
נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
תעריפי הנסיעה במוניות לא עודכנו ובנתב"ג חסרות מוניות: הנהגים מאיימים בשביתה כללית, האם הגיע הזמן שהאוצר יאיים בחזרה - נכניס לכאן את אובר!
מי שנחת בישראל בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ודאי שם לב לתורים ארוכים של נוסעים שמחכים למונית, אך המוניות עצמן מגיעות בטפטוף. הנסיעות הבין עירוניות פשוט לא משתלמות יותר לנהגים במיוחד מנתב"ג והם מעדיפים לוותר עליהן לטובת נסיעות קצרות ומכניסות יותר באזורים עירוניים.
לפני כשש שנים עודכנו תעריפי המוניות בפעם האחרונה ומאז הפכה הנסיעה הארוכה לפחות כדאית כלכלית לנהגים. התוצאה? נהגים רבים בוחרים להישאר באזורי המטרופולינים והשירות לשדה התעופה נפגע קשות. לאורך כל התקופה ארגוני נהגי המוניות דורשים עדכון מחירים מיידי אך משרד האוצר לא מקבל החלטה. יש הסכמות בין המשרדים הרלוונטיים אך ההצעה עדיין לא עברה.
לפי ההצעה שסוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה כל קילומטר לאחר הקילומטר ה-11 יתייקר בכ-1.75 שקלים בתנאי שהעלייה הכוללת לא תעלה על 16%. זוהי התייקרות משמעותית כשגם כך המחירים בשמיים. לדוגמה נסיעה מרמת גן לנתב"ג שמחירה כיום נע בין 140 ל-160 שקלים (תלוי בשעה ובתעריף) צפויה לעלות לאחר העדכון בין 155 ל-190 שקלים. במקביל נסיעה ארוכה יותר כמו מנתניה לנתב"ג (כ-54 ק"מ) שעולה כיום כ-250 שקלים תעלה לכ-280-310 שקלים.
למה המחירים המטורפים האלו? גם הוצאות שוטפות אכן התייקרו לרבות דלק, תיקונים וכו', וגם עלות הזמן של הנהג. אין שלא נסתכל על זה, העלות הגדולה היא שכר העבודה של הנהג וכנוסעים במונית במשך שעה, רק הזמן הוא במינימום 100 שקלים. יש חוסר הגיון בסיסי לנסוע במונית, אם יש תחבורה ציבורית זולה, אבל במקרים רבים אין תחב"צ ואין ברירה. הבעיה שמשרד התחבורה גם בולם כל התקדמות - שאלת השאלות היא מדוע איך אובר בארץ? זה היה חוסך סכומי עתק לנוסעים, אבל מעבר להסבר הפשוט לגבי הלובי של נהגי המוניות, יש בארץ רגולציה כבדה על נהגי מוניות ולהבדיל מהמנגנון של אובר, שבו ניתן להפוך לנהג פרילנס בפרוצדורה פשוטה, מבלי יותר מדי עלויות, בארץ הערכה גסה של עלויות היא כחצי מיליון שקל לפני שניתן לקחת את הנוסע הראשון, מנתב"ג או מכל מקום אחר.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם ההכשרה של נהגי מוניות אינה יקרה במיוחד, וניתן להעריך אותה בכ-15 אלף שקל, אבל ההמתנה לקורס עלולה לקחת מספר חודשים. החלק המשמעותי והיקר יותר הוא בראש ובראשונה "מספר", או במלים אחרות רישיון העסק לכלי רכב מסחרי להסעת נוסעים בתשלום. ניתן לסחור ב-"מספר", והעלות שלו לרכישת מספר היא כ-250 אלף שקל. כמובן שניתן להשכיר מספר קיים, אבל העלות תהיה כ-5000 שקל לחודש בממוצע. בנוסף, כלי הרכב עצמו חייב להיות לא יותר מ-12 חודשים על הכביש כשהוא נכנס לתפקד כמונית, וכך בעצם העלות להפעלת מונית היא גדולה לאין שיעור מאשר במדינות אחרות, שבהן ניתן לעבוד תוך יום עד שבוע, עם הוצאה של מאות בודדות של שקלים.
