טור

מהפכת המובייל של גוגל תקבע את הצלחת האתר שלכם - הנה מה שאתם צריכים לעשות

האם לעשות אתר רספונסיבי או מותאם, ולאילו משימות יש לתת עדיפות כדי להעלות את ציון המובייל של גוגל? אלי אדרי, מנכ"ל חברת קידום האתרים אמבודו עושה לכם סדר
אלי אדרי | (7)

רעידת האדמה של גוגל מובייל שהתרחשה ב-21.4.2015 עברה ונדמה שלא נרשמו נזקים משמעותיים. עקבנו בימים האחרונים בכל הרשת העולמית על תוצאות העדכון האחרון של גוגל מובייל ולא קיימים דיווחים משמעותיים על ירידות או עליות בדירוגים של אתרים שונים. אלו שעבדו ושיפרו ואולי אפילו הספיקו לעלות אתר רספונסיבי או מותאם, מוצאים עצמם היום עייפים ומרוקני כיסים. אלו שלא עשו כלום מחייכים לעצמם ואומרים זה הכל איומים. אין ספק שהקמפיין של גוגל שנקרא “Mobile Maddness” עבד. זה התחיל בכמה מפתחי מובייל ואנשי SEO, המשיך למנהלי אתרים ושיווק, והיום כל מנכ״ל או בעלים שולט במונחי חווית משתמש כאילו הוא יצא עכשיו ממחלקת עיצוב גרפי של בצלאל. וכל זה קרה בחודש אחד! אבל בשטח לאחר רעידת האדמה לא קרה כלום. לא נהרס ולא צמח. אולי פה ושם כמה סדקים בקירות הבית. לא יותר מזה. שום דבר לא באמת השתנה. אז מה באמת קרה שם? האם גוגל גילגלו את הפאניקה שלהם מפייסבוק אלינו וכל הסיפור הזה של מיליארדי אתרים מותאמי מובייל בחודש אחד לא יכול באמת לקרות? או שהרעידה הגדולה עוד לפנינו? לטור הראשון בסדרה - לחצו כאן לטור השני בסדרה - לחצו כאן קל לקטול את גוגל אבל חייבים לציין שהם אלו שהרימו את הכפפה בנושא המובייל. הם משקיעים לא מעט משאבים בחינוך ותמיכה של בעלי אתרים. Money is not an issue לגוגל אבל פתיחות ונכונות לשתף פעולה עם קהילות המקדמים והמפתחים זהו צעד מהפכני. ערכנו לא מעט שיחות וידאו עם מהנדסי החיפוש של גוגל בחודש וחצי האחרון וראינו אותם מתפתלים מהשאלות שלנו. הרגשנו שתוך כדי התשובות שלהם הם מגלגלים בראשם את השאלה האם הם מפרים אחד מסעיפי הסודיות בחוזה העבודה שלהם. אבל הם הצליחו לתת לנו תמונה ברורה אחת: העולם נמצא במובייל. בדרכים, בשעמום, בספה ובמיטה. תאימות המובייל של האתר היא בראש וראשונה על מנת לוודא שהמטרות העסקיות באתר הרגיל מתקיימות גם במובייל. אם תמונות המוצר עולות לאט מידי ההמרה לקנייה תפחת. אם טופס ההרשמה נמצא רחוק מידי פחות משתמשים ירשמו. ההשפעה האמיתית של רעידת האדמה של ה-21.4.2015 תהיה בסדרה של רעידות משנה (Aftershocks) וככל הנראה ב-2 רעידות גדולות יותר באוגוסט ובנובמבר. היסודות הטכנולוגים הוטמעו ברובם עד ל-21.4.2015 אך שיטת המקל והגזר של החיפוש האורגני תלויה במקור ההכנסה העיקרי של גוגל (הממומן).  גוגל רוצה להדביק את הפער מפייסבוק במובייל אך לא יכולה להרגיז את המפרסמים שלה בכך שתעניש אותם בקידום האורגני. בעיקר אנו מדברים על עסקים קטנים ובינוניים אשר מהווים נתח נכבד בהכנסותיה של גוגל אך אינם יכולים לעמוד בקצב השינויים של המובייל. גוגל נזהרת לא לפגוע בהם יתר על המידה על מנת לא לאבד אותם. אי אפשר להמיר מיליארדים של אתרים לתאימות מובייל בחודש אחד. ריאלית זה ייקח כ-4-5 שנים. גוגל יודעים את זה אבל החליטו לבצע מבחן כח ולראות האם הם יכולים להתניע את הגלגל. ואכן המומנטום נוצר ואפקט המובייל של רעידת האדמה 21.4.2015 יילך ויגבר וייתן את השפעתו על המיקומים שלכם בגוגל.  הנה ההמלצות הפשוטות לכל אחד מהשלבים בהם נמצא האתר שלכם: 1. מותאמי המובייל: אם טרחתם והטמעתם פתרון מובייל יש להתקמד ב-3 משימות מרכזיות: מהם אחוזי ההמרה שלכם במובייל והאם אפשר לשפר אותם?פתרון המובייל שלכם עובד בכל זמן נתון (לבדוק עם כל שינוי באתר), ועירנות לשינויים שיחלו בגוגל מובייל. 2. בתהליכים: עצרו לרגע וראו מה הפעולות שנותרו לכם ומה העלות בזמן לכל אחת מהם. תנו עדיפות למשימות קצרות שיכולות להעלות לכם את ציון המובייל של גוגל. אם אתם בתהליך של פיתוח אתר מותאם מובייל בדקו את לוחות הזמנים וקיימת אפשרות שתחליטו על פיצול העבודה על מנת להעלות את האתר מותאם לדרישות המובייל של גוגל ולאחר מכן להמשיך לפתח את האתר על פי רצונכם. 3. לא יודע מה לעשות/אין זמן/ אין תקציב: קיבלנו הרבה פניות מסוג זה בחודש האחרון. האם לעשות אתר רספונסיבי או מותאם? והעלות של אתר רספונסיבי היא כמו אתר חדש אז בואו ונבנה כבר אתר חדש כולל עיצוב ושרתים יותר טובים. אנחנו מציעים להתמקד רק בהחלטה של אתר רספונסיבי או מותאם. ההמלצה שלנו בדרך כלל היא לפנות לחברה שבנתה את האתר אך קיימות גם חברות שמתמחות בבניית אתרים מותאמי מובייל.  4. לא שמעתי: אנחנו בטוחים שעל רעידת האדמה בנפאל שמעת. לחזור פשוט לכתבה הראשונה בסדרה ולהתייעץ עם חברת הקידום שלכם. הכותב, אלי אדרי, הוא מנכ״ל חברת אמבודו (Emboodo) הוא בוגר הנדסת תוכנה מאוניברסיטת קליפורניה, נורת'רידג'. משנת 1999 הוא עוסק בתחום הקידום SEO והינו אחד מהמיסדים של תעשית הקידום בעולם. חברת אמבודו היא חברה בינלאומית עם סניפים בתל אביב, איסטנבול ולוס אנגלס ועוסקת בעיקר בקידום אתרים מבוסס תוצאות תוך ראייה טכנולוגית.  

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    האמת היא שללי אין מושג בSEO. כך העידו גם העובדים שלו (ל"ת)
    לקוח לשעבר 12/05/2018 04:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נחום 25/08/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
    אין בכלל על מה לדבר, זה לא קשור לגוגל או לכל חברה אחרת זה קשור לכך שאנשים מבלים יותר זמן על מסך הסלולרי מאשר מחשב. העניין הרספונסיבי מיותר לטעמי, ניתן ועדיף לבנות אתר מותאם שיושב על אותה הכתובת כמובן רק יבזבז פחות משאבים http://website.laki.co.il/wordpress/?l=http://www.ice.co.il/opinions/news/article/407220
  • 4.
    רווית 01/05/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    היום כבר כל חברות הפיתוח מציעות את האתר בגירסאת מובייל. חלק מהאתרים עוברים את 50% תנועת מובייל
  • 3.
    מ.שיווק 03/05/2015 18:25
    הגב לתגובה זו
    עומד להצטער על זה. המובייל מוביל בכל מה שקשור ללידים, זמן הגלישה המשמעותי יותר הוא במובייל. כשאנשים בבית או במשרד הם עובדים ומבלים עם המשפחה, לא ממלאים לידים (מתייחסת כרגע לגילאי 30 פלוס) קחו בחשבון שלא זזים בלי אתר מותאם
  • 2.
    עומר 03/05/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
    כדאי להכיר בהקשר זה את השירות הישראלי להקמת אתרים רספונסיביים: www.folyou.com פתרון נוח מאוד וגם מבחינת המחיר. מומלץ
  • 1.
    תותח על (ל"ת)
    Jacob 03/05/2015 13:21
    הגב לתגובה זו
  • לא כזה תותח (ל"ת)
    אחד שיודע 31/12/2016 04:02
    הגב לתגובה זו
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.