RGE נבחרה לזוכה במכרז ערוץ הכנסת - חדשות 2 תערער
כזכור, הזוכה המקורי במכרז להפעלת ערוץ הכנסת היה ערוץ 20, אולם 7 חודשים לאחר הבחירה בו, הזכייה בוטלה מטעמים של חוסר הלימה בין התכנית העסקית של הערוץ ואסטרטגיית התוכן של ערוץ הכנסת.
מועצת הכבלים הודיעה בזמנו כי היא עדיין עומדת על כך שבחרה מראש את ההצעה הטובה ביותר מבחינת תוכן, אבל אין להצעה זו כנראה היתכנות במסגרת התקציב שהציג ערוץ 20. למרות הצהרה זו, הצהיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחרונה כי יש לפסול את הצעת ערוץ 20 וכי הוא לא יכול להגן עליה בבג"צ.
עם ביטול הזכייה, מועצת הכבלים והלווין החלה לבדוק את הצעת RGE שדורגה שנייה והעבירה אליה שאלות להבהרה בטרם תכתיר אותה כזוכה, מעצם דירוגה כשנייה. כיום, ומאז היווסדו ב-2004, מפעילה את ערוץ הכנסת חברת חדשות 2 שערערה על זכיית ערוץ 20 וייתכן כי תערער גם על הבחירה ב-RGE. ערעור נוסף עשוי להתקבל מצד הזוכה הראשון - ערוץ 20.
- קשת והוט ממשיכות במאבק על שוק הטלוויזיה- האם זה יוריד את המחירים?
- קשת עתרה לבג"צ נגד מועצת הרשות השנייה בפרשת FREETV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורם בחברת החדשות אמר שלא לייחוס, כי "יפעת בן חי שגב ניצלה היעדרות של חברים מהמועצה כדי להעביר החלטה תמוהה. היא לא כשירה לעמוד בראש. עד כה, כל ההחלטות שקיבלה כמו דרך ניהול המכרז הם פארסה וההחלטה הזאת היא עוד חולייה בפארסה. יפעת בן חי לא ראויה ולא כשירה".
מ-RGE נמסר בתגובה: "חברת RGE מברכת את המועצה לשידורי כבלים ולוויין על קבלת החלטה נכונה לבחור בה כמפעילת ערוץ הכנסת. אנו מודעים לכובד האחריות שמוטלת עלינו ומשוכנעים כי כבר בקרוב נעמיד ערוץ אטרקטיבי אמין וחדשני שישרת נאמנה את הציבור".
מחברת החדשות נמסר בתגובה: "מועצת הכבלים והלווין איבדה את סמכותה המקצועית ונשקול לעתור שוב לפסילת המכרז כולו - כפי שפעלנו לאורך כל הדרך. חוות דעת חיצונית של יועץ שנשכר על ידי המועצה מצאה כשלים מהותיים בהצעת RGE. תמוה בעינינו שמועצת הכבלים והלווין בראשות יפעת בן חי שגב בוחרת להתעלם ולהכשיר הצעה בעייתית.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
"חברת החדשות הייתה זו שחשפה והתריעה על כשלים ופגמים מהותיים שנפלו במכרז שערכה מועצת הכבלים והלווין לבחירת מפעיל ערוץ הכנסת - קביעות אשר התקבלו על ידי בית המשפט והובילו לפסילת הצעת ערוץ 20. לאחר מכן התרענו על פגמים מהותיים שנפלו בהצעת RGE ותמכנו זאת בחוות דעת כלכלית של חברת הייעוץ תאסק, אשר העברנו לעיון המועצה כבר לפני זמן רב. אנו ממתינים לקבלת הנימוקים של החלטת המועצה ולאחר שנבחן אותם נחליט על המשך צעדינו".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
