גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב; למרות המלחמה - זינוק באזור הצפון
כמה גניבות רכב היו השנה והאם המספרים גבוהים מהשנה שעברה? על רקע עליית מחירי ביטוח הרכב וההערכה שהמחירים יירדו בקרוב בשל השתכללות בשוק, המערך המבצעי של POINTER מסכם את הרבעון השלישי לשנת 2024 בניסיונות גניבה וגניבות רכב. השורה התחתונה היא שהרבעון ממשיך עם גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב ביחס לרבעון השני לשנת 2024.
רכב גנוב שנמצא (פוינטר)
לפי הנתונים, רכבים חשמליים רושמים גידול של 28% בניסיונות הגניבה ביחס לרבעון הקודם ומהווים כבר 9% מהגניבות. בחלוקה לאזורים, איזור הצפון, למרות המלחמה, רושם גידול של פי שניים בניסיונות הגניבה ביחס לרבעון השני של השנה -8% ביחס ל- 4% בהתאמה.
פתח תקווה עם 11% מהגניבות בישראל עלייה משמעותית של 83% ביחס לרבעון השני של השנה ומתברגת במקום השני אחרי תל אביב
הגנבים מעדיפים רכבים חדשים
הרבעון ממשיך עם גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב ביחס לרבעון השני לשנת 2024. בפוינטר רואים את המשך מגמת העלייה של שנת 2023 בה כנופיות הגנבים הסתגלו למצב המלחמה בדרום ובצפון, למדו את מערכי הכוחות, את שיגרת הפעילות בשטח ולמדו שיטות התחמקות, זהו חלק מההסבר לאחוז הגדול של גניבות באזור המרכז ובמיוחד בצפון.- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגנבים מעדיפים כלי רכב חדשים ומתמקדים בכלי רכב משנת מודל 2023 שהפכו לפופולאריים ביותר אצל גנבי הרכב ומהווים כ- 20% מסך הגניבות עלייה של 82% ביחס לרבעון הקודם. כלי רכב משנת מודל 2022 מהווים 14% עם ירידה של 28%, כלי רכב משנת מודל 2021 מהווים 18% מכלל הגניבות (ללא שינוי), כלי רכב משנת 2020 מהווים 13% מגניבות הרכב עם ירידה של 15% ביחס לרבעון השני, כלי רכב משנת מודל 2019, מהווים 11% מכלל הגניבות עם ירידה של 45%.
ניתן לראות כי חלה עלייה של פי 2 באחוז הגניבות באזור הצפון, וקיטון בניסיונות הגניבה באזור ירושלים בכמחצית ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון השני לשנת 2024.
אזור המרכז עם כ-44% מסך הגניבות עליה של 13% ביחס לרבעון השני לשנת 2024; אזור השרון עם כ-13% מסך הגניבות – כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון השני לשנת 2024; אזור הדרום עם כ- 8% - ירידה של 27% ביחס לרבעון השני לשנת 2024; אזור השפלה עם כ- 23% מסך הגניבות ירידה של כ-12% ביחס לרבעון השני לשנת 2024; אזור ירושלים עם 4% מסך הגניבות, ירידה של 50% ביחס לרבעון הקודם; אזור צפון עם כ-8% - עלייה של פי 2 ביחס לרבעון השני של שנת 2024 וחזרה לכמות הגניבות טרום מלחמת "חרבות ברזל".
הערים המובילות
תל אביב עדיין מובילה עם 16% אך רושמת ירידה של 11% ביחס לרבעון השני של השנה. פתח תקווה וראשון לציון בגידול משמעותי של כ-80% עם 11% ו -9% בהתאמה מסך הגניבות בישראל ביחס לרבעון השני של השנה. כפר סבא מפנה את מקומה לנתניה שעומדת על 5% מסך הגניבות לרבעון זה.
