סקירת האוצר - הקיפאון בשוק הדיור החריף בחודש ספטמבר

ירידה חדה בקניית דירות בכל הסגמנטים, כאשר המשקיעים מובילים את גרף הירידה
 |  (70)
בנייה, צילום: Getty images Israel
משרד האוצר מפרסם היום נתונים עדכניים לגבי הפעילות בשוק הדיור בחודש ספטמבר כאשר כבר בראשית הסקירה נכתב כי "בחודש זה נמשך, ואף העמיק, הקיפאון בשוק הנדל"ן". לפי הסקירה, סך הדירות שנרכשו בספטמבר עמד על 7.3 אלף דירות בלבד, מזה כ-400 דירות במסגרת "מחיר למשתכן". בהשוואה לחודש הקודם מדובר בירידה של 14% בעסקאות שבוצעו במחירי שוק (כלומר ללא מחיר למשתכן) ובהשוואה לספטמבר אשתקד מדובר בירידה של 26%. "בכך חותם חודש ספטמבר את אחד הרבעונים החלשים בשוק הנדל"ן, מאז תקופת ההמתנה לתכנית מע"מ אפס בשנת 2014", כך נכתב בסקירה.

סך הדירות החדשות שנרכשו עמד בחודש ספטמבר על 2.1 אלף, ובניכוי מכירות במסגרת "מחיר למשתכן" הסתכמו מכירות הקבלנים ב-1.7 אלף דירות בלבד, ירידה של 18% בהשוואה לחודש הקודם, וירידה של 30% בהשוואה לספטמבר אשתקד. באוצר מציינים כי בשנים עשר החודשים האחרונים נרשמו שיעורי ירידה חדים, דו-ספרתיים, במכירת דירות חדשות וזאת בהסתכלות של כל חודש לעומת החודש המקביל לו בשנה הקודמת.
בסקירה נכתב כך: "המשקיעים היו אלו שהובילו את הירידה בעסקאות בחודש ספטמבר. סך הדירות שרכשו עמד על 1.2 אלף דירות בלבד, אחת הרמות הנמוכות ביותר שנרשמו בקרב סגמנט זה לפחות מאז תחילת העשור הקודם. בהשוואה לחודש אוגוסט ירדו רכישות המשקיעים ב-18%, כאשר בהשוואה לספטמבר אשתקד מגיע שיעור הירידה ל-34%." בהקשר זה מציינים באוצר כי בספטמבר אשתקד הייתה ודאות גבוהה לגבי כניסתו לתוקף של חוק "מס דירה שלישית" (עבר בחוק ההסדרים באוגוסט אשתקד). "העובדה לפיה בספטמבר השנה, בה רמת הודאות לגבי העברת החוק נמוכה יותר, ירד באופן חד מספר הדירות שרכשו המשקיעים, מחזקת את הערכתינו המוקדמת לפיה הירידה המתמשכת ברכישות המשקיעים אינה מיוחסת להשפעת החוק, כי אם למשתנים אחרים, כגון ציפיות, הקובעים את רמת הרכישות של דירות להשקעה", כך נכתב בסקירה. 
פילוח גיאוגרפי של פעילות המשקיעים: אזור המרכז בולט עם ירידה של 33% ברכישות המשקיעים בחודש ספטמבר לעומת החודש הקודם, וירידה חדה אף יותר, של 50%, בהשוואה לספטמבר אשתקד. בכך הסתכמו רכישות המשקיעים באזור זה בשפל של 120 דירות בלבד. לפי הודעת האוצר, "רק בחודש אחד נוסף, אוקטובר 2016 (על רקע חגי תשרי) נרשמה רמה נמוכה יותר של רכישות משקיעים באזור זה, לפחות מאז תחילת העשור הקודם (הנתונים המוקדמים ביותר המצויים ברשותינו). משקל המשקיעים בסך העסקאות באזור ירד לפחות מ-12 אחוזים, רמת שפל היסטורי".
עוד עולה מהסקירה, כי תזרים המזומנים הפוטנציאלי של הקבלנים ממכירת דירות חדשות עמד בחודש ספטמבר על סך של 3.6 מיליארד שקל בלבד, ירידה של 12% בהשוואה לחודש הקודם, וירידה חדה של 24% בהשוואה לספטמבר אשתקד, זאת בהמשך למגמת הירידה מאז מאי אשתקד. 
 
תגובות לכתבה(70):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 44.
    דואגים רק ל15% מהשוק, מה עם כל יתר השוק? עברו שנתיים!!! (ל"ת)
    בן אהרון 13/11/2017 17:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    לא להשתעבד למשכנתאות מעל 600K
    סכנה! 13/11/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים! תדאגו לעצמכם ותשקלו טוב טוב החלטות! הממשלה לא תשגיח עליכם ולא תגן עליכם! זהירות ממלכודת 4 הקירות!
    סגור
  • 42.
    לצערי לא נעשה דבר בכדי שנראה ירידות מחירים
    ישראלי חסר דירה 13/11/2017 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למרות הירידה הקיצונית בעסקעות המחירים ממשיכים לעלות
    סגור
  • 41.
    יש ירידות של 15% בכל הארץ (ל"ת)
    מתווך ברשת ארצית 13/11/2017 08:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 40.
    שווי אמיתי
    רם 13/11/2017 07:34
    הגב לתגובה זו
    1 6
    לדירה יש שווי אמיתי אם היא תרד יגיעו משקעים גם מחול ...כחלון מוריד את הביקוש מלאכותית בסוף זה יתפוצץ כמו מעמ אפס של לפיד
    סגור
  • אכן כך
    הייטקיסט 13/11/2017 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שווי אמיתי של דירה הוא פי 15 מהשכירות השנתית עבור אותה דירה. מחיר מעל זה הוא מופרך ומהווה אינדיקציה לבועה.
    סגור
  • 39.
    זמן למכור לא לקנות. הבועה מתפוצצת (ל"ת)
    אזרחית 13/11/2017 03:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 38.
    מבלבלים את המוח עם הכתבה
    Hagay uzi 12/11/2017 23:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ההיתי שמח לקבל קישור לסקירת האוצר ולקרוא בעצמי !!!! "צוות ביזפורטל"
    סגור
  • 37.
    כמה תגובות מטומטמות הצטברו במקום אחד
    מרצע 12/11/2017 22:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והמבין יבין
    סגור
  • 36.
    משנת 2016 מחירי הדיור במגמת התרסקות
    דודו 12/11/2017 22:40
    הגב לתגובה זו
    7 1
    קבלנים מפמפמי בועה,אמרו שיש להם מספיק אוויר נשימה,אנחנו נמשיך לייבש את השוק. לא נמצמץ ראשונים ,למזלנו מחיר למשתכן חוסך לנו 600 אלף שקל,גם אם נחכה 4 שנים בשכירות ,עדיין נשאר עם 400 אלף שקל ביד. בחיים לא נרכוש ,מיזם בשוק הפרטי .
    סגור
  • טען עוד
  • ידיוט (ל"ת)
    אדי 13/11/2017 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 35.
    המשקיעים ברחו מכחלון=אסון=מס ד3.אין הכנסות למדינה נורא (ל"ת)
    ט 12/11/2017 22:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    נו, חברי כת המחאה כבר הגיבו פה???
    שישקו 12/11/2017 21:20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    איפה טדי? איפה איציק ? איפה גיתית??????????
    סגור
  • 33.
    יציבות המחירים הנמוכים
    davis14il 12/11/2017 21:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מנת שתהיה יציבות של המחירים הנמוכים נדרשת עליה במספר העסקאות לרמות של פעם. כרגע זה נראה כמו קונסטיפציה, ויתכן ששיחרור הפקק יגרום לזינוק חדש במחירי הדירות.
    סגור
  • 32.
    מדוע הזכאים לא מגיעים לשוק במקום המשקיעים? (ל"ת)
    בן אהרון 12/11/2017 19:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    הקבלנים במחנק אשראי
    הצדיק מסדום 12/11/2017 19:30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא קונים עד שהקבלנים לא משחררים לשוק 46 אלף דירות..ב 30 אחוז פחות...יש לנו זמן..עוד שנה..20 אחוז פחות
    סגור
  • 30.
    לפי האוצר והעומד בראשו שמינה את אביגדור
    שלום 12/11/2017 19:12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הינו צריכים להיות בירידה של 15 אחוז עד סוף שנת 2017 כך הבטיח.אנחנו בעליה של 15 אחוז.כלומר פער של 30 אחוז. וזה נתון אמת. האם אחרי זה ואחרי שכחלון סגר את השמאי הממשלתי משהוא מאמין לנתונים של היום ולסיפורי עליבבא
    סגור
  • 29.
    לא נורא רוני רון..
    ליאור 12/11/2017 19:10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה סופו של כל בלון !!!
    סגור
  • 28.
    כל הכבוד לכחלון, אפשר להסתדר גם בלי דירה (ל"ת)
    אוהלי יעקב בע"מ 12/11/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • חחח עכשיו באוהלי יעקב אוהל מרווח במחיר בדיחה :) (ל"ת)
    uzi 13/11/2017 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    עסקאות, המחירים ממשיכים לעלות!!
    מה זה משנה שיש פחות 12/11/2017 17:49
    הגב לתגובה זו
    4 22
    הקבלנים בונים פחות! לא מאמין שהצבעתי לכחלון הזה, המחירים עלו השנה 4 אחוזים זה 60 אלף שקל לדירה של 1.5 זה מה שעלה לי ההצבעה בכחלון, תודה
    סגור
  • הצבתה כחלון כמו שאני הצבעתי לרשימה המשותפת
    dd 13/11/2017 00:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לך את זה ביותר אמין , מאוד פשוט אני ממצביעי כחלון ובחרנו בו למטרה אחת שיוריד מאיתנו את קרטל הרוצחים הכלכליים שיש לנו בבניה פה. רוצחי משפחות ממש. לקחו מאנשים את היכולת להתקיים לא מעבר לזה להתקיים ....?
    סגור
  • למזלי בחרתי בכחלון בבחירות הבאות 30 מנדטים
    חן 12/11/2017 22:45
    הגב לתגובה זו
    7 1
    קבלנים תקועים עם 45,000 -50,000 דירות חדשות לא מכורות ,רק כחלון עשה לכל האינטרסנטים בית ספר,זה לא אפס אחוז מעמ. זה התחלות בניה בשטח,בעפולה נכנסו לדירות. 100 אלף זוגות ,הביעו אמון מלא בכחלון ובתוכנית ,משקיעים יצאו מהמשחק ומשפרי דיור גם נכנסו להגרלות .
    סגור
  • לא כולם קיבלו שכל, אתה אחד מהעדר - עוד איש אחד (ל"ת)
    אריק 12/11/2017 21:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • השוק מת רק פמפום תגובות
    עוזי 13/11/2017 09:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קבלנים בלחץ ממונפים,לא עוזר טוקבקסטים בתשלום ולוביסטים,המחירים צונחים מטה.
    סגור
  • 26.
    הבלון התפוצץ,,,
    myyr 12/11/2017 17:46
    הגב לתגובה זו
    15 1
    זהו זהו מטה ולרדת מטה ולרדת מטה , עד חצי מליון שח הכל הייה טוב...
    סגור
  • 25.
    תורחדו מחירים זה לא יחרף
    myyr 12/11/2017 17:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תחזורו ללשפיות ותימכירו מתחת למליון , אז הייה לכם סבבה והכל ינוע , ומי שחזיר , ורוצה לבלוע הכל , אז ישאר עם הכל לבד...
    סגור
  • 24.
    שנתיים שר האוצר בתפקיד ומקטינים עוד יותר את השוק.
    בן אהרון 12/11/2017 17:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אז לא ברור, לא חסר דירות? המשקיעים בחוץ כדי שהזכאים יבואו במקומם לקנות דירות, אז למה הם לא מגיעים?
    סגור
  • את המחירים מול השכר ראיתה? בגלל זה לא יכולים לבוא (ל"ת)
    dd 13/11/2017 00:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לא רוכשים במחיר בועה רק אחרי הנפילה
    בן ציון 12/11/2017 22:49
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שהמחירים ייחזרו לשפיות ,700 אלף שקל. גלנט צדק ,רק אחרי ירידה חדה 40% . רק אז הציבור יחזור לשוק,או שהבנקים ימכרו דירות של קבלנים בהוצאה לפועל.
    סגור
  • 23.
    אמרו שחסר דירות, איך קורה שבונים פחות? איפה שר האוצר? (ל"ת)
    בן אהרון 12/11/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 22.
    מי שחושב שהמחירים רק יעלו, שיקנה עוד 5 דירות! (ל"ת)
    bublik 12/11/2017 16:34
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • 21.
    אין מה לקנות עכשיו, השוק בירידה (ל"ת)
    ד 12/11/2017 16:30
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 20.
    זה בגלל שהימים מתקצרים .וחג הדרקון בסין (ל"ת)
    קבלן של בלוקים. 12/11/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    30 0
    סגור
  • 19.
    ירידה 15-30%
    דוד מירושלים 12/11/2017 15:21
    הגב לתגובה זו
    29 3
    כבר מספר חודשים אני מעריך, על סמך נתונים שונים, שעד סוף 2019, המחירים ירדו לפחות ב15-30%. נחכה ונראה .להזכירכם, כבר היתה ירידה חדה יותר לא לפני הרבה זמן, בשנת 1991
    סגור
  • תמשיך להאריך ותלמד לקח לחיים כי המחירים לא ירדו
    שמטוב 12/11/2017 19:15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    על ידי הקישקושים של משה כשלון. במקום בניה המונית הוא מקשקש ומקשקש ומאטיל עוד ועוד מיסים. חוץ מהקפאת הבניה בשוק הפרטי והטלת עוד מיסים לא יצא כלום. לא יהיו דירות באיזורים מבוקשים (ליד מקומות עבודה), הזוכים בהגרלות יתקעו עם דירות באיזורים נידחים שיהיו עבורם כמו עצם בגרון. לא היה שר אוצר כל כך כושל במדינת ישראל כמו משה כשלון.
    סגור
  • 18.
    התערבות בשוק גורמת לצעירים להפוך למשקיעים. קונים בגדרה
    אורי 12/11/2017 14:31
    הגב לתגובה זו
    2 3
    וחיים בפתח תקווה. רוב הבניה במרכז בארץ הושלמה או תקועה. האם גידול בהיצע נתמך כרגע רק בציפיה שמשקיעים ימכרו?
    סגור
  • 17.
    אנשים!!! תהיו זהירים ואחראיים
    לא יאומן 12/11/2017 14:07
    הגב לתגובה זו
    39 1
    פשוט לא נתפס, רימו אנשים במשך שנים והרסו משפחות!! ביזיון הנדלן!!!
    סגור
  • רצחו כלכלית משפחות , שדדו את את דור הסבאים והסבתות
    dd 13/11/2017 00:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עד ההורים ורצחו זוגות צעירים כלכלית מכרו אותם לעבדות לחובות רצחניים לבנקים בשביל קירות? והכל שזוג יוכל להקים משפחה ותו לא. חזירים רוצחים אין מילה אחרת.
    סגור
  • 16.
    גם על הטיטאניק התזמורת המשיכה לנגן עד הטביעה (ל"ת)
    יוסי 12/11/2017 14:04
    הגב לתגובה זו
    44 0
    סגור
  • ניגנו את הסימפוניה החמישית של דמרי (ל"ת)
    י.ח. 12/11/2017 15:34
    הגב לתגובה זו
    22 0
    סגור
  • 15.