וכך, ניתן לראות שמחד, אין סיבה שנסיעה מנתניה לנתב"ג תעלה קרוב ל-300 שקל בממוצע. ומהצד השני, המדינה כופה על הסקטור עלויות גבוהות מאד שחייבות להתגלגל בסופו של דבר אל הצרכן. חסם נוסף שמונע כניסה של אובר לארץ הוא האספקט הביטחוני, היות ולכאורה, מידת הפיקוח על נהגי מוניות רשמיים גדולה לאין שיעור מאשר על נהגי אובר, לו היו פועלים בארץ. וכך, אמנם אנחנו רואים מצב שבו נהגי המוניות בלמו את התחרות, ולא רק זו אלא שהם מבקשים העלאת מחיר, אבל הבעיה נעוצה ברגולציה.
בשורה התחתונה, תחרות אמיתית היתה מאפשרת להעלות את התעריפים המוסכמים-רשמיים, כי בפועל השוק ידבר, אבל אם עכשיו יעלו התעריפים הם יתקבעו לטובת נהגי המוניות ולרעת הציבור. המדינה צריכה לחשוב מחדש על שוק המוניות היות ונכון לעכשיו, המחירים יקרים לאין שיעור ואנחנו רואים את יוקר המחייה גם במחירי המוניות.
- מוסו EV - נהיגה ראשונה בדגם ה'לייף סטייל' של KGM
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
הנהגים מזהירים משביתה. יכול להיות באמת קושי גדול אם הם ישבתו. למרות שהתנועה בנתב"ג עדיין לא חזרה לרמות שלפני המלחמה, תקופת החגים הקרובה צפויה להביא לגידול משמעותי בטיסות עם שיא בכמות הנוסעים. יהיה צורך ביותר מוניות, אחרת אנשים יתקעו. זהו מכבש לחץ על האוצר ועל יתר המשרדים לחשוב באופן יצירתי יותר ולהקל על הצרכן הישראלי.
- 24.יוני 19/08/2025 20:41הגב לתגובה זואוי ואווי כמה שטויות איך יכול להיות כתב שאין לו מוסג ממציא שטויות
- 23.הנוסע 10/08/2025 21:22הגב לתגובה זוכנראה שלא רוב נהגי המוניות מרוויחים ממש מעט יחסית לשעות שהם על הכביש. לילות שבתות חגים. בכלל עבודה מעצבנת זחילה בפקקים עבודה עם לקוחות לחוצים. לא כיף. לא שווה. גם אם יעלו מחירים זה לא ממש משנה. ח של עבודה.
- 22.אנונימי 10/08/2025 17:41הגב לתגובה זותבדקו כמה נהגי מוניות מתפקדים למפלגת הליקוק ותבינו למה אין אובר
- 21.Gett ויאנגו יעלו מחירים ב20% בקילר רעיון כולל תוספת למחיר על לחכות לנוסע (ל"ת)ליטאי 10/08/2025 09:06הגב לתגובה זו
- 20.ליטאי 10/08/2025 08:40הגב לתגובה זוונעלה מחירים גם לטיסות מטען המניה תעלה מנכל אל על!!
- 19.קשקוש השכרת מספר לחודש עולה כ 1100 שח נא לבדוק לפני שמעלים כתבות עם נתונים לא נכונים (ל"ת)אנונימי 07/08/2025 08:59הגב לתגובה זו
- 18.עופר 07/08/2025 06:54הגב לתגובה זוהמחיר של מונית במונה מנתבג לנתניה נע בין 180230 תעשו חשבון דלק ביטוח אחזקה מעמ מס הכנסה ביטוח לאומי
- 17.אנונימי 06/08/2025 14:23הגב לתגובה זוהסיבה שאובר לא נכנסו זה לא תחרות או ביטחון אלא לובי חזק בליכוד וכל עוד הליכוד בממשלה הם בחיים לא יכנסו והמחירים ישארו גבוהים
- צודק ב 100 אחוז (ל"ת)אנונימי 11/08/2025 02:20הגב לתגובה זו
- שטויות גם בממשלת בנט לפיד לא הכניסו את אובר (ל"ת)זד 06/08/2025 18:12הגב לתגובה זו
- 16.אני לוקח דרייבר חרדי ושיקפצו לי.. (ל"ת)אנונימי 06/08/2025 14:15הגב לתגובה זו
- 15.אנונימי 06/08/2025 13:43הגב לתגובה זוהקואליציה עלולה ליפול חס וחלילה.הדרייברים חייבים להמשיך לעבוד בשחור כדי שחס וחלילה המדינה לא תרוויח שקל אחד מהקהילה החרדית.ממשלת אפסים
- דרייבר 11/08/2025 02:21הגב לתגובה זווככה הם יוכלו להרוויח בלבן
- 14.ככה זה שנהגי המוניות הם חברי מפלגת הפשע והשרה רקובה (ל"ת)קלבסיאלה 06/08/2025 13:35הגב לתגובה זו
- 13.שלומי 06/08/2025 12:58הגב לתגובה זוקיבל קידום הבוק הזה . סביר היה להניח שיהיה שר ביטחון אסון אבל הוא ליקק לביבי . המדינה לא מעניינת את המצורעים האלה .
