רגע השיא: נפתחו הקלפיות ביוון, זו השעה שבה יפורסמו התוצאות של משאל העם

מתח אדיר מסביב לעולם לקראת רגע השיא בסאגה היוונית. וגם, מה צופה סקר בלומברג מיום ו'?
|
(19)
הסאגה היוונית

זהו, היום זה קורה. אחרי אינסוף ספקולציות וניסיונות להגיע להסכמה, היום זה העם היווני שיכריע ובצורה הדמוקרטית ביותר. האם יוון אומרת "כן" להצעת הנושים האירופים ומקבלת על עצמה גזירות כלכליות בתמורה לסיוע כספי, או אומרת "לא" וסוללת את דרכה למשבר כלכלי חריף וסבירות גבוהה מאוד ליציאה מגוש האירו?

זו השאלה במשאל היום: "העם יווני מתבקש להחליט האם הוא מקבל את מסמך טיוטת ההסכם שהוגש על ידי הנציבות האירופית, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית בפגישה שהתקיימה ביום ה-25 ביוני ואשר מורכבת משני מסמכים: המסמך הראשון נקרא 'רפורמות להשלמת התכנית הנוכחית', והמסמך השני נקרא 'ניתוח קיימות החוב הראשוני'. אפשרויות ההצבעה הן כמובן "כן" או "לא".

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

עמדות ההצבעה ברחבי יוון נפתחו הבוקר וייסגרו בשעה 17:00. עם זאת, למשרד הפנים היווני יש אפשרות לתת אישור להארכה של שעתיים בעמדות הצבעה בהן עדיין קיים תור של מצביעים. כלומר המקסימום הוא סגירת עמדות ההצבעה בשעה 19:00. תוצאות ראשוניות עשויות להתפרסם כבר בשעה 21:00 אך הדבר כפוף למספר דברים ובעיקר לכך שיהיה פער של לפחות 4% בין שתי התשובות ("כן" ו"לא"). במידה והפער יהיה קטן יותר, ייקח זמן רב יותר עד שיפורסמו התוצאות הראשוניות.

בעניין זה, נזכיר כי לפי תוצאות סקר שנערך עבור בלומברג ופורסם בסופ"ש (ו'), 43% צפויים להצביע "לא" מול 42.5% שצפויים להצביע "כן", כלומר מירוץ צמוד מאוד. לכן ייתכן שהתוצאות הראשוניות יפורסמו לבסוף רק לקראת חצות.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס יחד עם שאר חברי ממשלתו מאיצים באזרחי יוון להצביע מחר "לא" להצעת הנושים. שר האוצר היווני, אניס ורופקיס, כבר הבהיר כי במידה ואזרחי יוון יגידו "כן", בכוונתו להתפטר. כאשר נשאל ורופקיס האם גם ציפראס מתכוון להתפטר במקרה שכזה, הוא בעיקר התחמק - אך לכולם (ובעיקר למנהיגי אירופה) ברור שאם אזרחי יוון יגידו "כן", הדבר סולל את דרכו של ציפראס החוצה. מרקל ושאר מנהיגי אירופה מאוד היו מעוניינים לראות את ציפראס ומפלגת ה'סיריזיה' (שעלתה לשלטון רק בינואר האחרון) מפנים את מקומם למפלגה נוחה יותר מבחינת האירופים.

תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    אני חושב שיבחרו בפשע .כלומר לא ,כלומר הבורסה ..........
    בא 05/07/2015 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ..............
    סגור
  • 10.
    צום י"ז בתמוז (נדחה)
    א 05/07/2015 10:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מישהו זוכר שפעם יוון הייתה אימפריה ?
    סגור
  • גם עכשיו ,אימפרית עובדימדינה ,אוכלים מחרבנים ולא עובדים
    בא 05/07/2015 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצי לפחות מהם .
    סגור
  • 9.
    אמנם היוונים יתרסקו אך לפחות ישמרו על הוועדים החזקים. (ל"ת)
    "חלי " יחימוביץ 05/07/2015 10:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 8.
    יוון
    פפה 05/07/2015 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 3
    דריכות שיא מתח חשש חחחח את מי זה מעניין
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    מדוע התקשורת לא מביאה דעות של פרופסורים תומכים.
    משה ב 05/07/2015 08:52
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לדוגמא פרופ' יוג'ין קנדל ופרופ' שישינסקי, מה עוד שרופסורים אלה למדו במשך זמן רב ביחד עם צוותים של מומחים, ובחנו לעומק את נושא הגז על כל השלכותיו. לעומת זאת זליכה וטרכטנברג-דעתם נובעת מה"בטן", ולא מתוך שלמדו לעומק את הנושא, וגם לא הסתייעו במומחים.
    סגור
  • 6.
    גם חיות
    ילך כלב יבוא כלב 05/07/2015 07:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרקל ויטריונרית
    סגור
  • 5.
    למה מדיגוס
    מדי 04/07/2015 23:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה מדיגוס?
    סגור
  • 4.
    ציפראס יודיע שעה לפני סגירת הקלפיות שגוש היורו מסיע מצב
    cici 04/07/2015 23:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מצביעי כן בהמוניהם באוטובוסים לקלפיות וינצח בגדול כי שם להבדיל מהבהמות שלנו יש הרבה עיזים...
    סגור
  • 3.
    די עם הכותרות הפומפוזיות. הדרמה היוונית חא תיגמר מחר
    ehudhl 04/07/2015 23:07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    יהיו עוד פרקים בטלנובלה הזו. תרגיעו
    סגור
  • אני בספק ,פושעים בוחרים בפשע . (ל"ת)
    בא 05/07/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לפי הסקרים בוז'י הרצוג ראש הממשלה, אז?!
    סיפורי פוגי 04/07/2015 22:29
    הגב לתגובה זו
    7 6
    באנגליה גם השקרים טעו....הכל פרופוגנדה......סקרים מיי אס...
    סגור
  • הסקרים טועים לעיתים ולעיתים לא, אלה
    שבעד השמאל בד'כ 05/07/2015 07:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    טועים יותר,אבל יוון אינה מדינה נורמלית, כך שהכל צפוי ולא ממש קשור לתחת שלך....
    סגור
  • סוף
    סוף כל 04/07/2015 23:23
    הגב לתגובה זו
    1 2
    דברי טעם. סקרים זה הדבר הרחוק כמרחק גלקסיות למדע. בכל התחומים. כל המחקרים האקדמיים המבוססים על סקרים, הנגיעה שלהם למדע שואפת לאפס. אלא מאי? תחומים מרכזיים במדעי החברה מבוססים כולם על סקרים, והמשמעות היא כריתת הענף עליו הם יושבים (קיימים). ובכל-זאת. סקרים הם שקרים, ותו לא.
    סגור
  • 1.
    מדיגוס
    יובל 04/07/2015 22:23
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לקנות מדיגוס ולהחזיק והרבה
    סגור
  • יש סיבה ?
    נווה 05/07/2015 08:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה ? ירדה ממש בשבועות האחרונים ? יש חדשות טובות מקווה.. יום טוב
    סגור
  • למה? קנית את הזבל הזה ואתה מפחד (ל"ת)
    שהמניה תמחק? 05/07/2015 07:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למגיב מדיגוס