גיתם BBDO לא רוצים להישאר מאחור: יוצאים במהלך אסטרטגי להטמעת האינטראקטיב במשרד
הדי הכנס האחרון של מקאן דיגיטל מתחילים לעשות גלים. כמעט בהמשך ישיר להצהרתו של אילן שילוח מנכ"ל קבוצת מקאן אריקסון, כי "מי שישלוט בפרסום באינטרנט, ישלוט בענף הפרסום", מודיעה היום מיכל המאירי, כי "גיתם תסיים את שנת 2008 כאחת משלוש החברות המובילות בפעילות באינטרנט".
החידוש של גיתם: אוף-ליין ואון-ליין כחברה אחת
בגיתם יצאו בהכרזה, כי שנת 2008 תהיה שנת האינטרנט ובה המדיה האינטראקטיבית תהפוך להיות במרכז פעילות משרד הפרסום. במהלך שמגיע לשיאו השבוע, תוטמע חברת האינטראקטיב - BBDO אינטראקטיב אל תוך גיתם, ותהפוך לחלק בלתי נפרד מצוותי העבודה, כך שבכל צוותי העבודה: קריאטיב, תקציבאות מדיה ופלנינג ישולבו אנשי חברת האינטראקטיב.
בחברה צופים שהמהלך להטעת אנשי האינטראקטיב בצוותי העבודה ה"מסורתיים" יביא להכפלת מחזורים ולצמיחה דרמטית בפעילות האינטרנט.
בגיתם מסבירים, כי בשונה מהמתרחש היום בשוק הפרסום הישראלי שבו חברות פרסום מוציאות החוצה את טובי בניהם למען הקמת חברות אינטראקטיב נפרדות, הם יפעלו בטקטיקה שונה, לפיה הם מבצעים מהלך שבו האינטראקטיב יוביל את המשרד ויהווה חלק בלתי נפרד ממנו.
על הוצאת המהלך לפועל אחראים גיא בר, סמנכ"ל הקריאטיב ומיכל דבורצקי, המשנה למנכ"ל BBDO, בשיתוף קרן סטיבנסון, מי שהקימה את חברת BBDO אינטראקטיב לפני כשנתיים והצליחה תוך זמן קצר להביא אותה להצלחה חסרת תקדים ולמעמדה כחברת אינטראקטיב מהמובילות בשוק (גידול של 250% בשנה האחרונה מקום שישי על פי נתוני יפעת).
הדור ה-3: לא בסלולר אלא באינטראקטיב
היום מכריזה מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם BBDO על השלב השלישי באבולוצית הפרסום באינטרנט . "השלב הראשון באבולוציה היה חברות חיצוניות לחברות הפרסום שנתנו שרותי אינטרנט כגון גולדפיש ואידיולוגיק. השלב השני באבולוציה היה לייצר חברות מתמחות בתוך משרדי הפרסום - כמו מקאן דיגיטל וגריי אינטראקטיב. השלב האבולוציוני הבא הוא משרד פרסום המשלב בעבודתו את כל המדיות ללא חיץ וללא הפרדה. כאשר הרעיון הוא שם המשחק".
בגיתם מסבירים, כי הם מנסים להתנער (באמצעות המהלך) מהגישה הקיימת של חיץ בין מחלקת הקריאטיב לבין חברת האינטראקטיב, מנגנון שיוצר עבודה בטור ולא באינטגרציה. בחזונם לגבי תהליכי העבודה הם מבקשים לשנות את דרך החשיבה ולהגיע למצב בו העבודה הקריאטיבית נעשית באופן אינטגרטיבי.
חצי שנה מאחורי הקלעים
במהלך ששת החודשים האחרונים החלה ההערכות בגיתם לשינוי. בכירים במשרד עברו הכשרות בארץ ובחו"ל, ביקור של מנכ"ל BBDO אירופה שנתן את תמיכתו וברכתו למהלך, נבנו מתודות עבודה תומכות, גויסו אנשים המתאימים לתפיסה החדשה, נעשה גיוס מסיבי של אנשי אינטראקטיב בכדי להעשיר את המחלקות השונות במשרד.