yes. קומסי קומסה
צילום: יח"צ/ צילום מסך

yes ממשיכה לאבד צופים: רשמה ירידה של 5,300 בתי אב

החברה שחתמה ב-Q1 על תכנית התייעלות לפרישת כ-20% מעובדיה, רשמה גידול משמעותי בהפסד התפעולי בשל הפרישה, לצד קיטון בהכנסות וירידה בהכנסה פר-לקוח

אלכסנדר כץ |

חברת הטלוויזיה הרב-ערוצית yes רשמה ירידה של 5,300 מנויים ברבעון הראשון של 2019, ומספר בתי האב המנויים אצלה עומד על 568 אלף – כך עולה מדוחות בזק שמתפרסמים הבוקר (יום ה'). מדובר על גידול בירידה במספר הלקוחות, לאחר שברבעון הרביעי של 2018 החברה רשמה ירידה של 3,000 בתי אב.   ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2019 הסתכמו ב-343 מיליון שקלים לעומת 375 מיליון ברבעון הראשון אשתקד, קיטון של כ-8.5% שנבע בעיקר מהמעבר לתכנית yes ULTIMATE ומקיטון במספר הלקוחות. אגב, ההכנסה הממוצעת מלקוח ירדה מ-214 שקלים ברבעון הראשון של 2018, ל-200 שקלים ברבעון האחרון.   ההפסד התפעולי ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-45 מיליון שקלים לעומת כמיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, ולעומת כ-39 מיליון שקל (ללא הפסד מירידת ערך) ברבעון קודם. הגידול בהפסד נבע מרישום הפרשה חד פעמית בסך 45 מיליון שקל  בגין פרישת עובדים, מנגד ישנה ירידה בהוצאות שכר. בנטרול הפרשה חד פעמית החברה היתה באיזון תפעולי.   ההפסד הנקי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-50 מיליון שקלים וללא הפרשה חד פעמית לפרישת עובדים הסתכם - ב-5  מיליון שקלים, זאת לעומת רווח של כמיליון שקלים ברבעון הראשון אשתקד. הגידול בהפסד הנקי נבע מרישום הפרשה חד פעמית בגין פרישת עובדים.   כאמור, במהלך הרבעון הראשון של השנה עברו על בזק ו-yes שני אירועים דרמטיים: ההחלטה האסטרטגית לעבור משידור לווייני לשידור על גבי אינטרנט, ותכנית ההתייעלות שתוביל לפיטוריהם של כ-20% מעובדי yes.   ומבט קצר על דוחות בזק בכלל: על פי הדוחות עולה כי החברה הציגה ירידה של כ-4.4% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018: כ-2.26 מיליארד שקל לעומת 2.36 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.   עם זאת, הרווח הנקי של החברה עלה ב-15.4% לעומת הרבעון המקביל אשתק בשל קיטון בהכנסות כל מגזרי הקבוצה העיקריים. במספרים בזק מסכמת את הרבעון עם עלייה של כ-15.4% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-300 מיליון שקל בהשוואה לכ-260 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

שלשום פרסמה סלקום את דוחותיה, ולפיהם עולה כי מספר הלקוחות של שירות סלקום TV עומד על 227 אלף בתי אב בסיום הרבעון הראשון של השנה. במצב כזה, בסוף מארס מספר המנויים לשירות טלוויזיה רב ערוצית מוזלת על בסיס תשתית אינטרנט (OTT), כמו סלקום ופרטנר שהגדילה אף היא את מספר לקוחותיה, עומד כבר על 368 אלף, ועוד היד נטויה. מי שסובל מכך הם השירותים הוותיקים HOT ו-yes שממשיכים לאבד לקוחות בגזרת הטלוויזיה.    מנכ"ל yes רן גוראון מסר: "בחודש ינואר השנה חתמה yes על הסכם חדש עם ועד העובדים במסגרת מהלך הסינרגיה עם חברות הבנות של בזק אשר יביא להתייעלות משמעותית בחברה, לפיכך, התוצאות ברבעון זה הושפעו מהוצאות חד פעמיות בסך של כ-45 מיליון שקל בגין פרישה מוקדמת של עובדים. במקביל, הכריזה yes על מתווה למעבר לשידורים על גבי תשתית IP, מהלך המהווה נקודת ציון משמעותית בחיי החברה. ברבעון זה מציגה yes הכנסות בסך של כ-343 מיליון שקל וגידול מול רבעון קודם בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת שהסתכם בסך של כ-53 מיליון שקל".   גוראון הוסיף כי "רק לאחרונה קבע דוח מועצת הכבלים והלוויין כי yes ממשיכה להעניק את השירות המצטיין בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, זאת בנוסף להישג חסר תקדים של 21 זכיות בטקס פרסי הטלוויזיה שנערך הרבעון אשר מוכיחות שוב את הובלתה בעולם היצירה הישראלית".   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה