המהפכה הדיגיטלית של ענף הפרסום: הישרדות על-פי מקאן

"הכנסות הפרסום מאינטרנט זינקו מ-2% ל-15%" , כך לדברי אילן שילוח, מנכ"ל קבוצת מקאן אריקסון בכנס ההישרדות של מקאן דיגיטל
משה בנימין |

כנס ההישרדות של מקאן דיגיטל נערך היום (ה') וניסה להסביר לנו, ובעיקר למשווקים ולמפרסמים שביננו את כל מה שצריך כדי לשרוד בעולם הדיגיטלי.

הכנס, במעמד אורח מכובד מחו"ל, כריס אנדרסון, עורך מגזין WIRED ומחבר רב המכר THE LONG TAIL, נועד לתת לאנשי מקאן את הבמה להכרזתם על "המהפיכה הדיגיטלית של מקאן". לדברי שילוח, "בשנת 2011 הפרסום ברשת יהיה המוביל".

שילוח הוסיף להתייחס לאותה מהפכה דיגיטלית וציין, כי "הכנסות הפרסום מהאינטרנט זינקו מ-2% ל-15%". זאת, בנוסף לכיבוש המקום הראשון בדירוג משרדי האינטראקטיב, אחרי שעקפו את חברת אידיאולוג'יק.

בשורה נוספת אותה הציגו אנשי מקאן הייתה לגבי שינוי שיטת התשלום על פרסום מקוון. לדבריהם, במקום תשלום פר הקלקות או חשיפות מעתה התשלום יהיה בהתאם לביצועים, דהיינו; מכירות או לידים. צורת העבודה הזו נהוגה כיום באירופה ומ-2008 יוצע השירות בארץ תחת המטריה של חברת ADSMARKET .

לאחר דברי הפתיחה של יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל ואילן שילוח מנכ"ל הקבוצה, הציג יוני קיש, סמנכ"ל האסטרטגיה של קבוצת מקאן אריקסון את מותם של ה-4P's המפורסמים, כאשר את מקומם תופסים 4P's חדשים, עדכניים יותר וכמובן דיגיטליים.

כריס אנדרסון, אורח הכבוד והמרצה המרכזי בכנס הציג את ההתפתחות הכלכלית העולמית של המאה האחרונה וקישר זאת כמובן לחיפוש אחר קהלי היעד של המשווקים והמפרסמים.

בפאנל שנערך לאחר הרצאתו של אנדרסון בהשתתפות מנהלי שיווק מאל-על וחברת יס, נגעו האורחים בהיבטים השיווקיים-פרסומיים בעולם הדיגיטלי, כפי שבאים לידי בחברות אותם הם מייצגים.

מחברת יס נמסר, כי "בשנים הקרובות היקף הפרסום ברשת יעמוד על כ-10%". באל-על טענו, כי "מודל העמלות המתקיים כרגע בין משרדי פרסום אינטרארקטיביים ללקוחות צריך להשתנות ולהיות משולב עם מודל שמודד את ביצועי הפרסום".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה