"איש השנה" של מגזין TIME: נשות קמפיין MeToo#
צילום: שער מגזין TIME

מגזין TIME יימכר ב-190 מיליון ד' למיליארדר ומייסד סיילספורס

העסקה בין המו"ל הנוכחי של המגזין לבין מארק בניוף ואשתו לין תיסגר בחודש הקרוב. בניוף התחייב לא להתערב בתוכן המערכתי של המגזין הוותיק והמוערך
אלכסנדר כץ |

המיליארדר מארק בניוף ואשתו לין, רכשו את מגזין TIME ב-190 מיליון דולר בעסקת מזומן. חברת מרדית', המו"לית של העיתון מאז 2014, הודיעה אמש על ההסכם בין הצדדים שאמור להיסגר בתוף 30 ימים.  

על פי מרדית', TIME עדיין מנסה למכור 3 כותרים לשעבר - Fortune, Money וספורט אילוסטרטיד, אותם בניוף לא רוכש. לדברי החברה, כותרים אלו צפויים להימכר בעתיד הקרוב.

 

בניוף התחייב כי לא יתערב בתוכן המערכתי של העיתון שימשיך להיות מנוהל על ידי צוות העיתון. לדברי אדוארד פלסנטל, של העורך הראשי של TIME, "משפחת בניוף תחזיק את TIME כהשקעה משפחתית", כך אמר באסיפת החברה שהתקיימה ביום ראשון ובה הודיע על הרכישה לעובדים, והוסיף "לא יהיה שום קשר בין המגזין לבין חברת סיילספורס אותה הקים מארק ב-1999. מארק ואשתו לא ינהלו את העסק, אך אנו נרגשים מאוד וברי מזל לקבל מהם הדרכה ולהנות מההשראה שלהם בדרך לבנות חברה חדשה".

 

מגזין TIME הוקם ב-1923 על ידי בוגרי אוניברסיטת ייל, הנרי לוס ובריטון האדן, ועם השנים הפך לגוף מדיה משפיע במיוחד. מאז שנת 1927 הוא מעניק את תואר "איש השנה" לאנשים בודדים, ארגונים או רעיונות שהשפיעו על השנה החולפת. בעבר הוגדר התואר כ"איש השנה" אולם לאורך השנים שונה ל"אישיות השנה". לפני כשנתיים זכה בו דונלד טראמפ, במרווח שבין זכייתו בבחירות לנשיאות, לכניסתו לתפקיד. בשנה שעברה זכו נשות קמפיין MeToo# . ל-TIME יש מ-100 מיליון קוראים בשלל הפלטפורמות שלו – מהם מעל 50 מיליון מבקרים דיגיטליים, ו-40 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות.

 

בניוף בן ה-53, הוא הבעלים של חברת מחשוב הענן סיילספורס (Salesforce.com), והונו מוערך ב-6.7 מיליארד דולר, על פי מגזין פורבס. הוא מצטרף לטרנד של מיליארדרים שרוכשים מותגי מדיה מוכרים, כגון ג'ף בזוס, מייסד אמזון שרכש לפני 5 שנים את הוושינגטון פוסט, היזם הרפואי פטריק סון-שיונג רכש השנה את לוס אנג'לס טיימס, ואלמנתו של סטיב ג'ובס רכשה חלק מאטלנטיק.

 

בניוף צייץ אמש: "כוחו של TIME תמיד היה ביכולת שלו לספר את סיפורם הייחודי של אנשים ובעיות שמשפיעים על כולנו ומחברים ביננו... יש לנו כבוד עמוק לארגון שלהם וכבוד להיות הדיילים של המותג האייקוני הזה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.