
ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"
ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.
עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.
נהגי המוניות מתנגדים
בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור.
- 10.דודאנונימי 23/08/2025 22:33הגב לתגובה זובושה וחרפה מתעללים בציבור הנהגים הכל מתייקר ביטוחים דלק ולנו אתם רוצים להוריד די כבר לכו לעזאזל משרד הגנבים
- 9.אנונימיוסיי 21/08/2025 09:24הגב לתגובה זומדינה של פושעים בהנהלת סמוטריץ
- 8.חי 20/08/2025 18:25הגב לתגובה זונוכלים !
- 7.אנונימי 20/08/2025 18:19הגב לתגובה זוועדת המחירים מסדרת מחירון גם לדרייברים
- 6.נהג זועם 20/08/2025 18:16הגב לתגובה זולפני שמסתלבטים על נהגים שעובדים בצורה חוקית עליהם למגר את תופע. הדרייברים .אני הייתי ממליץ לכל נהג שעובד בצורה חוקית שיעזוב הכל ועבור להיות דרייבר . לא מעמ ולא מס הכנסה ולא ביטוחים ולא עמה .רק ככה צריך לנהוג ברומא התנהג כרומאי .
- 5.יקר לנסוע במונית ממש יקר לא משתלם עדיף אטובוס (ל"ת)אנונחיימי 20/08/2025 08:38הגב לתגובה זו
- אז תקנה אופניים (ל"ת)טטןי 20/08/2025 18:22הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 19/08/2025 19:44הגב לתגובה זווועדה של נבלות לא מספיק הוריד 40אחוז מנסים לגמור את הנהגים נבלות בני נבלות בבחירות הבאות רק זליכה
- 3.מני 19/08/2025 19:26הגב לתגובה זונהג מונית עוב 14 שעות ביום כדי להיתפרנס.שחררו תנו לנהג מונית לעבוד אני פרשתי מהמיקצוע.
- 2.אנונימי 18/08/2025 21:15הגב לתגובה זואובר תשתלט על הנסיעות השיתופיות .בהרבה מקרים האלגוריתם של אובר פועל נגד הלקוח היצע וביקוש וריסוק 30000 נהגי מוניות שמפרנסים משפחוות יביא להעמקת העוני ובעיות בהחזרי משכנתאות. ענף המוניות חשוב לחיבור בין המעמדות מהנמוכות לגבוהות. 30000 זאת מסה קריטית אולי הארגון הכי גדול בארץ . פיטוריהם יביא לעוני ואלימות.
- מני 19/08/2025 19:27הגב לתגובה זוממציאים לעצמכם דימיונות. יש עלויות לנהגים
- 1.בן של היסטוריון 18/08/2025 20:25הגב לתגובה זוהמפלגה הקומוניסטית הקרויה הליכוד חדש החדשה ממשיכה לפקח על מחירים ולמנוע תחרות חןפשית בדמות אובר ובולט. מירי טרוצקי רגב ממשיכה לנהל את הרכבת ובצלאל לנין סמוטריץ ממשיך לפקח על מחירי מוצרים ולייצר מחסור בחלב וביצים.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
