לפי הערכות ובדיקות, P&G שילמה לערוץ 10 כ- 150 אלף דולר עבור חבילת התוכן השיווקי למוצריה השונים: ג'ילט, הד אנד שולדרס, משחת השיניים קרסט ואבקת הכביסה אריאל - לפי חישוב זה עדיין יוצא שהעונש שערוץ 10 קיבלה עדיין מותיר אותה עם רווח מהעסקה.

אבל יש גם מלכוד לא קטן

אם הרשות השנייה מענישה את ערוץ 10 ב-3 דקות פרסום בעקבות "הד אנד שולדרס" והערוץ חתום על הסכם מתן תוכן שיווקי ל-P&G לכל התוכנית, נדרשת חשיבה באם זה משתלם להמשיך בעסקה ולספוג עוד עונש בסביבות ה- 195 אלף שקל? יכול מאוד להיות שבסופו של דבר הנזק ייגרם והרווח ייעלם.

והמפרסמים? יקרה מה שיקרה - להם זה לא ממש אמור להפריע

ערוץ 10 שובר את הראש מול הרשות השנייה שמאוד ערה לתוכן השיווקי ונוקטת בפעולות מול הערוץ. המפרסמים שמקבלים את התוכן השיווקי נהנים מהפרסום עצמו ומכל מה שנלווה אליו בתקשורת. פגיעה אחת שיכולה להיות היא העובדה שאופן התוכן השיווקי התמתן, התעדן ואיבד מעוקצו כפי שהיה בפרקים הראשונים של הישרדות.

מצד שני - גורמים בענף מעריכים כי תשלום P&G של כ- 150 אלף דולר לערוץ 10 שווה כעת יותר בעקבות הרייטינג הגבוה שעבר את הציפיות המוקדמות - יכול להיות שבדיעבד הערוץ היה דורש יותר על חבילת התוכן השיווקי.

מערוץ 10 נמסר כי את הדיונים בינם לבין הרשות השנייה הם פותרים ברמה הזו ולא דנים בכך בתקשורת. לערוץ עצמו שמורה הזכות לערער על ההחלטה בפני מנכ"ל הרשות השנייה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה