ישראייר
צילום: עידו וכטל

ישראייר תפעיל טיסות מרמון לאתונה

חברת התעופה תפתח קווים משדה התעופה שסמוך לאילת לאתונה החל מפברואר הקרוב; מחירי הכרטיסים יחלו ב-299 דולר לאדם

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה ישראייר אתונה

חברת ישראייר ישראייר גרופ -1.33%   שבשליטת רמי לוי כי תפעיל טיסות ישירות משדה התעופה רמון לאתונה. טיסת הבכורה תמריא ביום שישי ה- 7.2.25 ועד ה- 21.3.25. הטיסות יופעלו פעמיים בשבוע בימי שני ושישי. בימי שני הטיסות ימריאו בשעה 13:30 מרמון ובשעה 17:30 מאתונה לרמון, בימי שישי הטיסות ימריאו בשעה 8:55 מרמון ובשעה 12:45 מאתונה לרמון. מחיר כרטיס טיסה החל מ- 299 דולר לאדם ומחיר חבילה ל- 3 לילות כולל טיסה ומלון החל מ- 399 דולר לאדם. 


"ישראייר שוקדת כל העת על הרחבת המוצרים לקהל לקוחותיה, אנו רואים כי קיימת עלייה משמעותית בביקושים לטיסות לאתונה ומצאנו כי הפעלת הטיסות משדה התעופה רמון לאתונה יקצרו דרמטית את הדרך לחופשה עבור תושבי אילת והישובים הסמוכים אליה", מסרה הילה הרמולין רונן סמנכ"לית שיווק ומכירות של ישראייר. "אתונה אהובה על הישראלים לחופשות וכן היא היעד הנח והקל לטיסות המשך ברחבי העולם. על כן החלטנו לתת מענה לתושבי הדרום שיחסכו זמן נסיעה ארוך לנתב"ג, תורים בביטחון ובצ'יק אין, וחנייה חינם שמורה ומאובטחת מול הטרמינל. בשדה התעופה רמון יש דיוטי פרי , מסעדה ובתי קפה לרווחת הנוסעים והוא שדה חדש ונח לנוסעים".


על רקע הימשכות ההיעדרות של חברות התעופה הזרות, ישראייר רשמה רבעון שיא ברבעון השלישי עם הכנסות של 166 מיליון דולר. גדלת נתח השוק של החברה בשוק התעופה מתבטא במספרים כמו גם בהיקף הנוסעים שצפוי להסתכם השנה ב-1.4 מיליון נוסעים, גידול של 40% לעומת 2023.


שוחחנו לאחרונה עם המנכ"ל אורי סירקיס, שאמר שהמלחמה עוד פגעה ברווח - הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-20 מיליון דולר, עלייה של 50% לעומת 13 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ובשיחה סירקיס אמר כי "אם היינו בשנה רגילה, הרווח היה משתפר ב-10 מיליון דולר". 


הסיבה לכך היא בעיקר חכירת המטוסים: "ההתייקרות הפנומנלית של המטוסים בחכירה רטובה, שעתית, שעומדת על סדר גודל של 1,000 דולר לשעה ובנוסף יש את העלות של לאחסן את המטוסים בלרנקה. כל מטוס כזה ייצר כל יום הוצאה נוספת של קרוב ל-20 אלף דולר", אמר סירקיס בשיחה. מניית ישראייר נסחרת לפי שווי של 549 מיליון שקל אחרי עלייה של 39% בשנה האחרונה.

מניית ישראייר בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.