הקרן החדשה לקולנוע קוראת ליוצרים להצטרף למאבק
במכתב שהוציאו אנשי הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, הם קוראים אל יוצרי הקולנוע התיעודי להצטרף למאבקם במועצת הקולנוע שהמליצה למשרד התרבות לקצץ כ-40% בתקציב תחום הדוקומנטרי של הקרן החדשה.
במכתבם מציינים אנשי הקרן כי הם הגישו ערעור על ההמלצה למועצה וכי הם מחכים להחלטה בנושא. אנשי הקרן אף מוספים במכתבם כי במידה וערעורם לא יתקבל הם ינקטו בצעדים משפטיים כנגד המועצה.
במכתבם כותבים אנשי הקרן: "זוהי החלטה שתפגע לא רק בנו כקרן, אלא בראש וראשונה בכם היוצרים הדוקומנטריים". הם אף מוסיפים נימוקים ציבוריים, משפטיים ומקצועיים לצעדיהם. לטענתם המועצת הקולנוע פעלה באופן לא ראוי, הם כותבים: "הוועדה סימנה מטרה, ופעלה לשם כך בלי להתחשב באופן הראוי בעבודתן של הקרנות ובתוצאות פעילותן".
הכותבים מוסיפים ומסבירים כי צמצום התקציב ימנע מהקרן יכולות כגון: בחירת ומיון תסריטים המיועדים להשקעה, צמצום היכולת לתמוך במגוון רחב של יוצרים וז’אנרים, צמצום או ביטול יכולתה של הקרן לתמוך בטכנולגיות כמו אנימציה שאינן המיין-סטרים, מניעת פעילות של יח"צ לחשיפת סרטים ופעילות ליצירת קהל חדש לז’אנר כמו גם פעילות בינלאומית.
כותבי המכתב אף מציעים פעילות חלופית למועצה שתימנע ממנה מלצמצם את תקציב הקרן; הם כותבים: "במצב שאליו חותרת הוועדה הממונה במועצת הקולנוע עדיף לסגור אחת מהקרנות שעוסקות בתחום. ואינני מתכוון אך ורק לאחת הקרנות האחרות דווקא. פעילות של שלוש קרנות בתחום זהה בתקציב שווה מכתיב תקורה גבוהה, שכ"ד, משכורות וכד’. חבל על הכסף. עדיף לסגור קרן אחת ובכך לחסוך לפחות מיליון שקל לטובת היוצרים ותמיכה בסרטים דוקומנטרים נוספים".
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
