אורנג' מצטרפת לשירות האינטרנט "קונקשן" של בואינג
חברת הסלולר אורנג' (פרטנר תקשורת) עומדת להציע לנוסעים הישראלים את שירותי האינטרנט המהירים במטוסי בואינג (המכונים קונקשן). כך הודיעה היום החברה.
orange חתמה על הסכם עם חברת Connexion by Boeing, שהיא יחידה עסקית של חברת Boeing, המספקת שירותי אינטרנט אלחוטי מהיר, תקשורת נתונים מהירה ושירותי בידור למטוסים מסחריים.
המשמעות הנוספת והחשובה מבחינת הנוסע הישראלי היא שהוא יוכל להשתמש באינטרנט המהיר לצורך ביצועי שיחות ברחבי העולם מהמטוס. עידן ה"ניתוק" מהעולם הולך ונעלם, ומעכשיו יכולה להפוך הטיסה להמשך ישיר של כמות השיחות שמבצע הנוסע על הקרקע. משמעות שיכולה להיות מזעזעת ככל שזה קשור בישראלי הממוצע שלא נוהג לצמצם בדיבור גם היכן שצריך (ביקור בקולנוע יכול לתת המחשה לעניין).
לאל על, לדוגמה, יש שירות קונקשן שיתחיל לפעול החל מסוף השנה הנוכחית. החברה חתמה על הסכם להתקנת המערכת על גבי צי מטוסי הבואינג 747-400 וה-777 שלה. הפעלת השירות מתוכננת לקראת סוף שנת 2005.
שירותי אינטרנט אלחוטי מהיר יסופקו ללקוחות פרטנר כאשר הם טסים במטוסים המצוידים במערכת של Connexion by Boeing. הציוד מותקן במטוסים של חברות תעופה רבות, ובתוכן אל על ולופטהאנזה והשירות זמין כיום בטיסות לישראל וממנה.
מנויי orange, נמסר מפרטנר, יוכלו להתחבר באמצעות מחשבם הנייד לרשת האלחוטית במטוס, לגלוש באינטרנט ולקבל את החיוב בחשבונית orange החודשית שלהם.
בבואינג מציינים כי המערכת של Connexion by Boeing מספקת מסגרת עבודה מבוססת אינטרנט בפס רחב גם לצוותי חברות התעופה והופכת את המטוס לכלי מנתב רשת התורם להגברת היעילות התפעולית תוך שיפור והקטנת עלויות האחזקה, ניטור עיכובים וביטולי טיסות, שדרוג רמת התקשורת של צוותי האוויר ושיפור השירות ללקוח.