אילנית חיות
צילום: מתוך תכנית חיסכון, ערוץ 2
פרסום ראשון

השבוע: תנובה צפויה לאשר את מינוי אילנית חיות לדוברת

כפי שנחשף באייס, כתבת השיווק והקמעונאות של גלובס ומי שסיקרה וביקרה את תנובה בשנים האחרונות, בדרכה לחצות את הקווים ולהתמנות לדוברת וסמנכ"ל התקשורת של תאגיד המזון
משה בנימין | (10)

אילנית חיות, כתבת השיווק והקמעונאות של עיתון גלובס, תמונה השבוע לדוברת החדשה של תנובה - כך נודע לאייס. המינוי של חיות צפוי להגיע לאחר אישור סופי של דירקטוריון החברה, במידה ולא תהיה הפתעה של הרגע האחרון. דבר המגעים למינויה של חיות, נחשף לראשונה באייס. 

עם פרישתה של אלונה ריאלי-להב לאחר יותר מ-8 שנים בתנובה, החלה בורסת השמות לגעוש, כאשר גורמים בכירים מצד תנובה ניסו להנמיך את הלהבות באומרם כי הליך האיתור/גיוס למחליף/ה של הדוברות וסמנכ"ל התקשורת הפורשת נמצא בעיצומו. עם זאת, ההערכות בשוק הובילו לחיות וכעת מתברר כי מינויה ייכנס לתוקף ויהפוך רשמי וגלוי. 

גורמים בשוק אמרו לאייס כי מאחורי הבחירה בחיות עומדים בכירים בקבוצת תנובה ובראשם המנכ"ל אייל מליס, שמעוניין מאוד לראות אותה מצטרפת לצוות ההנהלה. התפקיד המיועד למי שיחליף את אלונה אריאלי להב הפורשת כולל את ניהול האסטרטגיה התקשורתית של תנובה והחברות הבנות, פעילות הרגולציה אל מול גורמי הממשל, תחום הדיגיטל הקונצרני, האחריות החברתית והתקשורת הפנים ארגונית. מנגד, גורמים בסביבת תנובה טענו כי מה שעשוי לעמוד בפני מינויה של חיות הוא הצורך בניסיון בתחום הרגולציה.

המינוי הצפוי של חיות מפתיע, בעיקר מעצם העובדה שבשנים האחרונות זרח כוכבה בשוק העיתונות הישראלי בעיקר בזכות הקילומטרז' שעשתה על גבה של תנובה מאז מחאת הקוטג' בשנת 2011 (של תנובה...). במסגרת תפקידה, חיות סיקרה רבות את תאגידי המזון הגדולים בישראל ועמדה בחזית הסיקור העיתונאי של המאבק במחירי המזון בישראל עם קו עיתונאי עקבי. מטבע הדברים, חלק גדול מפועלה הוקדש לסיקור וביקורת כנגד תנובה.

העדות הברורה ביותר לכך שחיות נמצאת בעיצומו של ההליך מול תנובה, היא הפסקת הסיקור של החברה ומתחרותיה על ידי חיות בחודש האחרון, בעיתון גלובס. בשבועיים האחרונים כתבות מתחום הקמעונאות עולות בשמה של חיות, זאת בעת שכתבות על שוק המזון עולות תחת ״שירות גלובס״. 

מי שעוקב אחרי תנובה באופן הדוק יכול לגלות כי באופן סדרתי החברה מתאפיינת במינויים שכאלו, כשהיא מעבירה אליה פונקציונרים מתחומי הרגולציה והתקשורת. בשנת 2011 עשתה זאת עם מינויה של איילה צורף למנהלת הדיגיטל בתנובה. עד אז שימשה צורף כעורכת הדיגיטל של דה מרקר ולפני כן ככתבת פרסום ושיווק בעיתון כאשר שבמסגרת תפקידה סיקרה גם את תנובה. מינוי נוסף שמציג באופן מובהק יותר את מדיניות המינויים של תנובה הוא של מרב דוד שב-2014 לוהקה לתפקיד מנהלת הרגולציה בתנובה. דוד הצטרפה לקבוצה לאחר ששימשה לפני כן כעוזרת הכלכלית של חבר הכנסת אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה דאז. במסגרת תפקידה דוד עסקה בניסוח חוק המזון, שכולל מגבלות על חברות המזון והיה צפוי להשפיע באופן משמעותי על תנובה. 

רצונה של תנובה לצרף לשורותיה כתבת לוחמנית כחיות, שהשקיעה מזמנה ומרצה לסקר ולבקר את החברה, מובן. הרציונל טמון באפשרות לגייס אישיות בעלת ידע נרחב בתחום המזון, ניסיון תקשורתי רב בעולמות אלו, דמות שמוכרת הן לציבור הרחב והן לקהילה המקצועית ונתפסת ככזו שייצגה את הציבור נאמנה. מנגד, קשה שלא להרים גבה במקרה שאכן חיות תחצה את הקווים ותצטרף לחברה אותה ביקרה בשנים האחרונות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במקביל לכניסתה של חיות למערך התקשורת של תנובה, החברה שינתה את פניה בכל הנוגע לבעלי התפקידים הבכירים בחטיבת התקשורת/שיווק. בין הפורשים, מנהלת התקשורת השיווקית ענבל מצנע, ומנהלת אגף השיווק והפיתוח בחטיבת המזון צביה אורנשטיין קסן.

אילנית חיות, תנובה וגלובס סירבו להגיב. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אוהד 22/01/2017 23:24
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 5.
    בשוק בהלם המומה... 21/01/2017 18:43
    הגב לתגובה זו
    הקלות הבלתי נסבלת בה עיתונאי עובר מסיקור תחום לדברור גורם מרכזי באותו התחום היא לא פחות מחוצפה. אמנם זו אינה פרשה בסדר גודל של נתניהו -מוזס אבל בעיני זה חמור לא פחות, מוזיל את העיתונות והעיתונאים ויוצר חוסר אמון משווע. מבלי להתייחס למקרה ספציפי זה, מעניין מה היה כותב על כך עיתונאי "רציני". האם היה מרים תחקיר האם (לכאורה כמובן...) אותו עיתונאי נמנע מלפרסם עלי הגוף אליו עבר דברים שליליים או לחלופין תקף את המתחרים? ואל תדברו איתי על אתיקה עיתונאית. היא (שוב) לא קיימת ובכל מקרה אסור להשאיר אותה לשיקולו הסובייקטיבי של העיתונאי הספציפי. בנוסף, כל מי שעוסק בתחום יודע שישנם דברים הנאמרים לעיתונאי בשיחות רקע. האם לכתבת יש מחוייבות כלשהי לשמור על חסיון הדברים שאמרו לה המתחרים של תנובה? בקיצור, לא מכיר אותה אישית ולא יודע על מה ולמה היא קיבלה את התפקיד אבל כל עוד העיתונאים רוצים פריוולגיה חוקית כלשהי בעבודתם, חייבים להחיל גם עליהם תקופת צינון.
  • 4.
    גדי 19/01/2017 23:28
    הגב לתגובה זו
    המעבר מכתבת צרכנות לדוברת אינו דבר מקובל ואתי לאחר שנים של סיקור תנובה. מבחינת תנובה הם קנו כתבת מבקרת שמבינה את השטיקים בתחום והחלישו את הביקורת על תנובה. חיות תקבל הרבה יותר כסף ותהיה עצמאית בלי עורך בינוני ועצבני.
  • 3.
    אין פה איזה ניגוד עניינים או תקופת צינון? (ל"ת)
    מועלם 17/01/2017 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גילי 16/01/2017 15:06
    הגב לתגובה זו
    כקורא גלובס, אני עוקב שנים אחרי אילנית חיות שעשתה כאן מהפכה. אין ספק שלתנובה היא מאוד תועיל. היא מחוברת לצרכן יותר מכל אחד שאני מכיר. בעיתונות היא תחסר מאוד וחבל
  • הם מאושרים שהיא עוזבת. מהערוכים ועד הכתבים (ל"ת)
    תחסר לגלובס? 16/01/2017 19:24
    הגב לתגובה זו
  • איזה עורכים ואיזה כתבים כולם מחפשים עבודה... (ל"ת)
    בריחת הכוכבים 17/01/2017 15:05
  • 1.
    מיכל 16/01/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    על כמה זה טוב יולו 39 אחוז שומן? או על השקר הזה שקוראים לו חלב משק - או כמו שהיא הייתה כותבת - ״מצאו דרך לקחת מכם עוד כסף על חלב לא מפוקח״
  • או למה הגבינה יקרה יותר מבכל מקום אחר בעולם (ל"ת)
    אחרי שתקפה אותם....מ 16/01/2017 19:25
    הגב לתגובה זו
  • יעקב זר 18/01/2017 14:54
    כמו שידעה לברבר כעיתונאית בלי להבין כלום, תמשיך גם כדוברת. אין שום בעייה...
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״