גבי גולדמן מעריב
צילום: יח"צ
טור

אנחנו לפני שנה, אתם עכשיו: יו"ר ועד עובדי 'מעריב' תומכת בחברים מ'ידיעות'

"אגודת העיתונאים - לא הייתם חלק מהפתרון, אל תהיו חלק מהבעיה". גבי גולדמן במכתב לקולגות מידיעות שהקימו ועד פעולה, וזוכים למקלות בגלגלים
גבי גולדמן |

רק לפני שנה יצאנו, ארגון העיתונאים בשיתוף עם הוועד במעריב, לקרב משפטי מול ההנהלה הקודמת של החברה, כדי למנוע את פיטוריהם של כמה מחברינו. אז עוד לא ידענו שהמשבר הגדול שצפוי ל'מעריב' ולעובדיו נמצא בכלל לפנינו, ומספר המפוטרים יעלה, בסופו של דבר, למאות.

באותם ימי תום, כשפנינו לבית הדין לעבודה לראשונה, נתקלנו בטיעון מפתיע מצד הנהלת העיתון: ארגון העיתונאים והוועד החדש לא יכולים לייצג את המפוטרים מכיוון שיש כבר ארגון יציג אחר בחברה, אגודת העיתונאים בתל אביב. נכון, נזכר מי מזקני השבט, אכן היה פה פעם משהו כזה, לפני בערך 20 שנה. מה שנשאר ממנו היום בעיקר הם כמה מקומות חניה בבית סוקולוב, ואסור לזלזל בנדל"ן יקר ערך שכזה. אבל האגודה לא פעלה במעריב מזה שנים, לא ייצגה עובדים, לא צירפה חברים חדשים ולא פעלה לחתימת הסכמים קיבוציים. רק כ-15 מבין 350 העיתונאים במעריב היו עדיין חברים בה.

במקום להצטרף לקרב על הגנת העובדים, מיהרה האגודה להודיע שהיא אכן הארגון היציג במעריב, ובאופן מפתיע ומקומם גם סירבה לעזור במאמצים למנוע את פיטורי העובדים שהיא התיימרה לייצג. וכך, במקום להקדיש את כל הכוח לקרב על המפוטרים, נאלצנו להיגרר לבית הדין הארצי לעבודה להליך של סכסוך בין ארגונים, שבסופו - ובעקבות ביקורת קשה מאוד שהוטחה בה מצד נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד - הודיעה האגודה שהיא מוותרת על היציגות במעריב. באחד הדיונים בבית הדין בירושלים, הודה בפנינו בשקט בשקט נציג ההנהלה: אני הבאתי את האגודה לפה, פשוט כדי לקנות זמן.

כך שיחקה האגודה לידי ההנהלה ונגד העובדים. זה היה השבוע לפני שנה. מקריאת הדיווחים בשבועיים האחרונים על הנעשה בידיעות אחרונות, נראה שההיסטוריה ההיא חוזרת על עצמה שנית, והפעם כפארסה. שוב מכריז ארגון העיתונאים על יציגות בעיתון גדול, ומנסה לעצור מהלך של פיטורי עיתונאים במסגרת צמצומים. שוב, כמה מפתיע, ההנהלה קוראת לעזרתה את "הארגון היציג" הישן, שעשה גדולות ונצורות בעבר אך מזה שנים ארוכות מייצג רק קבוצה קטנטנה של עיתונאים, דור המדבר שעדיין נהנה אולי משרידיו של הסכם קיבוצי ישן. ושוב האגודה נענית לקריאת ההנהלה ומודיעה שהיא - ולא הארגון בו בחרו רוב העיתונאים - היחידה המוסמכת לייצג את העובדים.

וכך, שוב הצדדים נאלצים לפנות לבית הדין הארצי לסכסוך בין ארגונים בזמן שההנהלה מפטרת עובדים והאגודה, שמתיימרת להיות "יציגה", לא נוקפת אצבע.

כמונו לפני שנה, עיתונאי ידיעות אחרונות עלולים ליפול קורבן לברית מסוכנת בין ההנהלה לבין ארגון עובדים ישן, שפתאום מתעורר ונזכר שהוא מייצג את כולם, רק אחרי שהם בוחרים להתאגד בארגון אחר. "ארגון עובדים פעיל... נמצא בשטח ויוצר מציאות בשטח", פסק בית הדין לעבודה לפני שנה, במסגרת נזיפותיו החמורות באגודה, והוסיף כי "ייתכן ארגון עובדים באופן שהוא מכונה כך, אבל בפועל הוא פסק מלהיות ארגון עובדים פעיל, ואז אין ארגון עובדים פעיל בשטח. אנחנו לא התרשמנו שהייתה פעילות קיבוצית אינטנסיבית כשהאדמה רועדת".

חברים ב'ידיעות אחרונות' - למרות החששות, הצלחתם לקדם מהלך מרשים והיסטורי של הקמת ועד. אל תתנו לטריקים זולים לעבוד עליכם. זה לא הצליח לאגודה עם עיתונאי מעריב, אין סיבה שזה יצליח לה עם עיתונאי ידיעות. אגודת העיתונאים בתל אביב, במשך שנים לא הייתם חלק מהפתרון, אל תתחילו עכשיו להיות חלק מהבעיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.