על "בין הזמנים": הקיץ של החרדים והיערכות התקשורת הדתית
עולם השיווק החרדי נמצא בימים אלה בעיצומה של ההכנה לתקופת "בין הזמנים", 3 שבועות בהם יוצא המגזר לחופשה מרוכזת. התקופה, המתחילה יממה לאחר תשעה באב ומסתיימת בראש חודש אלול (18 ביולי עד 30 בחודש) היא מעין "חופשת סמסטר" עבור תלמידי הישיבות ומתאפיינת בצריכה גבוהה של תרבות פנאי, כשרה למהדרין כמובן.
באופן מעניין, דווקא התקופה הקודמת לחופשה היא תקופה רגועה של "הורדת פרופיל" מבחינת תרבות הצריכה החרדית. תקופה זו המכונה "ימי בין המצרים" או "שלושת השבועות" שבין צום י"ז בתמוז המציין את היום בו הובקעה חומת ירושלים, לתשעה באב - היום בו נחרב בית המקדש, זוהי תקופת אבל שמנהגי האבלות בה הולכים ומחריפים ככל שמתקרבים לתשעה באב. על פי הקבלה, אלו ימים של סכנה שעדיף להימנע בהם מטיולים, ביצוע עסקאות, דיונים בבתי משפט ואפילו ניתוחים שאינם דחופים.
בימים אלה הציבור החרדי נמנע מרכישת מוצרים חדשים לטווח ארוך, ממעט בבילויים, וצריכת תרבות פנאי כמעט אינה קיימת. עם זאת, צריכת המזון מטבע הדברים נמשכת כסדרה. חלק מרשתות המזון המפרסמות מוצרים שנתיים שאינם תלויי תקופה, מנצלות את תקופת הרגיעה לפרסם "מחוץ לפיק" כאשר הקמפיין שלהם בולט ואינו נטמע בין שאר הפרסומות, כפי שקורה בתקופת "פיק" המאפיינת חגים.
בשבועות אלה, שוקדים המפרסמים על עבודה מאחורי הקלעים לקראת "בין הזמנים". החברות העסקיות השונות, מרשתות התקשורת והמזון ועד למלונות ואתרי נופש, מתאימות עצמן לצרכיו המיוחדים של הצרכן החרדי, מכשרות מהודרת ועד לשעות נפרדות בבריכה.
ב"בין הזמנים" אין לימודים בישיבות, הציבור החרדי ממלא את אתרי הטיולים והנופש, המוני משפחות ובחורי ישיבות ממלאים את גן סאקר בירושלים או פארק הירקון בתל אביב. גם אתרי רשות הטבע והגנים או אתרי מורשת כמו הכותל המערבי או העיר צפת הופכים יעדים מבוקשים. בשנים האחרונות גם נופשים בחו"ל שהותאמו במיוחד לקהל חרדי הפכו רלבנטיים וכבר אין מניעה לפרסם במדיה חרדית על נופש גלאט כשר באירופה למשל.
בהשוואה לחופשה בת חודשיים במגזר הכללי, 3 שבועות חופשה במגזר החרדי הופכות את החופשה למתומצתת ועוצמתית יותר. גופים רבים הפונים לקהל חרדי מנצלים את התקופה לפגוש את הציבור בחוץ, בפארקים ובמקומות הנופש.
גם גופי המדיה השונים המיועדים לציבור החרדי מתאימים את עצמם ללוח הזמנים של קהל המאזינים ויוצרים פעילויות חדשות בלוח השידורים.
שבועות אלה הן הזדמנות נהדרת עבור חברות במגזר העסקי - לייצר נגיעה איכותית במגזר החרדי ולבצע פעילויות שמאפשרות למשווק להגיע בצורה חכמה ושונה לצרכן החרדי. לפגוש אותו בדרך לטיול או לאתרי הנופש ולהשפיע בדרך שתורמת לו, מבינה אותו ומתחברת אליו ולצרכים שלו. הציבור החרדי יודע לזהות ולהעריך את ההשקעה וההבנה והחברות קוטפות את הפירות.
- 1.טור טוב. תמשיכי (ל"ת)שירלי 05/07/2012 10:07הגב לתגובה זו
- "בין הזמנים" מתחיל רק ב-30.7 (ל"ת)לא דתייה 05/07/2012 12:29הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
