מכירות הרכבים של פורד בארה"ב צנחו ב-14% בחודש יולי

המכירות של המתחרה מחוץ ניסן דווקא צמחו ב-6.3%. האנליסטים היו קצת יותר אופטימיים, כאשר חזו ירידה של 12%- ממוצע התחזיות
Bizportal מערכת |

חברת כלי הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, הודיעה היום כי מכירותיה נפלו ב-14% בחודש אוגוסט, ברקע לירידה בביקוש לרכבים מקומיים. לעומת זאת חברת ניסן דווקא דיווחה על גידול של 6.3% במכירות.

מכירות פורד הגיעו ל-218,332 רכבים, האנליסטים מבחינתם צפו ירידה של 12%- ממוצע ששת התחזיות. יצרנית הרכבים פתחה את החודש בראש טבלת המכירות השנתיות, כאשר הובילה על טויוטה ב-9,597 מכוניות. כמו כן, גם במכירות המשאיות הקלות הייתה פורד בראש הטבלה.

הירידה במכירות החברה כוללת צניחה של 36% לדגמי הספורט של מוסטנג, ונפילה של 15% לדגמי הפורד פוקוס הקטנים. החברה מצמצת את המשלוחים הפחות רווחיים ללקוחות, כמו חברות ההשכרה למינהן.

"הציפיות שלנו לחודש לחודש הקרוב הן מעט טובות יותר ממה שראינו בחודש יולי אך לא בהרבה", כך אמר אריק מרקל, אנליסט מחברת IRN. "המצב בשוק הדיור האמריקני ותנאי האשראי הקשים ישחקו בזירה הכלכלית ב-12 החודשים הקרובים, יצרניות הרכבים צריכות להתכונן לסופה הקרבה", הוסיף מרקל.

מנגד, הודיעה החברה כי היא מתכוונת להגביר את הייצור בצפון אמריקה ב-5.6% כך שיגיע ל-640,000 כלי רכב. ברבעון המסכם לשנת 2006, הורידה החברה את הייצור ב-24%, הנפילה החדה ביותר מאז 1980, זאת במטרה לצמצם את שיעור הרכבים שלא נמכרו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה