סטארט-אפ האבטחה הישראלי אורכיד סקיוריטי גייס 36 מיליון דולר
החברה שפיתח פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניטור ושליטה של תהליכי זהויות באפליקציות, השלים גיוס סיד בהיקף 36 מיליון דולר בהובלת Team8 וזרוע ההשקעות של אינטל; כספי הגיוס ישמשו לפיתוח המוצר תוך שימוש במודלי שפה (LLMs), להרחיב את פעילות השיווק והמכירות ולהגדיל את צוותי התמיכה
הסטארט-אפ אורכיד סקיוריטי (Orchid Security), שפיתח פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניטור ושליטה של תהליכי זהויות באפליקציות, השלים גיוס סיד בהיקף 36 מיליון דולר. את הגיוס הובילו Team8 ו-Intel Capital (זרוע השקעות של אינטל), והשתתפות בו Capital One וגם המשקיעים ג'ף וויליאמס(FireEye, Cisco, McAfee), דרור דוידוף (Aqua) וזוהר אלון (Dome9, צ'ק פוינט).
אורכיד סקיוריטי הוקמה בתחילת 2024 על ידי רועי קתמור, מנכ"ל החברה, עידו קלזון, סמנכ"ל פיתוח, ורוברט וייצמן שמנהל את הפעילות בישראל. כספי הגיוס ישמשו את החברה, שמעסיקה כ-40 עובדים, מתוכם כ-30 בישראל וכ-10 במשרדיה בארה"ב, לפיתוח המוצר תוך שימוש במודלי שפה (LLMs), להרחיב את פעילות השיווק והמכירות ולהגדיל את צוותי התמיכה.
הפלטפורמה של אורכיד מספקת סנכרון של אפליקציות ארגוניות עם כלים לאבטחת ניהול זהויות בסביבה ארגונית מגוונת ומפוצלת. המערכת מזהה אוטומטית ובצורה רציפה אפליקציות המוטמעות בנכסי הארגון (Self-hosted) בין אם מקומית ובין אם בענן, וכן אפליקציות המונגשות כ-SaaS (שירות כתוכנה). בהתאם, המערכת מנטרת אוטומטית את תהליכי הזהויות הקיימים באפליקציות אלה, מזהה חוסר הלימה כנגד רגולציות האבטחה ומאפשרת לבצע שינויים שאינם דורשים משאבי הנדסה או שימוש בקוד, כך שהיא חוסכת בזמן ובמשאבים ומשפרת את חוסן מערך אבטחת הזהויות הארגוני (Identity-First Security Orchestration). לדבריהם, בניגוד לפתרונות מסורתיים המתבססים על תהליכים ידניים וממושכים, Orchid Security מספקת תצוגה מלאה, רציפה ואוטומטית של כלל האפליקציות והזהויות הממומשות בהן, ומאפשרת ניהול אבטחה מקיף בזמן אמת.
רועי קתמור, מנכ"ל ומייסד Orchid Security: ״ולידציית שוק משמעותית הצביעה על בעיה תשתיתית ומוכרת בעולם ניהול אבטחת זהויות באפליקציות ארגוניות - בעיית ההטמעה. כל אפליקציה ארגונית היא נכס ארגוני הדורש ניהול זהויות ריכוזי, פשוט לתפעול ועפ״י התקינות השונות אליהן מחויב הארגון. בפועל כל כלי אבטחת הזהויות, הן אלה המספקים אימות והן אלה המספקים מתן הרשאה, דורשים אינטגרציה של האפליקציות השונות אליהם. מעבר לאתגר הטמון בגישת הטמעה ייחודית זו, מתווסף מימד של דינמיות - האפליקציות משתנות, התקינה משתנה, וכלי אבטחת הזהויות משתנים. אי עמידה בתקינה, עלויות תחזוקה גבוהות וסיכון מוגבר לניצול וחשיפה ארגונית הם מנת חלקם של ארגונים ואת זה אנחנו מגיעים לפתור מהתשתית.
- Popai Health נחשפת עם גיוס של 11 מיליון דולר
 - CyberRidge נחשפת: גייסה 26 מיליון דולר כדי לגרום לנתונים הרגישים בעולם ״להיעלם״ ולהופיע מחדש
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
מודלי שפה מתקדמים עם בינה מלאכותית, בעיקר אלה המותאמים יותר להבנת שפות ובעלי יכולות הסבר (explainability) המוטמעים בליבת הפלטפורמה של Orchid Security, מספקים לנו יכולת הבנה של ניהול הזהויות באפליקציות הארגוניות השונות באופן מיידי. הפלטפורמה של Orchid Security מציעה ניטור ושליטה מיידיים לזהויות הטמונות באפליקציות ארגוניות תוך תמיכה בתהליכי התקינה והאבטחה השונים. המערכת שלנו מאפשרת ללקוחות חיסכון ניכר הן בעלויות והן בזמן, ביחס לפתרונות מסורתיים בתחום תוך ניצול מיטבי של כלי אבטחת זהויות שהוטמעו בארגון. הגיוס יאפשר לנו להמשיך לממש את החזון שלנו, בגיבוי השותפים האסטרטגיים שלנו – Team8 ו-Intel Capital, והלקוחות שלנו שהביעו אמון בפתרון המתקדם שלנו."
אמיר זילברשטיין, שותף-מנהל ב-Team8: "יחד עם Orchid Security, שהוקמה כחלק ממודל ה-Venture Creation של Team8, זיהינו הזדמנות יוצאת דופן להתמודד עם אחת הבעיות הכואבות ביותר בתחום אבטחת הזהויות - יכולת ההטמעה המוגבלת של אפליקציות ארגוניות שונות אל מול כלי אבטחה וניהול הזהויות בארגון. החברה מביאה בשורה לארגונים רבים על ידי יצירת אינטגרציה אוטומטית המבוססת על עקרונות אבטחת מידע ודרישות רגולטוריות בין סביבות מרובות אפליקציות אל כלי ניהול הזהויות ואבטחת הזהויות בארגון והכל לכדי מערך אבטחה מנוהל. הפלטפורמה מבוססת ה-AI של החברה הופכת את תהליכי זיהוי הפערים, הערכת הסיכונים וניהול האבטחה לאוטומטיים ומקיפים. עם Orchid Security, תהליך ההטמעה של אפליקציות ארגוניות הופך לפשוט ואינו מצריך שינויים אפליקטיביים או ארכיטקטונים, דבר המאפשר לארגונים לחסוך במשאבים יקרים – החל מהוצאות של מיליוני דולרים ועד לחיסכון בזמן העבודה הידני של בעלי תפקידים קריטיים. החברה שהוקמה בתחילת 2024 הציגה תוצאות יוצאות דופן בזמן קצר כולל מכירות והטמעות מוצלחות במספר חברות Fortune500."
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
 "חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
 - אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
 "חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
 - אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
