אילנית חיות
צילום: מתוך תכנית חיסכון, ערוץ 2
פרסום ראשון

השבוע: תנובה צפויה לאשר את מינוי אילנית חיות לדוברת

כפי שנחשף באייס, כתבת השיווק והקמעונאות של גלובס ומי שסיקרה וביקרה את תנובה בשנים האחרונות, בדרכה לחצות את הקווים ולהתמנות לדוברת וסמנכ"ל התקשורת של תאגיד המזון
משה בנימין | (10)

אילנית חיות, כתבת השיווק והקמעונאות של עיתון גלובס, תמונה השבוע לדוברת החדשה של תנובה - כך נודע לאייס. המינוי של חיות צפוי להגיע לאחר אישור סופי של דירקטוריון החברה, במידה ולא תהיה הפתעה של הרגע האחרון. דבר המגעים למינויה של חיות, נחשף לראשונה באייס. 

עם פרישתה של אלונה ריאלי-להב לאחר יותר מ-8 שנים בתנובה, החלה בורסת השמות לגעוש, כאשר גורמים בכירים מצד תנובה ניסו להנמיך את הלהבות באומרם כי הליך האיתור/גיוס למחליף/ה של הדוברות וסמנכ"ל התקשורת הפורשת נמצא בעיצומו. עם זאת, ההערכות בשוק הובילו לחיות וכעת מתברר כי מינויה ייכנס לתוקף ויהפוך רשמי וגלוי. 

גורמים בשוק אמרו לאייס כי מאחורי הבחירה בחיות עומדים בכירים בקבוצת תנובה ובראשם המנכ"ל אייל מליס, שמעוניין מאוד לראות אותה מצטרפת לצוות ההנהלה. התפקיד המיועד למי שיחליף את אלונה אריאלי להב הפורשת כולל את ניהול האסטרטגיה התקשורתית של תנובה והחברות הבנות, פעילות הרגולציה אל מול גורמי הממשל, תחום הדיגיטל הקונצרני, האחריות החברתית והתקשורת הפנים ארגונית. מנגד, גורמים בסביבת תנובה טענו כי מה שעשוי לעמוד בפני מינויה של חיות הוא הצורך בניסיון בתחום הרגולציה.

המינוי הצפוי של חיות מפתיע, בעיקר מעצם העובדה שבשנים האחרונות זרח כוכבה בשוק העיתונות הישראלי בעיקר בזכות הקילומטרז' שעשתה על גבה של תנובה מאז מחאת הקוטג' בשנת 2011 (של תנובה...). במסגרת תפקידה, חיות סיקרה רבות את תאגידי המזון הגדולים בישראל ועמדה בחזית הסיקור העיתונאי של המאבק במחירי המזון בישראל עם קו עיתונאי עקבי. מטבע הדברים, חלק גדול מפועלה הוקדש לסיקור וביקורת כנגד תנובה.

העדות הברורה ביותר לכך שחיות נמצאת בעיצומו של ההליך מול תנובה, היא הפסקת הסיקור של החברה ומתחרותיה על ידי חיות בחודש האחרון, בעיתון גלובס. בשבועיים האחרונים כתבות מתחום הקמעונאות עולות בשמה של חיות, זאת בעת שכתבות על שוק המזון עולות תחת ״שירות גלובס״. 

מי שעוקב אחרי תנובה באופן הדוק יכול לגלות כי באופן סדרתי החברה מתאפיינת במינויים שכאלו, כשהיא מעבירה אליה פונקציונרים מתחומי הרגולציה והתקשורת. בשנת 2011 עשתה זאת עם מינויה של איילה צורף למנהלת הדיגיטל בתנובה. עד אז שימשה צורף כעורכת הדיגיטל של דה מרקר ולפני כן ככתבת פרסום ושיווק בעיתון כאשר שבמסגרת תפקידה סיקרה גם את תנובה. מינוי נוסף שמציג באופן מובהק יותר את מדיניות המינויים של תנובה הוא של מרב דוד שב-2014 לוהקה לתפקיד מנהלת הרגולציה בתנובה. דוד הצטרפה לקבוצה לאחר ששימשה לפני כן כעוזרת הכלכלית של חבר הכנסת אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה דאז. במסגרת תפקידה דוד עסקה בניסוח חוק המזון, שכולל מגבלות על חברות המזון והיה צפוי להשפיע באופן משמעותי על תנובה. 

רצונה של תנובה לצרף לשורותיה כתבת לוחמנית כחיות, שהשקיעה מזמנה ומרצה לסקר ולבקר את החברה, מובן. הרציונל טמון באפשרות לגייס אישיות בעלת ידע נרחב בתחום המזון, ניסיון תקשורתי רב בעולמות אלו, דמות שמוכרת הן לציבור הרחב והן לקהילה המקצועית ונתפסת ככזו שייצגה את הציבור נאמנה. מנגד, קשה שלא להרים גבה במקרה שאכן חיות תחצה את הקווים ותצטרף לחברה אותה ביקרה בשנים האחרונות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במקביל לכניסתה של חיות למערך התקשורת של תנובה, החברה שינתה את פניה בכל הנוגע לבעלי התפקידים הבכירים בחטיבת התקשורת/שיווק. בין הפורשים, מנהלת התקשורת השיווקית ענבל מצנע, ומנהלת אגף השיווק והפיתוח בחטיבת המזון צביה אורנשטיין קסן.

אילנית חיות, תנובה וגלובס סירבו להגיב. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אוהד 22/01/2017 23:24
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 5.
    בשוק בהלם המומה... 21/01/2017 18:43
    הגב לתגובה זו
    הקלות הבלתי נסבלת בה עיתונאי עובר מסיקור תחום לדברור גורם מרכזי באותו התחום היא לא פחות מחוצפה. אמנם זו אינה פרשה בסדר גודל של נתניהו -מוזס אבל בעיני זה חמור לא פחות, מוזיל את העיתונות והעיתונאים ויוצר חוסר אמון משווע. מבלי להתייחס למקרה ספציפי זה, מעניין מה היה כותב על כך עיתונאי "רציני". האם היה מרים תחקיר האם (לכאורה כמובן...) אותו עיתונאי נמנע מלפרסם עלי הגוף אליו עבר דברים שליליים או לחלופין תקף את המתחרים? ואל תדברו איתי על אתיקה עיתונאית. היא (שוב) לא קיימת ובכל מקרה אסור להשאיר אותה לשיקולו הסובייקטיבי של העיתונאי הספציפי. בנוסף, כל מי שעוסק בתחום יודע שישנם דברים הנאמרים לעיתונאי בשיחות רקע. האם לכתבת יש מחוייבות כלשהי לשמור על חסיון הדברים שאמרו לה המתחרים של תנובה? בקיצור, לא מכיר אותה אישית ולא יודע על מה ולמה היא קיבלה את התפקיד אבל כל עוד העיתונאים רוצים פריוולגיה חוקית כלשהי בעבודתם, חייבים להחיל גם עליהם תקופת צינון.
  • 4.
    גדי 19/01/2017 23:28
    הגב לתגובה זו
    המעבר מכתבת צרכנות לדוברת אינו דבר מקובל ואתי לאחר שנים של סיקור תנובה. מבחינת תנובה הם קנו כתבת מבקרת שמבינה את השטיקים בתחום והחלישו את הביקורת על תנובה. חיות תקבל הרבה יותר כסף ותהיה עצמאית בלי עורך בינוני ועצבני.
  • 3.
    אין פה איזה ניגוד עניינים או תקופת צינון? (ל"ת)
    מועלם 17/01/2017 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גילי 16/01/2017 15:06
    הגב לתגובה זו
    כקורא גלובס, אני עוקב שנים אחרי אילנית חיות שעשתה כאן מהפכה. אין ספק שלתנובה היא מאוד תועיל. היא מחוברת לצרכן יותר מכל אחד שאני מכיר. בעיתונות היא תחסר מאוד וחבל
  • הם מאושרים שהיא עוזבת. מהערוכים ועד הכתבים (ל"ת)
    תחסר לגלובס? 16/01/2017 19:24
    הגב לתגובה זו
  • איזה עורכים ואיזה כתבים כולם מחפשים עבודה... (ל"ת)
    בריחת הכוכבים 17/01/2017 15:05
  • 1.
    מיכל 16/01/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    על כמה זה טוב יולו 39 אחוז שומן? או על השקר הזה שקוראים לו חלב משק - או כמו שהיא הייתה כותבת - ״מצאו דרך לקחת מכם עוד כסף על חלב לא מפוקח״
  • או למה הגבינה יקרה יותר מבכל מקום אחר בעולם (ל"ת)
    אחרי שתקפה אותם....מ 16/01/2017 19:25
    הגב לתגובה זו
  • יעקב זר 18/01/2017 14:54
    כמו שידעה לברבר כעיתונאית בלי להבין כלום, תמשיך גם כדוברת. אין שום בעייה...
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.