שוק הפרסום באינטרנט בארה"ב זינק ב-27% ל-25.5 מיליארד דולר
הגידול בזמן הגלישה הממוצע באינטרנט מביא חברות להקצות יותר ויותר משאבים כספיים לפרסום באינטרנט. על פי נתוני IDC זינק שוק הפרסום באינטרנט בארה"ב בשנת 2007 ב-27% והסתכם ב-25.5 מיליארד דולר.
ברבעון הרביעי ב-2007 צמח שוק הפרסום באינטרנט בארה"ב ב-28% לעומת הרבעון המקביל ב-2006 והוא הסתכם ב-7.3 מיליארד דולר.
מנתוני IDC עלה כי בפעם הראשונה מזה שנתיים ירד נתח השוק של גוגל בשוק הפרסום באינטרנט בעיקר בשל חולשה במכירות בארה"ב ברבעון הרביעי.
נתח השוק של מובילת שוק הפרסום באינטרנט גוגל רשם ברבעון הרביעי ב-2007 ירידה של 0.5% ל-23.7% בהשוואה לרבעון השלישי ב-2007. גוגל העריכה כי מכירות הנטו מפרסום מקוון בארה"ב (לא כולל עלויות של תעבורה (טרפיק) שהיא משלמת לשותפיה) גדלו בכ-40% ברבעון הרביעי ב-2007 אולם הגידול השנתי שלה ברבעון הקודם היה יותר מ-50%.
"אם המיזוג בין יאהו למיקרוסופט היה יוצא לפועל, היה נתח השוק של שתי החברות בשוק הפרסום באינטרנט בארה"ב מסתכם ב-17% ברבעון הרביעי ב-2007", אומר קארסטן וייד, מנהל תוכנית המחקר לבידור דיגיטלי וניו מדיה ב-IDC העולמית. "המיזוג לא היה מביא את מיקרוסופט ויאהו למקום שבו ניצבת גוגל אולם ביחד הם היו יכולות להתחרות בגוגל בצורה טובה יותר".
הנתונים שמפרסמת IDC לקוחים מתוך מחקר שעתידה לפרסם החברה על שוק הפרסום באינטרנט האמריקאי. IDC היא חברה בת של IDG, תאגיד המדיה, אירועים ומחקר בתחומי הטכנולוגיה הגדול בעולם.