רשת
צילום: אלכסנדר כץ

אודי אנג'ל באירוע של רשת: "אין סיכוי למיזוג, מוכנים לשדר 7 ימים בשבוע"

'רשת' ערכה אירוע עם חתימת ההסכם עם 'אנדמול'. נשיא החברה ההולנדית: "זיהינו את השוק הישראלי כפורה". המהלך של 'רשת': יצאה בקול קורא ליוצרים
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה אנדמול רשת

"הכניסה של אנדמול מסמלת משהו חדש עבורנו. רשת מוכנה להיות גורם מרכזי בכל החלטה - כולל לעבור ל-7 ימי שידור בשבוע", כך אמר היום (יום ג') אודי אנג'ל, בשם בעלי המניות של 'רשת', באירוע פנימי של הזכיינית, בהשתתפות עובדיה ואנשי 'אנדמול', וזאת עם סגירת עסקת רשת-אנדמול. לדבריו, "ציפינו לעסקת 'אנדמול' כבר הרבה זמן. אנו שמחים על הבחירה אחד בשני - תודה שהצטרפתם אלינו".

אנג'ל ביקש להדגיש כי האפשרות לאיחוד בין 2 גופי שידור בטלוויזיה המסחרית, שאחד מהם הוא 'רשת', אינו קיים על השולחן. "זה גם הזמן להפסיק את השמועות והספקולציות שנפצו לאחרונה באשר למיזוג כזה או אחר. אנו מאמינים שמיזוגים צריכים קודם כל להיות בין אנשים, ורק לאחר מכן בין חברות. בהכירכם את האנשים, אתם יכולים להבין למה אין סיכוי שזה יקרה".

באותה הזדמנות ניצל אנג'ל את הבמה כדי להפנות בקשה לרגולטור, מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, שנכח באירוע. "אני רוצה לקוות שהרגולציה תהיה יותר קלה, וזהו המקום לתקווה ל'רשת' גדולה יותר ורחבה יותר".

מנכ"ל 'רשת' אבי צבי סיפר כי מבחינתו מדובר ב"סגירה של דרך שאני יצאתי אליה יחד איתכם לפני 5 שנים". לדבריו, "החל מהיום יש שותפים חדשים, קבוצת 'אנדמול' שבחרה בנו. העסקה הופכת את 'רשת' לגוף השידור היחידי בבעלות 'אנדמול' בעולם כיום. לבעלי המניות של 'רשת' - בהשקעה ב'רשת' מעורבים שיקולי זמן, רגשות והרבה מאד כסף מאחורי זה. הבעלים האמינו בקבוצה שמרכיבה את 'רשת' וכי הם מתרכזים בחשיבות הטלוויזיה המסחרית בישראל".

ומה יש לרגולטור לומר? "מדובר באחת העסקאות המורכבות שלקחנו בה חלק", אמר שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה. "אנו מברכים את 'אנדמול' שהחליטו לבוא להשקיע בישראל וב'רשת'. השנה עתידה להיות שנה משמעותית וצפויות בה הרבה תהפוכות", ברומזו על המעבר הצפוי של ערוץ 10 לשיטת רישיון.

נשיא 'אנדמול', טים הינקס, שנכח באירוע, אמר כי "כאשר עובדים בישראל, יש הרבה תהודה ועניין בכל העולם, וזה מה שעניין את 'אנדמול', והרצון להשקיע בתוכן. 'אנדמול' מאמינה בשוק הישראלי ובחרה להשקיע בשוק זה. הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי זה בין 'אנדמול' ל'רשת', משקף את אמונה זו. זיהינו את השוק הישראלי כשוק פורה, יוצר ופורץ דרך בכל תחומי הטלוויזיה. זו הסיבה שבחרנו להשקיע בחברת ההפקה של אלעד קופרמן ('אנדמול ישראל') ועתה גם בחרנו להשקיע ב'רשת', לא רק כיוון שאבי צבי והצוות הפכו את 'רשת' על-פיה, אלא כי בסופו של דבר הם מייצרים תוכן מעולה".

לדברי הינקס, "הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי בין 'אנדמול' לבין 'רשת' יאפשר ל'אנדמול' להביא את ניסיונה הרב כחברת הפורמטים העצמאית הגדולה בעולם, לשוק הישראלי. אנו רוצים ללמוד מ'רשת' איך אפשר להביא את הפורמטים לכל העולם. 'אנדמול', כחברת הפצה בינ"ל, תוכל לסייע ולזרז את הבאתה של היצירה הישראלית המקורית, בה אנו כל כך מאמינים, למסכים בכל העולם".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

נערכת ל-7 ימי שידור בשבוע

בתוך כך, הזכיינית החליטה להזמין יוצרים להגיש הצעות לפיתוח בתחום המתוסרט - דרמה, קומדיה וסיטקום. מדובר על מהלך עליו הוחלט בהנהלת 'רשת' כחלק מהערכות אפשרית למעבר ל-7 ימי שידור בשבוע.

מטרת הזכיינית היא להוציא לפיתוח כ-40 פרויקטים. זוהי הפעם הראשונה ש'רשת' או כל גוף שידור מסחרי אחר (רשות השידור נוהגת לפעול כך, א"כ) יוצא במהלך של הזמנה להגשת הצעות, בתחום המתוסרט בהיקף שכזה. את ההצעות אפשר להגיש עד סוף החודש.

לדברי ארז בן הרוש, סמנכ"ל התוכן של הזכיינית, "באמצעות מהלך זה אנו מזמינים את מיטב היוצרים בארץ לקחת חלק בלוח השידורים העתידי של 'רשת' שממשיך להתחזק ולהניב הישגים מדהימים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.