הרשות השנייה במאבק מול הישרדות: מורידה 3 דקות פרסומות לערוץ 10 בגין תוכן שיווקי

עונש של כ- 195 אלף שקל - משתלם? השורדים פיטפטו על "הד אנד שולדרס" והרשות השנייה ראתה זאת כהפרה ובתמורה לקחה 3 דקות פרסומת - מי מרוויח ומי מפסיד
משה בנימין |

הישרדות היא ללא ספק תוכנית הדגל של ערוץ 10 וככזו תלו בה אנשי הערוץ תקוות גדולות הן מבחינת הרייטינג וכמובן מבחינת השת"פ השיווקי, הפרסומות וגזירת הקופונים.

בין האסטרטגיה שגובשה בתוכנית חתמו בערוץ על הסכם תוכן שיווקי עם חברת P&G על שלל מוצריה. הסכם זה הוא גם מה שהביא לרשות השנייה את "הסעיף" וגרם להם להעניש את ערוץ 10 בגזילת 3 דקות פרסומות בגין "תוכן שיווקי מוגזם ולא סביר".

הרשות מקיימת את ההבטחה - מענישה על התוכן השיווקי

הרשות השנייה שפתחה בהליך הפרה לכאורה לערוץ 10 בגין תוכן שיווקי ל"הד אנד שולדרס" החליטה לקחת מהערוץ 3 דקות פרסומת באותו הזמן בו שודר התוכן השיווקי.

כמה זה עולה לערוץ 10?

3 דקות פרסומות בפריים-טיים של ערוץ 10, לפי הרייטינג שמביאה הישרדות הוא שווה ערך לכ- 195 אלף שקל _ע"פ הערכות בענף) זאת, לפי הערכה כי "ספוט" של 30 שניות פרסומת בהישרדות עולה כ- 9 אלף דולר ויש 6 ספוטים כאלו ב-3 דקות.

האם זה משתלם בכל זאת?

לפי הערכות ובדיקות, P&G שילמה לערוץ 10 כ- 150 אלף דולר עבור חבילת התוכן השיווקי למוצריה השונים: ג'ילט, הד אנד שולדרס, משחת השיניים קרסט ואבקת הכביסה אריאל - לפי חישוב זה עדיין יוצא שהעונש שערוץ 10 קיבלה עדיין מותיר אותה עם רווח מהעסקה.

אבל יש גם מלכוד לא קטן

אם הרשות השנייה מענישה את ערוץ 10 ב-3 דקות פרסום בעקבות "הד אנד שולדרס" והערוץ חתום על הסכם מתן תוכן שיווקי ל-P&G לכל התוכנית, נדרשת חשיבה באם זה משתלם להמשיך בעסקה ולספוג עוד עונש בסביבות ה- 195 אלף שקל? יכול מאוד להיות שבסופו של דבר הנזק ייגרם והרווח ייעלם.

והמפרסמים? יקרה מה שיקרה - להם זה לא ממש אמור להפריע

ערוץ 10 שובר את הראש מול הרשות השנייה שמאוד ערה לתוכן השיווקי ונוקטת בפעולות מול הערוץ. המפרסמים שמקבלים את התוכן השיווקי נהנים מהפרסום עצמו ומכל מה שנלווה אליו בתקשורת. פגיעה אחת שיכולה להיות היא העובדה שאופן התוכן השיווקי התמתן, התעדן ואיבד מעוקצו כפי שהיה בפרקים הראשונים של הישרדות.

מצד שני - גורמים בענף מעריכים כי תשלום P&G של כ- 150 אלף דולר לערוץ 10 שווה כעת יותר בעקבות הרייטינג הגבוה שעבר את הציפיות המוקדמות - יכול להיות שבדיעבד הערוץ היה דורש יותר על חבילת התוכן השיווקי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?

הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב

תמיר חכמוף |

ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.

בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.    

הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית? 

מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%

יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב. 

"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש.  לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".


סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר

השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סטיב ויטקוף

סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר

ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.

הצצה לנכסים של ויטקוף

לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.

המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.

World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ

ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.

לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.