קבוצת פישמן מוכרת את מגה ספורט תמורת 21 מליון דולר

פעילות הרשת נמכרה לחברת MGS ספורט טריידינג; אייל פישמן, יו"ר פישמן רשתות: "עסקה זו היא מהלך נוסף ביישום האסטרטגיה של הקבוצה לצאת מפעילויות בישראל שאינן סינרגטיות לעסקי הקבוצה בחו"ל"
אפרת אדיר |

קבוצת פישמן הודיעה היום (ב') כי הגיעה לסיכום עם חברת "אמ.ג'י.אס. ספורט טריידינג", המפעילה את רשת החנויות "יונייטד ספורט", למכירת פעילות רשת הספורט שבבעלותה "מגה ספורט" וכן פעילות יבואנית המותגים Merrel ו-KAPPA, בתמורה ל-21 מיליון דולר.

במסגרת עסקת הרכישה, כל סניפי "יונייטד ספורט" יתמזגו לרשת אחת שתפעל תחת המותג "מגה ספורט" כצעד אסטרטגי של החברה להרחבת הפעילות הקמעונאית.

רשת הקמעונות בתחום מוצרי הספורט "מגה ספורט" הוקמה בשנת 1996 על-ידי קבוצת פישמן ופעלה תחת הזרוע הקמעונאית של הקבוצה, "פישמן רשתות", תחת ניהולו של אייל פישמן המשמש בה כיו"ר. הרשת כוללת 34 חנויות בפריסה ארצית ומחזור הפעילות השנתי של הרשת ויבואנית 2 המותגים הבינלאומיים נאמד בכ-250 מיליון שקל.

אייל פישמן, יו"ר פישמן רשתות, על העסקה: "עסקה זו היא מהלך נוסף ביישום האסטרטגיה של הקבוצה לצאת מפעילויות בישראל שאינן סינרגטיות לעסקי הקבוצה בחו"ל, במקביל להמשך הרחבת עסקיה הגלובאליים של הקבוצה".

פישמן אף מציין כי הקבוצה תמשיך לממש פעילויות בישראל שאין להן פוטנציאל התרחבות גלובאלי, לצד הרחבה ופיתוח של פעילויות שיש להן פוטנציאל התרחבות גלובאלי.

עוד מדגיש פישמן, כי מחיר העסקה משקף נאמנה את המאמצים המוצלחים שהשקיעה הנהלת החברה בבניית הרשת ב-11 השנים האחרונות ובמיצובה כרשת הספורט המובילה בישראל. "בתחום מותגי הספורט, תמשיך קבוצת פישמן להחזיק בפעילותה כיבואנית מותג הספורט "סאקוני" הצומח והרווחי", ציין פישמן.

חברת "אמ.ג'י.אס. ספורט טריידינג", אשר הוקמה ב-1986 נמצאת בבעלותה של משפחת מוליוב. החברה החלה את פעילותה בארץ במכירה סיטונאית של המותג "דיאדורה", בהמשך הרחיבה פעילות בתחום מותגי הספורט עם צירופם של "ארנה", "קונברס אולסטאר", "סקצ'רס", "היי טק" ו"אושן פאסיפיק". משנת 2003 קיבלה החברה את המותג "אדידס" המנוהל תחת חברת "לייף ספורט" גם היא בבעלות המשפחה.

עיקר פעילות אם.ג'י.אס הוא בתחום הסיטונאות והיא משרתת כ-500 חנויות ספורט עצמאיות בפריסה ארצית. בתחילת שנת 2004, עם הזכייה בשותפות עם ג'יימס ריצ'רדסון במכרז הדיוטי פרי-ספורט , החלה החברה לפתח את חטיבת הקמעונות ופתחה 10 חנויות ספורט בגודל ממוצע של 500 מ"ר כל אחת תחת השם "יונייטד ספורט", זאת בנוסף על הדיוטי פרי. שלום מוליוב, סמנכ"ל אם.ג'.אס: "רכישת מגה ספורט מאפשרת לנו להרחיב באופן משמעותי את הפעילות הקמעונאית תוך מינוף המותג "מגה ספורט" שהוא שם נרדף בעיני הצרכנים לחוויית קנייה משפחתית של מוצרי ספורט".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה