על "בין הזמנים": הקיץ של החרדים והיערכות התקשורת הדתית
עולם השיווק החרדי נמצא בימים אלה בעיצומה של ההכנה לתקופת "בין הזמנים", 3 שבועות בהם יוצא המגזר לחופשה מרוכזת. התקופה, המתחילה יממה לאחר תשעה באב ומסתיימת בראש חודש אלול (18 ביולי עד 30 בחודש) היא מעין "חופשת סמסטר" עבור תלמידי הישיבות ומתאפיינת בצריכה גבוהה של תרבות פנאי, כשרה למהדרין כמובן.
באופן מעניין, דווקא התקופה הקודמת לחופשה היא תקופה רגועה של "הורדת פרופיל" מבחינת תרבות הצריכה החרדית. תקופה זו המכונה "ימי בין המצרים" או "שלושת השבועות" שבין צום י"ז בתמוז המציין את היום בו הובקעה חומת ירושלים, לתשעה באב - היום בו נחרב בית המקדש, זוהי תקופת אבל שמנהגי האבלות בה הולכים ומחריפים ככל שמתקרבים לתשעה באב. על פי הקבלה, אלו ימים של סכנה שעדיף להימנע בהם מטיולים, ביצוע עסקאות, דיונים בבתי משפט ואפילו ניתוחים שאינם דחופים.
בימים אלה הציבור החרדי נמנע מרכישת מוצרים חדשים לטווח ארוך, ממעט בבילויים, וצריכת תרבות פנאי כמעט אינה קיימת. עם זאת, צריכת המזון מטבע הדברים נמשכת כסדרה. חלק מרשתות המזון המפרסמות מוצרים שנתיים שאינם תלויי תקופה, מנצלות את תקופת הרגיעה לפרסם "מחוץ לפיק" כאשר הקמפיין שלהם בולט ואינו נטמע בין שאר הפרסומות, כפי שקורה בתקופת "פיק" המאפיינת חגים.
בשבועות אלה, שוקדים המפרסמים על עבודה מאחורי הקלעים לקראת "בין הזמנים". החברות העסקיות השונות, מרשתות התקשורת והמזון ועד למלונות ואתרי נופש, מתאימות עצמן לצרכיו המיוחדים של הצרכן החרדי, מכשרות מהודרת ועד לשעות נפרדות בבריכה.
ב"בין הזמנים" אין לימודים בישיבות, הציבור החרדי ממלא את אתרי הטיולים והנופש, המוני משפחות ובחורי ישיבות ממלאים את גן סאקר בירושלים או פארק הירקון בתל אביב. גם אתרי רשות הטבע והגנים או אתרי מורשת כמו הכותל המערבי או העיר צפת הופכים יעדים מבוקשים. בשנים האחרונות גם נופשים בחו"ל שהותאמו במיוחד לקהל חרדי הפכו רלבנטיים וכבר אין מניעה לפרסם במדיה חרדית על נופש גלאט כשר באירופה למשל.
בהשוואה לחופשה בת חודשיים במגזר הכללי, 3 שבועות חופשה במגזר החרדי הופכות את החופשה למתומצתת ועוצמתית יותר. גופים רבים הפונים לקהל חרדי מנצלים את התקופה לפגוש את הציבור בחוץ, בפארקים ובמקומות הנופש.
גם גופי המדיה השונים המיועדים לציבור החרדי מתאימים את עצמם ללוח הזמנים של קהל המאזינים ויוצרים פעילויות חדשות בלוח השידורים.
שבועות אלה הן הזדמנות נהדרת עבור חברות במגזר העסקי - לייצר נגיעה איכותית במגזר החרדי ולבצע פעילויות שמאפשרות למשווק להגיע בצורה חכמה ושונה לצרכן החרדי. לפגוש אותו בדרך לטיול או לאתרי הנופש ולהשפיע בדרך שתורמת לו, מבינה אותו ומתחברת אליו ולצרכים שלו. הציבור החרדי יודע לזהות ולהעריך את ההשקעה וההבנה והחברות קוטפות את הפירות.
- 1.טור טוב. תמשיכי (ל"ת)שירלי 05/07/2012 10:07הגב לתגובה זו
- "בין הזמנים" מתחיל רק ב-30.7 (ל"ת)לא דתייה 05/07/2012 12:29הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.