ערוץ הכנסת ערוץ 99
צילום: לוגו

חדשות 2 לבג"צ: בגלל פגמים בהצעה - ערכו ל-RGE שימוע

בדרך לביטול המכרז להפעלת ערוץ הכנסת, דורשים בחדשות 2 לקיים שימוע בנוגע לכשלים בהצעת RGE, שאמורה להיבדק ע"י מועצת הכבלים לאחר ביטול זכיית ערוץ 20
אלכסנדר כץ | (1)

חדשות 2 מתנגדת לצו הביניים שהוציא בג"צ לבקשת חברת RGE, בסוגיית מכרז ערוץ הכנסת. בתשובה שהגישה היום (יום א') לבג"צ, החברה צורפה כנספח חוות הדעת של חברת תאסק שמצביעה על שורת פגמים מהותיים בהצעת קבוצת RGE ערוץ עשר במכרז, ודורשת לקיים את השימוע ל-RGE.

 

בין היתר עולה מחוות הדעת של תאסק כי הצעתה RGE מציגה הפסד תפעולי של 610 אלף שקלים בשנה, שהוא הפסד של כ-2.8% בממוצע, מול רווח תפעולי של 5% שנדרש מהמציאות במכרז. "קיים פער של כ-1.7 מיליון שקלים לשנה בין הרווח המוצג לרווח הצפוי תוך תמחור סביר של הפערים בהצעה", נכתב בתשובת חברת החדשות.
 

עוד עולה כי ההצעה מציגה חוסר בתקצוב כוח אדם, וכי אין סבירות כי היא תעמוד בדרישת המכרז להשקעה של 84% לפחות מתקציב הערוץ בהפקות מקומיות, אלא בשיעור מופחת של פחות מ-80%.

 

עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן, נציגי חדשות 2, טוענים בתשובה לבית המשפט כי חברת החדשות "הצטברות העובדות בכל הנוגע לעבודת ועדת המכרזים וניהול המכרז, מוכיחה כי בדיקת כלל ההצעות שהוגשו במסגרת המכרז על ידי ועדת המכרזים לא נעשתה כראוי (במקרה הטוב) ולכן אין לתת אמון בהליך המכרז כולו. התוצאה המתחייבת בנסיבות אלה היא ביטול ההליך המכרזי; צירפה חוות דעת של חברת TASC על הצעת RGE אשר חושפת פגמים מהותיים".

 

כזכור, לאחר ביקורת קשה על מועצת הכבלים, בוטלה זכייתו של ערוץ 20 במכרז, וכעת בודקים במועצה את הצעתה של RGE, השנייה ברשימת הזוכות – עם 822 נקודות מול 930 שקיבל ערוץ 20, ורק 751 של חדשות 2. בחדשות 2 טוענים כי יש לבטל לחלוטין את המכרז ולצאת במכרז חדש, ובתשובתם לדיון בעתירה שהגישו לבג"צ נגד זכיית ערץ 20, הם טוענים כי כל המכרז קלוקל ולכן יש לבטלו – אבל כצעד ראשון לקיים שימוע ל-RGE בנוגע לכשלים בהצעה שהגישה.

 

במקביל לכל ההליך המשפטי, חדשות 2 ממשיכה להפעיל את ערוץ הכנסת באופן זמני, גם לאחר שהחוזה הסתיים בקיץ 2017, כפי שעשתה מאז זכייתה במכרז הקודם לפני כ-13 שנה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תעבירו את ערוץ הכנסת לתאגיד השידור (ל"ת)
    חסוי 07/01/2018 18:08
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.