    חצי מדינה יושבים על הגדר ..... (ל"ת)
    הירידה בקרוב . 12/11/2017 13:52
    הגב לתגובה זו
    28 3
    סגור
  • קירות במיליונים מנותקים מכל יכולת כלכלית וזה "גדר" חחחח
    dd 13/11/2017 00:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ביקוש כבוש חחחח איזה שטויות
    סגור
  • שיבנו אוהל על הגדר כי לא נעים לשבת שנים על הגדר (ל"ת)
    שמטוב 12/11/2017 14:49
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור
  • 14.
    אנחנו קרובים לפיצוץ הבועה של הנדלן
    זיו 12/11/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    60 3
    שומר נפשו ירחק
    סגור
  • 13.
    העיקר אמרו שזה זמני
    ליאור 12/11/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    30 1
    אז אמרו :)
    סגור
  • הזמני הוא הכי קבוע (ל"ת)
    אזרח 12/11/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 12.
    לאט לאט המחירים ירדו (ל"ת)
    ישראלי 12/11/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    23 1
    סגור
  • 11.
    לא קונים במחירי בועה. הרגולטור הטוב ביותר הוא הצרכן ! (ל"ת)
    גבי 12/11/2017 13:39
    הגב לתגובה זו
    31 5
    סגור
  • 10.
    לא קונים דירה במחיר בועה (ל"ת)
    ירוני 12/11/2017 13:37
    הגב לתגובה זו
    30 3
    סגור
  • 9.
    האחרון ,שיסגור את האור... (ל"ת)
    שיע שולם 12/11/2017 13:16
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 8.
    המשקיעים העבירו את כספם לחו"ל
    רוני 12/11/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    24 27
    בחול יש תשואות של 6% נטו על ההשקעה פי שלוש מהארץ.הבעיה שמכירים השכירות מושפעים מכךדירת 5 חדרים בנתניה הושכרה לפני 6 חודשים בין 4,000 ל 4,500 ₪אתמול טילתי בעיר וראיתי שמתווכים מציעים דירת 5 חדרים ב6,500 ₪אז תודה לכחלון שהבריח את משקיעי הנדל"ן - אלו שנשארו מתחילים להעלות את התשומות על ההשקעה.
    סגור
  • 7.
    דמרי אמר שהגזים יתפוצצו
    דניאל 12/11/2017 12:57
    הגב לתגובה זו
    73 1
    ובסוף מה שהתפוצץ לו בפנים זו המציאות וגם הוא הצטרף למחיר למשתכן בלית ברירה..
    סגור
  • 6.
    מי שעדיין לא הפנים - קיפאון במכירות מוביל לירידת מחירים
    שאול 12/11/2017 12:57
    הגב לתגובה זו
    68 4
    אלו הם חוקי הכלכלה, והקבלנים והאינטרסנטים למיניהם לא יוכלו לשנות את חוקי הכלכלה גם אם הם יתאמצו מאוד.
    סגור
  • שמת לב שהם לא מדברים על מחירים? (ל"ת)
    Sus 12/11/2017 17:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • חוקי הכלכלה אומרים שלא מוכרים בפחות ממה שזה עולה.
    שמטוב 12/11/2017 14:48
    הגב לתגובה זו
    2 36
    תשכח מירידות דרסטיות.
    סגור
  • ספר את זה למשקיעי טבע (ל"ת)
    סוחר בורסה 12/11/2017 15:43
    הגב לתגובה זו
    23 2
    סגור
  • 5.
    גם המשקיעים כבר לא קונים דירה במחיר בועה. אני בודאי שלא (ל"ת)
    אדי 12/11/2017 12:51
    הגב לתגובה זו
    48 3
    סגור
  • כן כן אחי ,
    myyr 12/11/2017 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזירות ניגמר , עכשיו , תימכירו לסבתא שלי, בדיור למזדקן ...
    סגור
  • 4.
