קבוצת פישמן מוכרת את מגה ספורט תמורת 21 מליון דולר
קבוצת פישמן הודיעה היום (ב') כי הגיעה לסיכום עם חברת "אמ.ג'י.אס. ספורט טריידינג", המפעילה את רשת החנויות "יונייטד ספורט", למכירת פעילות רשת הספורט שבבעלותה "מגה ספורט" וכן פעילות יבואנית המותגים Merrel ו-KAPPA, בתמורה ל-21 מיליון דולר.
במסגרת עסקת הרכישה, כל סניפי "יונייטד ספורט" יתמזגו לרשת אחת שתפעל תחת המותג "מגה ספורט" כצעד אסטרטגי של החברה להרחבת הפעילות הקמעונאית.
רשת הקמעונות בתחום מוצרי הספורט "מגה ספורט" הוקמה בשנת 1996 על-ידי קבוצת פישמן ופעלה תחת הזרוע הקמעונאית של הקבוצה, "פישמן רשתות", תחת ניהולו של אייל פישמן המשמש בה כיו"ר. הרשת כוללת 34 חנויות בפריסה ארצית ומחזור הפעילות השנתי של הרשת ויבואנית 2 המותגים הבינלאומיים נאמד בכ-250 מיליון שקל.
אייל פישמן, יו"ר פישמן רשתות, על העסקה: "עסקה זו היא מהלך נוסף ביישום האסטרטגיה של הקבוצה לצאת מפעילויות בישראל שאינן סינרגטיות לעסקי הקבוצה בחו"ל, במקביל להמשך הרחבת עסקיה הגלובאליים של הקבוצה".
פישמן אף מציין כי הקבוצה תמשיך לממש פעילויות בישראל שאין להן פוטנציאל התרחבות גלובאלי, לצד הרחבה ופיתוח של פעילויות שיש להן פוטנציאל התרחבות גלובאלי.
עוד מדגיש פישמן, כי מחיר העסקה משקף נאמנה את המאמצים המוצלחים שהשקיעה הנהלת החברה בבניית הרשת ב-11 השנים האחרונות ובמיצובה כרשת הספורט המובילה בישראל. "בתחום מותגי הספורט, תמשיך קבוצת פישמן להחזיק בפעילותה כיבואנית מותג הספורט "סאקוני" הצומח והרווחי", ציין פישמן.
חברת "אמ.ג'י.אס. ספורט טריידינג", אשר הוקמה ב-1986 נמצאת בבעלותה של משפחת מוליוב. החברה החלה את פעילותה בארץ במכירה סיטונאית של המותג "דיאדורה", בהמשך הרחיבה פעילות בתחום מותגי הספורט עם צירופם של "ארנה", "קונברס אולסטאר", "סקצ'רס", "היי טק" ו"אושן פאסיפיק". משנת 2003 קיבלה החברה את המותג "אדידס" המנוהל תחת חברת "לייף ספורט" גם היא בבעלות המשפחה.
עיקר פעילות אם.ג'י.אס הוא בתחום הסיטונאות והיא משרתת כ-500 חנויות ספורט עצמאיות בפריסה ארצית. בתחילת שנת 2004, עם הזכייה בשותפות עם ג'יימס ריצ'רדסון במכרז הדיוטי פרי-ספורט , החלה החברה לפתח את חטיבת הקמעונות ופתחה 10 חנויות ספורט בגודל ממוצע של 500 מ"ר כל אחת תחת השם "יונייטד ספורט", זאת בנוסף על הדיוטי פרי.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.