אקזיט לקווינגו הישראלית: השמועות מדברות על 340 מיליון ד'
אקזיט נוסף לחברה ישראלית, AOL רכשה את הסטארט-אפ Quigo, ספקית מודעות אינטרנטיות מכוונות משתמש, תמורת 300 מיליון דולר, בניסיון להתחרות בשוק הפרסום באינטרנט בו שולטות Google ו-Yahoo.
מקור המקורב לעניין אמר שהמחיר העסקה הינו 340 מיליון דולר, על פי הדיווחים ב-Reuters. חטיבת AOL של תאגיד התקשורת טיים וורנר, לא פרסמה את התנאים הפיננסים של הרכישה.
הרכישה תעניק ל-AOL, אשר התנסתה כבר עם מוצרי קווינגו מחודש יוני, שני מוצרים עיקריים אשר יעזרו לה להגדיל את כוחה במלחמת הפרסום באינטרנט. הכלי הראשון - AdSonar, הדומה ברובו ל-AdSense של גוגל, יעניק להם דריסת רגל בתחום המודעות המכוונות משתמש, הכלי השני - FeedPoint, הינו מנוע לחיפוש.
AOL ספגה ירידות בהכנסות מפרסום ברבעונים האחרונים - ירידה של 16% ברבעון השני ו-13% ברבעון השלישי. הערכות עכשיו של תאגיד התקשורת טיים וורנר, המחזיקה ב-AOL, הם שקוויגו תייצר הכנסות של מעל 100 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות.
קוויגו נוסדה בשנת 2000 על ידי עודד יצחק וירון גלאי. גלאי. החברה מחזיקה כ-100 עובדים בניו-יורק והחברה גייסה סך של 45 מיליון דולר, כאשר 30 מיליון מתוכם גויסו בחודשים האחרונים ממשקיעיה הקיימים.
החברה, כאמור, פיתחה שני מוצרים עיקריים לשוק הפרסום באינטרנט הרשומים כפטנטים. המוצר הראשון מאפשר לאתרי אינטרנט לשלב את קטלוג המוצרים במנועי חיפוש - באמצעות הטכנולוגיה של קוויגו מקבל צרכן המחפש מוצר כלשהו רשימת תוצאות, שמפנות אותו אל מוצרי הלקוחות של קוויגו. המוצר השני של החברה מיועד אף הוא למנועי חיפוש או לאתרי הוצאה לאור של תוכן באינטרנט ומאפשר קישור מסחרי בהתאם לתחומי העניין של הגולש. הטכנולוגיה של החברה מציגה פרסומות רלוונטיות לפי תחומי העניין המרכזיים בו.