אנחנו לפני שנה, אתם עכשיו: יו"ר ועד עובדי 'מעריב' תומכת בחברים מ'ידיעות'
רק לפני שנה יצאנו, ארגון העיתונאים בשיתוף עם הוועד במעריב, לקרב משפטי מול ההנהלה הקודמת של החברה, כדי למנוע את פיטוריהם של כמה מחברינו. אז עוד לא ידענו שהמשבר הגדול שצפוי ל'מעריב' ולעובדיו נמצא בכלל לפנינו, ומספר המפוטרים יעלה, בסופו של דבר, למאות.
באותם ימי תום, כשפנינו לבית הדין לעבודה לראשונה, נתקלנו בטיעון מפתיע מצד הנהלת העיתון: ארגון העיתונאים והוועד החדש לא יכולים לייצג את המפוטרים מכיוון שיש כבר ארגון יציג אחר בחברה, אגודת העיתונאים בתל אביב. נכון, נזכר מי מזקני השבט, אכן היה פה פעם משהו כזה, לפני בערך 20 שנה. מה שנשאר ממנו היום בעיקר הם כמה מקומות חניה בבית סוקולוב, ואסור לזלזל בנדל"ן יקר ערך שכזה. אבל האגודה לא פעלה במעריב מזה שנים, לא ייצגה עובדים, לא צירפה חברים חדשים ולא פעלה לחתימת הסכמים קיבוציים. רק כ-15 מבין 350 העיתונאים במעריב היו עדיין חברים בה.
במקום להצטרף לקרב על הגנת העובדים, מיהרה האגודה להודיע שהיא אכן הארגון היציג במעריב, ובאופן מפתיע ומקומם גם סירבה לעזור במאמצים למנוע את פיטורי העובדים שהיא התיימרה לייצג. וכך, במקום להקדיש את כל הכוח לקרב על המפוטרים, נאלצנו להיגרר לבית הדין הארצי לעבודה להליך של סכסוך בין ארגונים, שבסופו - ובעקבות ביקורת קשה מאוד שהוטחה בה מצד נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד - הודיעה האגודה שהיא מוותרת על היציגות במעריב. באחד הדיונים בבית הדין בירושלים, הודה בפנינו בשקט בשקט נציג ההנהלה: אני הבאתי את האגודה לפה, פשוט כדי לקנות זמן.
כך שיחקה האגודה לידי ההנהלה ונגד העובדים. זה היה השבוע לפני שנה. מקריאת הדיווחים בשבועיים האחרונים על הנעשה בידיעות אחרונות, נראה שההיסטוריה ההיא חוזרת על עצמה שנית, והפעם כפארסה.
- בדיקת ערנות או קשיי נזילות? עובדי מעריב: "טרם קיבלנו את משכורות ספטמבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וכך, שוב הצדדים נאלצים לפנות לבית הדין הארצי לסכסוך בין ארגונים בזמן שההנהלה מפטרת עובדים והאגודה, שמתיימרת להיות "יציגה", לא נוקפת אצבע.
כמונו לפני שנה, עיתונאי ידיעות אחרונות עלולים ליפול קורבן לברית מסוכנת בין ההנהלה לבין ארגון עובדים ישן, שפתאום מתעורר ונזכר שהוא מייצג את כולם, רק אחרי שהם בוחרים להתאגד בארגון אחר. "ארגון עובדים פעיל... נמצא בשטח ויוצר מציאות בשטח", פסק בית הדין לעבודה לפני שנה, במסגרת נזיפותיו החמורות באגודה, והוסיף כי "ייתכן ארגון עובדים באופן שהוא מכונה כך, אבל בפועל הוא פסק מלהיות ארגון עובדים פעיל, ואז אין ארגון עובדים פעיל בשטח. אנחנו לא התרשמנו שהייתה פעילות קיבוצית אינטנסיבית כשהאדמה רועדת".
חברים ב'ידיעות אחרונות' - למרות החששות, הצלחתם לקדם מהלך מרשים והיסטורי של הקמת ועד. אל תתנו לטריקים זולים לעבוד עליכם. זה לא הצליח לאגודה עם עיתונאי מעריב, אין סיבה שזה יצליח לה עם עיתונאי ידיעות. אגודת העיתונאים בתל אביב, במשך שנים לא הייתם חלק מהפתרון, אל תתחילו עכשיו להיות חלק מהבעיה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
