שוק החלב מתעורר לבוקר חדש: טרה משיקה את המותג האירופאי Müller
אל שוק מוצרי החלב בישראל מצטרף שחקן בינלאומי חדש. מחלבת טרה משיקה את מותג הפרימיום והיוקרה האירופאי Müller. המוצרים מכילים פירות טבעיים המיוצרים בתהליך ייחודי המשמר את איכות הפירות, ואינם מכילים חומרים משמרים. טרה תשקיע במהלך ההשקה, הכולל תשתיות וציוד חדשים, כ-5 מיליון דולר.
לדברי הראל חייקין, המשנה למנכ"ל טרה, תהיה השקת מוצרי Müller בארץ הדרגתית. בשלב הראשון יושק קו מוצרי היוגורט froop – יוגורט BIO 3% עשיר במרקם ובטעם ועם קציפה ייחודית מפרי טבעי וללא חומר משמר. מדובר במגוון של שישה טעמים: תות, אפרסק-פסיפלורה, אוכמניות, פטל, תפוז ולימון.
חייקין: "במדינות אירופה משווקים 10 מותגי יוגורט כאשר בישראל רק שני מותגים, כך שיש הרבה מקום למותג איכותי נוסף".
בבעלותה של חברת Müller המחלבה הגדולה והמודרנית ביותר באירופה, שמקום מושבה בצפון גרמניה. בישראל, הותקנו קווי ייצור ייעודים וחדשים במחלבת טרה, וייצור מוצרי Müller פועל על פי הסטנדרט האיכותי של המחלבה האירופאית ובפיקוח אנשי Müller מאירופה.
מי זה מולר בכלל?
Müller הוא מותג היוגורט מס' 1 בבריטניה, ומס' 2 בגרמניה, באיטליה ובכלל אירופה. החברה מייצרת, בנוסף ליוגורט, מוצרי חלב נוספים, גבינות וקינוחים.
בין מוצרי החברה: מעדן שוקולד (בשיתוף ענק השוקולד האיכותי קדבורי), גבינות לבנות, גבינות צהובות, משקאות בריאות על בסיס חלבוני גבינה, מוצרים דלי שומן - Müllerlight, מעדני שמנת עם 'פצפוצי אורז' במגוון טעמי פירות - Müllerice ועוד.
Müller מעסיקה כ-5,300 עובדים ברחבי אירופה, ומייצאת לעוד כ-10 שווקים ברחבי אירופה, כולל להולנד, קפריסין, יוון, הונגריה ואחרים. מחזור המכירות של החברה עומד על כ-3 מיליארד דולר בשנה, עם גידול שנתי של כ-5%.
משרד הפרסום שיהנה מחגיגת החדירה לשוק: יהושע / TBWA
לבניית והחדרת מותג Müller בישראל נבחר יהושע / TBWA . משרד הפרסום אשר נבחר לטפל בתקציב של Müller בישראל ויהיה אחראי על ההשקה האסטרטגית.
על פי נתוני סטורנקסט, הגיע שוק מוצרי היוגורט ב- 2007 (במונחים כספיים) לכ-922 מיליון ש"ח, בשוק פועלים שני שחקנים מרכזיים, דנונה ויופלה, המהווים 90% משוק היוגורט בישראל. מחירי מוצרי froop, המוצר הראשון של Müller, ינועו בין 4.10 ל-4.50 שקל.