    רק חולה נפש יקנה עכשיו רגע לפני ההתרסקות
    סמי 12/11/2017 12:47
    הגב לתגובה זו
    90 8
    ומי שיכתוב שכבר 10 שנים אנחנו שומעים על התרסקות שלא קוראת, אז שיזכר שהיום המצב בשוק שונה לגמרי, גם ריבית המשכנתאות אז הייתה 1.5% והיום 4%, גם ההיצע בשיא כל הזמנים וגם המחירים הוכפלו מאז ויותר, המחירים לא ריאלים ולא רלוונטים, וכמובן מחיר למשתכן, כ-100 אלף דירות שמוציאות את כל האויר מהבלון, ואת הצעירים ממעגל הביקוש, וזה לא משנה אם הם יכנסו לדירות עוד 3, 5 או 200 שנה, הם לא בביקוש יותר. שלטי למכירה בכל מקום, פרוייקטים שוממים, ירידי נדלן שוממים, הנחות של 200 אלף שקל שהקבלנים כבר מחלקים אבל זה לא עוזר, וכמובן, הציבור שהבין את גודל ההונאה והשקר, ופשוט מחכה לראות איך הרמאים שוקעים להם, יחד עם המחיר.
    סגור
  • מטה מטה ולרדת ממטה,
    myyr 12/11/2017 17:49
    הגב לתגובה זו
    8 1
    זהו זה הבלון התפוצץ . קבלן שחכם כרגע , שימכור מתחת למליון... ואז אולי יקנו,
    סגור
  • ירדו השר משה כשלון ואילו שיושבים לבוש על הגדר
    שמטוב 12/11/2017 14:47
    הגב לתגובה זו
    1 16
    אין שום אפשרות שהמחירים ירדו כי התשומות ישארו גבוהות ויכפו רמת מחירים גבוהה. רק חברת בניה אידיוטית תמכור פחות ממה שזה עולה לה. תשכחו מזה, פשוט לא ימכרוט כדי לא להפסיד. כאשר הבנקים והממשלה ימנעו נפילה של חברות הבניה (מטעמי רווחים, כי לא שוחטים אווז שמטיל ביצי זהב)..
    סגור
  • ריבית משכנתאות לא 4% . לך תבקר בבנק
    א א א 12/11/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
    4 14
    רואים שלא קיבלת הצעה למשכנתא בזצן האחרון.הריביות חצי שנה בירידה וחזרו לרמה של מרץ 2016.חוצמזה שמי שצריך לקנות יושב על הגדר מחכה לירידות שלא הגיעו אבל בסוף צריך לקנות דירה , לא נגור ברחוב נכון ?
    סגור
  • סתם סיסמא
    ב ב ב 12/11/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מישהו גר היום ברחוב?? כל הממתינים ימתינו בהתאם למה שהם עושים היום הורים או שכירות מה זה משנה!!
    סגור
  • ריבית משכנתאות לא 4% . לך תבקר בבנק
    א א א 12/11/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
    1 5
    רואים שלא קיבלת הצעה למשכנתא בזצן האחרון.הריביות חצי שנה בירידה וחזרו לרמה של מרץ 2016.חוצמזה שמי שצריך לקנות יושב על הגדר מחכה לירידות שלא הגיעו אבל בסוף צריך לקנות דירה , לא נגור ברחוב נכון ?
    סגור
  • אחרי הבחירות
    אהרון 12/11/2017 13:06
    הגב לתגובה זו
    10 1
    המכה תבוא לאחר הבחירות ובלי ביבי חברם של כול הטייקונים
    סגור
  • 3.
    ברור שהשלב הבא הוא ירידת מחירים (ל"ת)
    מתווך מהמרכז 12/11/2017 12:45
    הגב לתגובה זו
    52 6
    סגור
  • 2.
    ולפעמים...החגיגה נגמרת...כיבוי אורות (ל"ת)
    רועי 12/11/2017 12:44
    הגב לתגובה זו
    50 7
    סגור
  • 1.
    אבל מנכ"ל אשדר אמר שתהיה התנפלות בספטמבר
    גיא 12/11/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
    80 4
    תבדקו שוב את הנתונים. לא יכול להיות שהוא טעה ובטח לא יכול להיות שהוא שיקר!
    סגור
  • ירידות
    רוני 12/11/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    8 8
    בינתיים אין כלום.
    סגור