- אנונימי 06/08/2025 18:52הגב לתגובה זוועכשיו קיבלנו אחת שממש מעולה
- 12.מוניות אוטונומיות. הטכנולוגיה קיימת טסלה. (ל"ת)ישי 06/08/2025 12:44הגב לתגובה זו
- 11.אנונימי 06/08/2025 12:39הגב לתגובה זואם אפשר איירבנב למרות שבתי מלון היו מעדיפים שלא אז בטח שאפשר אובר. כל מי שנסה לעצור קידמה מפסיד ברוב המקומות בעולם
- 10.אנונימי 06/08/2025 12:39הגב לתגובה זוהמחיר בארהב לנסיעה באובר הוא כמו המחיר לנסיעה במונית בארץ. אולי 10 אחוז פחות. אל תשכחו שיש שם גם טיפ לנהג של עוד כמה אחוזים בנוסף לתשלום על הנסיעה עצמה.
- אנונימי 06/08/2025 13:08הגב לתגובה זואנחנו עכשיו בפורטוגל יש בולט ויש אובר בולט שליש מחיר ממונית אובר קצת פחות מחצי!!!!!
- דונלד 06/08/2025 13:04הגב לתגובה זואובר עובד וזה נהדר . רק כאן השיקול של כץ הלקקן של ביבי השקרן היה פוליטי . שרות לקהל לא מעניין אותם . בראש שלהם רק ללקט קולות מחרדים משתמטיםפרזיטים וגם מנהגי מונית .
- 9.אינטרסים 06/08/2025 12:39הגב לתגובה זואמנם יש חשש מאירועים ביטחוניים שעלולים להווצר מכל מני גורמים לאומניים יכנסו לענף.החשש הוא אמיתי אבל מצאנו פתרונות טכנולוגיים לבעיות הרבה יותר מאתגרות.
- 8.אנונימי 06/08/2025 12:37הגב לתגובה זואם הציבור בוחר נבחרי עם לחיצים אז שיוכל חצץ. תבחרו אנשים שאיכפת להם מהעם ולא מה לחץ של הנהגים... ואז אולי לאט לאט הדברים יתחילו להסתדר. עד אז תמשיכו להתרשם מזה שנהגי מוניות יכולים בכלל להפעיל לחץ.
- 7.Dude 06/08/2025 12:36הגב לתגובה זומותר להסיע נוסעים בתשלום עם ביטוח החובה הרגיל למוניות יש עלויות ביטוח שונות בהרבה.
- 6.אנונימי 06/08/2025 12:36הגב לתגובה זוכל קופה רושמת חכמה יקרה
- 5.אנונימי 06/08/2025 12:35הגב לתגובה זוולהוזיל במקביל מחירי נסיעות
- 4.Yyאנונימי 06/08/2025 12:35הגב לתגובה זוזו עובדה תעשו חישוב ותראו עלות מונית ומספר להשכרה זה 6000 בחודשדלק אלפי שקלים בחודש הם מרווחים איזה 1012 בחודש לכיס אחרי שעבדו 60 שעות בשבוע בלי הפרשות לפנסיה בלי חופש בלי מחלה זה לא מינימום
- 3.אנונימי 06/08/2025 12:27הגב לתגובה זואין אובר כי כל נהגי המוניות מתאחדים מהר לחסום כבישים וזו הסיבה שאין אובר!הלוואי והיו מתאחדים כך לטובת המדינה ולא רק לכיסים העמוקים שלהם!
