דעה

על "בין הזמנים": הקיץ של החרדים והיערכות התקשורת הדתית

בשבועות של "ימי בין המצרים" שוקדים המפרסמים על עבודה מאחורי הקלעים לקראת "בין הזמנים". דבורה גינזבורג על שוק שיווק ותקשורת בקיץ

עולם השיווק החרדי נמצא בימים אלה בעיצומה של ההכנה לתקופת "בין הזמנים", 3 שבועות בהם יוצא המגזר לחופשה מרוכזת. התקופה, המתחילה יממה לאחר תשעה באב ומסתיימת בראש חודש אלול (18 ביולי עד 30 בחודש) היא מעין "חופשת סמסטר" עבור תלמידי הישיבות ומתאפיינת בצריכה גבוהה של תרבות פנאי, כשרה למהדרין כמובן.

באופן מעניין, דווקא התקופה הקודמת לחופשה היא תקופה רגועה של "הורדת פרופיל" מבחינת תרבות הצריכה החרדית. תקופה זו המכונה "ימי בין המצרים" או "שלושת השבועות" שבין צום י"ז בתמוז המציין את היום בו הובקעה חומת ירושלים, לתשעה באב - היום בו נחרב בית המקדש, זוהי תקופת אבל שמנהגי האבלות בה הולכים ומחריפים ככל שמתקרבים לתשעה באב. על פי הקבלה, אלו ימים של סכנה שעדיף להימנע בהם מטיולים, ביצוע עסקאות, דיונים בבתי משפט ואפילו ניתוחים שאינם דחופים.

בימים אלה הציבור החרדי נמנע מרכישת מוצרים חדשים לטווח ארוך, ממעט בבילויים, וצריכת תרבות פנאי כמעט אינה קיימת. עם זאת, צריכת המזון מטבע הדברים נמשכת כסדרה. חלק מרשתות המזון המפרסמות מוצרים שנתיים שאינם תלויי תקופה, מנצלות את תקופת הרגיעה לפרסם "מחוץ לפיק" כאשר הקמפיין שלהם בולט ואינו נטמע בין שאר הפרסומות, כפי שקורה בתקופת "פיק" המאפיינת חגים.

בשבועות אלה, שוקדים המפרסמים על עבודה מאחורי הקלעים לקראת "בין הזמנים". החברות העסקיות השונות, מרשתות התקשורת והמזון ועד למלונות ואתרי נופש, מתאימות עצמן לצרכיו המיוחדים של הצרכן החרדי, מכשרות מהודרת ועד לשעות נפרדות בבריכה.

ב"בין הזמנים" אין לימודים בישיבות, הציבור החרדי ממלא את אתרי הטיולים והנופש, המוני משפחות ובחורי ישיבות ממלאים את גן סאקר בירושלים או פארק הירקון בתל אביב. גם אתרי רשות הטבע והגנים או אתרי מורשת כמו הכותל המערבי או העיר צפת הופכים יעדים מבוקשים. בשנים האחרונות גם נופשים בחו"ל שהותאמו במיוחד לקהל חרדי הפכו רלבנטיים וכבר אין מניעה לפרסם במדיה חרדית על נופש גלאט כשר באירופה למשל.

בהשוואה לחופשה בת חודשיים במגזר הכללי, 3 שבועות חופשה במגזר החרדי הופכות את החופשה למתומצתת ועוצמתית יותר. גופים רבים הפונים לקהל חרדי מנצלים את התקופה לפגוש את הציבור בחוץ, בפארקים ובמקומות הנופש.

גם גופי המדיה השונים המיועדים לציבור החרדי מתאימים את עצמם ללוח הזמנים של קהל המאזינים ויוצרים פעילויות חדשות בלוח השידורים.

שבועות אלה הן הזדמנות נהדרת עבור חברות במגזר העסקי - לייצר נגיעה איכותית במגזר החרדי ולבצע פעילויות שמאפשרות למשווק להגיע בצורה חכמה ושונה לצרכן החרדי. לפגוש אותו בדרך לטיול או לאתרי הנופש ולהשפיע בדרך שתורמת לו, מבינה אותו ומתחברת אליו ולצרכים שלו. הציבור החרדי יודע לזהות ולהעריך את ההשקעה וההבנה והחברות קוטפות את הפירות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טור טוב. תמשיכי (ל"ת)
    שירלי 05/07/2012 10:07
    הגב לתגובה זו
  • "בין הזמנים" מתחיל רק ב-30.7 (ל"ת)
    לא דתייה 05/07/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.