הסיבות המרכזיות
ראשית, ישנו מעבר קל במחסומים, מפני שלא עוצרים לבדיקה כלי רכב עם מספר רישוי צהוב. בנוסף, לאחר שהצליחו לחדור לישראל דרך פרצות בגדר והברחות שב"חים באמצעים שונים, לכנופיות גנבי הרכב צפוי מעבר קל במחסומים עם זמן נסיעה קצר ממקום הגנבה ועד מחסומים בקו התפר אשר לא עוצרים לבדיקה כלי רכב עם מספר רישוי צהוב במיוחד בשעות היום.- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
גניבות לאור יום: גם ברבעון זה לא חל שינוי בשעות הגניבה כאשר תופעת גנבות רכב בכל שעות היום ממשיכה כרגיל. בעבר רוב ניסיונות הגנבות היו בשעות המאוחרות של הלילה עם תנועה דלילה של כוחות שיטור ואכיפה, כיום הגנבות מפוזרות באופן כמעט שווה לאורך כל חלקי היום ולא חשש של חוליות הגנבים. מדובר על גידול של מאות אחוזים בניסיונות גניבה בשעות היום לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
שימוש במשבש סלולרי: ב-9 מתוך 10 גניבות (85%), נעשה שימוש במשבש סלולרי היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ותשדורת GPS. דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות עם ציוד אלקטרוני יקר, אשר מסופק להם על ידי משפחות פשע, בעלות מגרשי פירוק המכוניות, הנמצאים בראש השרשרת וממומן על ידם.
מהן שיטות הגניבה הפופולאריות?
שיבוש סלולרי: 85% מניסיונות הגניבה מבוצעים בשילוב של משבש סלולרי לצד השיטות הבאות:
שכפול מפתח: שיטת הגניבה המובילה היא עדיין שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב או באמצעות מכשיר אלקטרוני חכם. הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. כ- 48% מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו, התבססו על שיטה זו. כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם.
שימוש במשכפל אלחוטי: 8%. כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם.
תקיפה אלימה: תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב היוו 32% מסך הגניבות. עליה של 39% ביחס לרבעון השני של 2024.
גניבת מפתחות מבית הלקוח (דאבל): כאשר קיים קשר ישיר בין פריצה לבית הלקוח ולרכב בחניה הצמודה. היוו 5% מסך הגניבות שנרשמו הרבעון לעומת 13% רבעון שעבר. ירידה של 61% מסך הגניבות.
גניבה בידי מורשה: מתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב. שיטת גניבה זו היוותה 6% מסך הגניבות שבוצעו הרבעון. ירידה של 33%.
שוד וגניבת רכב מונע: היוו 1% מסך הגניבות השנה.
אילו רכבים גונבים?
ג'יפונים ורכבי פנאי שטח מהווים כ- 43% מסך ניסיונות הגניבה; רכבים חשמליים מהווים 9% מניסיונות גניבות הרכב. עלייה של 28% ביחס לרבעון השני; רכבים פרטיים כולל מנוע בנזין והיברידיים מהווים 23% מסך ניסיונות גניבת רכבים. ירידה של 9% ביחס לרבעון השני של השנה; רכבים מסחריים מהווים 12% מסך גניבות הרכב – ללא שינוי; משאיות מהוות 4% מסך גניבות הרכב. ירידה של 20% ביחס לרבעון השני של 2024; כלי צמ"ה מהווים 1% מסך גניבות הרכב. ירידה של 50% ביחס לרבעון השני של 2024; דו גלגלי – מהווים 8% מסך הגניבות. ירידה של 11% ביחס לרבעון השני של 2024.- 3.אמיר 30/09/2024 14:12הגב לתגובה זווכך גם הציון של הממשלה הנוכחית
- 2.בבן גביר יטפל בהם (ל"ת)דויד 30/09/2024 12:45הגב לתגובה זו
- 1.יעל 30/09/2024 12:33הגב לתגובה זובקשיי היום יום ולא במושחתים הגנבים הראשיים שנמצאים בכנסת ישראל והעומד בראשם ולא משנה מימין או משמאל, כולם שם אוכלי חינם שהשחיתות היא אור לרגלם.

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7