גבי ינקוביץ ארד
צילום: ארד
דוחות

ארד: צמיחה של 27% ברווח הנקי - 5.2 מיליון דולר

חברת מדי המים סיימה את הרבעון הרביעי עם צמיחה של 20% בהכנסות שעמדו על כ-100 מיליון דולר; שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית חלחל לשורה התחתונה וחיפה על גידול בהוצאות השונות
הרצי אהרון |
נושאים בכתבה ארד דוחות כספיים

חברת מדי המים ארד ארד -0.62%  רשמה צמיחה של כ-20% בהכנסות שעמדו על כ-100.1 מיליון דולר, לעומת כ-83.4 מיליון דולר. מרבית הגידול במכירות נוצר באירופה (גידול של כ-9 מיליון דולר) ובארה"ב (גידול של כ-8 מיליון דולר).  


בשורה התחתונה, החברה העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות למדידת מים, דיווחה על רווח נקי של כ-5.2 מיליון דולר, גידול של 27% לעומת כ-4.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד.


הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-29.5 מיליון דולר (המהווה כ-29.5% מההכנסות), לעומת כ-24.5 מיליון דולר (המהווה כ-29.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי מושפע מהיקף ותמהיל המכירות בטריטוריות בהן פועלת החברה.


הרווח התפעולי הסתכם בכ-8.3 מיליון דולר (כ-8.3% מההכנסות), לעומת כ-6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-7.2% מההכנסות), גידול של כ-38%. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע מהצמיחה במכירות ומירידה בשיעור ההוצאות התפעוליות. 


ה-EBIDTA ברבעון הרביעי הסתכם בכ-12.3 מיליון דולר, לעומת כ-9.9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-24%.


הוצאות מכירה ושיווק גם גדלו בכ-10% לסכום של כ-8.5 מיליון דולר. הוצאות הנהלה וכלליות עלו בכ-28% לסכום של כ-7.2 מיליון דולר, לעומת כ-5.6 מיליון דולר ברבעון 4 לשנת 2023.


מרבית המכירות של הקבוצה מבוססות על מדי המים המשלבים בתוכם מערכת תקשורת מרחוק ומאפשרים ניהול משק המים בזמן אמת, בעיקר בארה"ב (כ-44% מהמכירות), אירופה (כ-28% מהמכירות) ובישראל (כ-18% מהמכירות).


גבי ינקביץ', מנכל חברת ארד ויו"ר הדירקטוריון הוגו צ'אופן מסרו: "אנחנו מסכמים את השנה עם הכנסות שיא ברבעון הרביעי, צמיחה ברווח הנקי ושיפור משמעותי בתזרים המזומנים. ברבעון הרביעי גם חצינו לראשונה רף הכנסות רבעוני של 100 מיליון דולר בזכות צמיחה חזקה במכירות באירופה ובארה"ב". באירופה אנו נהנים מהשקעות של האיחוד האירופי בשדרוג תשתיות המים במדינות, ובדגש על החלפת מדים מכניים ישנים במדים אולטרה-סוניים חדישים ומתקדמים. אנו ממוצבים היטב בכדי לתת מענה לביקושים עם סל המוצרים הרחב של ארד. בארה"ב הרחבנו בשנה האחרונה את תשתיות השיווק והמכירות לאזורים נוספים, ובעיקר במדינות צפון מזרח ארה"ב. גייסנו והכשרנו אנשי מכירות, חיזקנו את פעילותנו שם וזכינו לגישה לשווקים חדשים. אנו מעריכים כי צעדים אלו יתמכו בהמשך צמיחה בשוק האמריקאי. השוק הישראלי היווה בשנת 2024 מנוע צמיחה משמעותי לארד, בזכות זכייתנו במכרזים לשדרוג והחלפה של מדי מים בישובים רבים. אנו מעריכים כי מגמה זו תימשך גם בשנים הבאות, לנוכח המודעות הגבוהה בישראל לחיסכון במים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


שווי שוק, הון עצמי ומכפיל

שווי השוק של החברה עומד על כ-1.2 מיליארד שקל והונה העצמי נאמד בכ-590 מיליון שקל. מכפיל הרווח שלה הוא 14. המניה ירדה מתחילת השנה בכ-2.5% וב-12 החודשים האחרונים בכ-20%.


מניית ארד
מניית ארד

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.