אסם יוצאת במהלך מיתוג מחדש של "מנה חמה"
אסם מודיעה היום (ד') על מיתוג מחדש של "מנה חמה", כך בעצם יורד המסך על הסלוגן המצחיק, שהיה עד היום מזוהה עם המותג: "מה נחה מה?".
המטרה: להגדיל את צריכת הצעירים ב-25%
החברה יוצאת במהלך מיתוג מחדש של "מנה חמה", ופונה לקהל צעיר בגילאי 10-15. המהלך נעשה באמצעות פרויקט תוכן שיווקי, ונאמד בהשקעה כוללת של 5 מיליון שקל.
מסקרים שערכה החברה עולה כי "מנה חמה" הינו מוצר אהוד בקרב גילאי 10-15 והם הצרכנים המרכזיים של המותג. כמו כן, עלה מהסקרים כי ל"מנה חמה" תדמית הנתפסת כ"קולית" וכייפית. מטרת המהלך הינה להגדיל את תדירות הצריכה בגילאי 10-15 ב-25%.
המהלך התקשורתי: "חם או סתם"
מהלך המיתוג מחדש הנו מהלך של º360 שיתפרש על מדיות וערוצים רבים. המהלך יושק תחת השם: "חם או סתם" ויכלול קמפיין רחב היקף באמצעות משרד הפרסום "גיתם BBDO", תחת הסלוגן: "מנה ח-מה שתבחרו".
הקמפיין, שיעלה לאוויר בתחילת ינואר, יכלול סרט פרסומת בערוצי טלוויזיה וקמפיין אינטרנט באתרים מובילים לצעירים, וכן יכלול תוכן שיווקי, במסגרתו תשודר פינה קבועה בתכניתו של גיא פינס "ערב טוב" שתסקר מדי שבוע את מה ש"חם" ומה ש"סתם". בנוסף, יתוקשר המהלך החדש ברשתות השיווק ובנקודות המכירה.
לדברי סתיו יואלי, מנהלת השיווק של החטיבה הקולינרית באסם: "ההחלטה לשנות את הסלוגן "מה נחה מה" המזוהה כל כך עם המותג, ל"מנה ח-מה שתבחרו", נובעת מהרצון להעניק לצעירים את הבמה, ולבחור בעצמם את מה שטוב בעיניהם - החל מהאוכל עצמו וכלה בתחומים שונים ומגוונים".
חווית מותג בשיתוף הצרכנים הצעירים
במקביל לקמפיין, יוקם אתר אינטרנט בשיתוף וואלה, המכיל תכנים הנקבעים, נערכים ונכתבים על ידי מערכת כתבים צעירים בגילאי 14-20. האתר יספק לגולשים הצעירים תכנים במגוון נושאים המעניינים אותם: ספורט, סלב'ס, אופנה, מוסיקה, טלוויזיה, בידור, פוליטיקה, גאדג'טים ו"לוקר אישי" שיכלול מגוון נושאים רלבנטיים, ויאפשר לגולשים להביע את דעתם ולבחור מה "חם" ומה "סתם".
לדברי יואלי: "הבחירה להשקיע באתר תוכן לצעירים הגדול בישראל, נובעת מהעובדה שהקהל הצעיר מנהל את חייו באינטרנט, והוא מוטה טכנולוגיה ובעל סף ריגוש גבוה ביותר".
לא טבעי - לא קונה
אנשי השיווק של אוסם מבינים כמובן את אחד הכללים הידועים בפנייה לגילאים הצעירים: הילדים אולי אוהבים את המותג, אך מי שיבצע בסופו של דבר את הקנייה תהיה האמא, ואם כבר פונים לאמא אז חייבים לדבר על טרנד הבריאות ולייצר ערך מוסף בדמות רכיבים טבעיים.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
