אורנג' מצטרפת לשירות האינטרנט "קונקשן" של בואינג
חברת הסלולר אורנג' (פרטנר תקשורת) עומדת להציע לנוסעים הישראלים את שירותי האינטרנט המהירים במטוסי בואינג (המכונים קונקשן). כך הודיעה היום החברה.
orange חתמה על הסכם עם חברת Connexion by Boeing, שהיא יחידה עסקית של חברת Boeing, המספקת שירותי אינטרנט אלחוטי מהיר, תקשורת נתונים מהירה ושירותי בידור למטוסים מסחריים.
המשמעות הנוספת והחשובה מבחינת הנוסע הישראלי היא שהוא יוכל להשתמש באינטרנט המהיר לצורך ביצועי שיחות ברחבי העולם מהמטוס. עידן ה"ניתוק" מהעולם הולך ונעלם, ומעכשיו יכולה להפוך הטיסה להמשך ישיר של כמות השיחות שמבצע הנוסע על הקרקע. משמעות שיכולה להיות מזעזעת ככל שזה קשור בישראלי הממוצע שלא נוהג לצמצם בדיבור גם היכן שצריך (ביקור בקולנוע יכול לתת המחשה לעניין).
לאל על, לדוגמה, יש שירות קונקשן שיתחיל לפעול החל מסוף השנה הנוכחית. החברה חתמה על הסכם להתקנת המערכת על גבי צי מטוסי הבואינג 747-400 וה-777 שלה. הפעלת השירות מתוכננת לקראת סוף שנת 2005.
שירותי אינטרנט אלחוטי מהיר יסופקו ללקוחות פרטנר כאשר הם טסים במטוסים המצוידים במערכת של Connexion by Boeing. הציוד מותקן במטוסים של חברות תעופה רבות, ובתוכן אל על ולופטהאנזה והשירות זמין כיום בטיסות לישראל וממנה.
מנויי orange, נמסר מפרטנר, יוכלו להתחבר באמצעות מחשבם הנייד לרשת האלחוטית במטוס, לגלוש באינטרנט ולקבל את החיוב בחשבונית orange החודשית שלהם.
בבואינג מציינים כי המערכת של Connexion by Boeing מספקת מסגרת עבודה מבוססת אינטרנט בפס רחב גם לצוותי חברות התעופה והופכת את המטוס לכלי מנתב רשת התורם להגברת היעילות התפעולית תוך שיפור והקטנת עלויות האחזקה, ניטור עיכובים וביטולי טיסות, שדרוג רמת התקשורת של צוותי האוויר ושיפור השירות ללקוח.
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
