185
צילום: freepik

מה חשוב לדעת על SEO?

מבחינה מילולית, הפירוש של SEO הוא Search Engines Optimization – אופטימיזציה למנועי חיפוש.
תוכן בחסות |

הכוונה, עבור מי שאינו מכיר את המונח, היא ביצוע פעולות על אתרי אינטרנט שמיועדות לשיפור הדירוג שלהם במנועי החיפוש. למרות שהמונח מתייחס למנועי חיפוש באופן כללי, בפועל (ובייחוד בישראל) – הכוונה היא בעיקר למנוע החיפוש של גוגל. גוגל היא כמעט מונופול בתחום החיפוש באינטרנט, ולכן העבודה שנעשית לקידום אתרים מתייחסת בעיקר אל מנוע החיפוש שלה.

חשוב לדעת ש-SEO נועד בעצם כדי להגדיל את נפח הכניסה לאותו אתר שנעשה עליו קידום SEO. ההנחה הבסיסית (והמוכחת) בתחום היא שככל שהאתר יהיה מדורג גבוה יותר בעמוד תוצאות החיפוש, כך ייכנסו אליו יותר גולשים. 

קידום אתרים בגוגל

בעברית נהוג להתייחס אל המונח SEO כקידום אתרים. המטרה של קידום אתרים אורגני היא להביא אתר מסוים לראש תוצאות החיפוש בביטויי חיפוש שרלוונטיים לאותו אתר. כך, אתר שעוסק במכירת מוצרי אופנה, ירצה להתמקם בראש תוצאות החיפוש בביטויים כמו "חנות אופנה" וכדומה. בדרך כלל, כאשר מקדמים אתר כלשהו, מבצעים "מחקר מילות מפתח", שזהו תהליך שנועד לקבוע מהם ביטויי החיפוש שכדאי וצריך להתמקד בהם באותו אתר.

ישנם שני סוגים עיקריים של קידום אתרים – קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני הוא קידום שמתייחס לתוצאות החיפוש שאינן ממומנות, ואילו קידום ממומן מתייחס לתוצאות החיפוש בגוגל שהן בעצם מודעות בתשלום, ומופיעות מעל התוצאות הטבעיות. 

מי אתה - האלגוריתם של גוגל?

כדי להבין איך עובד קידום בגוגל, בעצם יש לדעת איך עובד האלגוריתם של מנוע החיפוש – שקובע את הדירוגים עבור כל ביטוי חיפוש. למעשה, מדובר באחד מהסודות השמורים ביותר בעולם. אף אחד מחוץ לגוגל, גם לא מקדמי האתרים המקצועיים ביותר, חשוף למבנה המדויק של האלגוריתם. אך למרות זאת, אנשי המקצוע בתחום יודעים להעריך במידה רבה של דיוק כי קיימים כ-200 מרכיבי דירוג שהאלגוריתם עושה בהם שימוש, עם רמות חשיבות גדולות או קטנות יותר. מסיבה זו, חלק גדול מהעבודה של מקדמי האתרים בעצם נעשית תוך כדי "ניסוי וטעייה", ועל סמך הניסיון המצטבר של לא מעט שנים בתחום של אנשי קידום מנוסים.

קידום בעזרת עבודת און פייג' (On Page) ו-אוף פייג' (Off Page)

שני סוגי הפעולות שמבצעים מקדמי אתרים מתמקדים בעבודה בתוך האתר המקודם (On Page) ומחוץ לאתר המקודם (Off Page). העבודה בתוך האתר מתמקדת בהעשרה שלו מבחינת כמות התוכן והאיכות שלו, ומתייחסת גם לנושאים כמו ממשק המשתמש וחוויית המשתמש, התאמה לסוגי מסכים ומכשירים שונים וכן לפן הטכני של האתר – מהירות הטעינה של דפים, משקל האתר וכדומה.

לעומת זאת, נעשית גם עבודה רבה לקידום האתר מחוצה אליו. פעילות זו מתמקדת בהשגת קישורים איכותיים שיופנו מאתרים אחרים אל האתר המקודם. לקישורים אלה יש ערך רב בעיניי גוגל, וככל שהם מגיעים מאתרים גדולים וחשובים יותר – כך גדלה ההשפעה הפוטנציאלית שלהם על דירוגי האתר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קליל דלתות
צילום: קליל

מחלום למציאות – עם המינימל החדש של קליל FINE 7400

הכירו את סדרת דלתות ההזזה החדשות שתעניק לכם פרופיל דקיק, מראה מינימליסטי ומחיר משתלם
נושאים בכתבה דלתות
צילום: מיכאל שבדרון תכנון ועיצוב - Tamar Lev design studio - מעצבת פנים תמר לב | צילום - מיכאל שבדרון | דלתות ויטרינה מינימל הזזה FINE 7400 מבית קליל עם עד 99% זכוכית | מתקין - טרופיטק FINE
עולם העיצוב המינימליסטי זוכה לפופולריות גוברת בשנים האחרונות, והפך לסמל של איכות ויוקרה. מערכות מינימל, אשר מאופיינות בקווים נקיים ובמינימום חומר גלוי, נתפסות כהיי-אנד בתחום מערכות החלונות והדלתות. בעבר, מערכות אלה היו זמינות בעיקר לאלה המשתייכים למאיון העליון, ודרשו תכנון מדוקדק משאבים רבים וכיסים עמוקים. כשהמינימליזם הפך לחלק בלתי נפרד מעולמות העיצוב והאדריכלות, הוקדש לו מקום של כבוד בפרויקטים יוקרתיים ביותר. מערכות חלונות ודלתות מינימליסטיות, עם דגש על פרופילים דקים כמעט בלתי נראים, ושטח זכוכית מקסימלי, הפכו לסימן ההיכר של פרויקטים בסגנון הזה. אולם, השגת המראה המושלם הזה דרשה תקציבים גבוהים במיוחד ותכנון מוקדם, מה שהפך את מערכות דלתות הזזה מינימל לסוג של סמל סטאטוס הנפוץ בעיקר בבניה הפרטית ולנגיש בעיקר לבעלי אמצעים. הכניסה של קליל לעולם המינימליזם עם מערכות ה-FINE שלה, ובמיוחד עם מערכת דלתות ההזזה FINE 7400, משנה את כללי המשחק. מערכת זו מאפשרת להגשים את חלום המינימל גם במערכות חלונות ודלתות במחיר נגיש יותר, תוך שמירה על איכות גבוהה ועיצוב מוקפד.