- 2.נמאס 06/08/2025 12:27הגב לתגובה זותכניסו את אובר ושילכו קיבינימט!!!
- 1.כל שבח שגונב מכונית יכול להיות אובר (ל"ת)החוקר 06/08/2025 12:26הגב לתגובה זו
- אנונימי 06/08/2025 12:42הגב לתגובה זויש תהליך שלם כולל בדיקת רקע ורישום פלילי לפני שאפשר להיות נהג אובר

10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
מי היו הרכבים שנמכרו בכמויות של עשרות מיליונים ולמה אהבנו אותם?
עולם הרכב מלא בהבטחות ובניסיונות. בכל שנה יוצאות לשוק מאות גרסאות חדשות של דגמים מוכרים לצד רכבים שפותחו מאפס בתקווה לכבוש את ליבם של נהגים. רובם נשכחים אחרי כמה שנים, חלקם הופכים לפופולריים אך שומרים על הצלחה מקומית בלבד, ורק מעטים מצליחים לחצות יבשות, תרבויות ושנים. אותם מעטים נכנסים להיסטוריה של ענף הרכב כמודלים שהשפעתם חורגת הרבה מהענף עצמו. הם הפכו לסמל של עידן, של אורח חיים ושל מגמה כלכלית עולמית.
כאשר בוחנים את עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בהיסטוריה, מגלים שלא תמיד מדובר במכוניות מרהיבות או יוקרתיות. פעמים רבות אלו דווקא המכוניות הפשוטות, היעילות, הזולות יחסית או החזקות במובן הפונקציונלי, אלו שהצליחו להיכנס ללב השוק, להפוך לנחלת הכלל, ולשמור על מעמד יציב לאורך עשורים. הסיפור שלהן הוא סיפור של הבנה עמוקה של צרכי השוק, של חדשנות טכנולוגית במקומות הנכונים, ושל יכולת להתאים את עצמן לשינויים תרבותיים וכלכליים גלובליים.
1. טויוטה קורולה - המכונית של כל אחד
מאז השקתה ב-1966 נמכרו בעולם יותר מ-60 מיליון יחידות של טויוטה קורולה. מדובר במספר בלתי נתפס שמציב אותה במקום הראשון בפער משמעותי מכל מתחרה אחרת. הקורולה לא נולדה כדי לספק חוויית נהיגה מסעירה או עיצוב פורץ דרך, אלא כדי לתת מענה לצורך פשוט: מכונית משפחתית אמינה, חסכונית וברת השגה.
ביפן של שנות ה-60 השוק היה צמא לרכב נגיש שיכול לשרת משפחות של מעמד ביניים. טויוטה קלעה בדיוק לנקודה הזו. בהמשך, כשהחלה לייצא את הקורולה לארה״ב ולאירופה, היא זכתה לחיבוק מהיר הודות לאותה תכונה בסיסית: רכב שעובד. אין הפתעות, אין תקלות מיוחדות - פשוט רכב שמוביל את המשפחה ממקום למקום בביטחון ובאמינות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- הרכבים הנמכרים ביותר בעשור האחרון - יותר שמרנות מחדשנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היתרון הגדול של הקורולה היה ונשאר אמינות יוצאת דופן. סיפורים על רכבים שעברו מאות אלפי קילומטרים מבלי לראות מוסך הפכו לאגדה אורבנית אך גם למציאות בשטח. בישראל, לדוגמה, דגמי קורולה משנות ה-90 וה-2000 עדיין נוסעים על הכביש מדי יום, לעיתים כ״יד שלישית״ או ״רביעית״, ועדיין שומרים על ערך סביר. הדבר המדהים הוא שרבים מהרכבים הללו ממשיכים לתפקד ללא תקלות משמעותיות, כשהטיפול העיקרי שהם דורשים הוא החלפת חלקי בלאי רגילים.