09:56 הדולר מוסיף 0.3% ונסחר ברמה של 3.523 שקלים

08:09 טבע הודיעה על השקת הגרסה הגנרית של DEPO-PROVERA בארה"ב >>

08:05 טרור בהר הדר: מחבל פתח בירי - שלושה הרוגים ישראלים

07:56 בורסות אסיה: הניקיי יורד 0.4%, שנחאי עולה 0.1%

18:01 מניית פייסבוק צללה הלילה במחזור גדול >>

21:06 הנפט קופץ 3% ונסחר מעל 52 דולר לחבית מזה 4 חודשים

18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

האוצר: הקיפאון בשוק הדיור נמשך ונתונים ראשוניים לאפריל מצביעים על החרפה

המשקיעים יוצאים ולראשונה ניכרת גם ירידה משמעותית ברכישות דירות יד שנייה, הנה הנתונים שמציג האוצר
 |  107
נדל"ן
Share
הכלכלן הראשי במשרד האוצר מפרסם היום נתונים עדכניים המצביעים על המשיך ההאטה בשוק הדיור כאשר לראשונה, גם במשרד האוצר משתמשים במנוח "קיפאון" על מנת לתאר את הסיטואציה הנוכחית בשוק הדיור. מהסקירה עולה כי בחודש מארס נרכשו 8,800 דירות בלבד, זאת בדומה למספר הרכישות בחודש פברואר. לעומת חודש מארס אשתקד מדובר בירידה של 18%. "ניתוח הממצאים מלמד כי העמקת הירידה בסך העסקאות מוסברת בכך שבנוסף להמשך מגמת הירידה החדה ברכישת דירות חדשות, נרשמה ירידה משמעותית גם ברכישת דירות יד שניה, זאת לראשונה מאז אוקטובר אשתקד", כך נכתב בסקירה. 


בתוך כך, בסקירה נכתב כי "נתונים ראשוניים לחודש אפריל מצביעים על ירידה נוספת, בשיעור חד, במספר העסקאות, אשר בחלקה מוסברת בחג הפסח. מסתמנת ירידה חדה אף יותר ברכישות המשקיעים". נציין כי חודש אפריל כלל את חג פסח וחג שני ועוד שני ימי חול המועד. 

מהסקירה עולה כי סך הדירות שרכשו המשקיעים בחודש מרץ עמד על 1.5 אלף, בדומה לרמתו בחודש הקודם. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד זוהי ירידה חדה בשיעור של 44 אחוזים. כשיעור מסך העסקאות עמד משקל המשקיעים על 17 אחוזים, בעוד שבחודש מרץ אשתקד היוו רכישות המשקיעים רבע מכלל העסקאות בשוק. האזור הבולט ביותר בירידה החדה ברכישות המשקיעים הוא אזור נתניה, הכולל את ערי השרון. סך הדירות שנרכשו להשקעה באזור זה בחודש מרץ עמד על 112 דירות בלבד, ירידה חדה של 24 אחוזים בהשוואה לחודש הקודם וירידה של 60 אחוזים בהשוואה למרץ אשתקד. כמשקל מסך העסקאות עמד משקל המשקיעים באזור זה (נתניה והשרון) בחודש מרץ על 13% בלבד, רמת שפל היסטורית באזור. 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

107 תגובות ב-45 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
45 י 04/06/2017 09:34 כחלון הרס את שוק הנדלן.מי שקנה דירה ב3השנים האחרונותנפל (ל"ת)
44 סקפטי 03/06/2017 12:49 דירות להשקעה כבר לא נותנות תשואות שוות
השוק מוצף בדירות שנקנו להשקעה ששכ"ד לא מחסה את החזרי המשכנתא
43 נגמר הכסף 01/06/2017 17:12 מה שאף אחד לא רשם כאן זה את האמת
והיא שנגמר הכסף.קראתי פה את כל התגובות - של הצעירים, המתווכחים, הלוביסטים, הטוקבקיסטים, הפוליטיקאים, הספקולנטים, משפרי הדיור, מחוסרי הדיור, מגדי העתדות ומי לא. אף אחד מכם לא אמר דבר אחד פשוט והוא - שנגמר הכסף לציבור. זה לא שלא רוצים להשקיע ולקנות דירה. כל אחד רוצה. גם אני. אבל אין מאיפה. אין לנו כסף. הגענו ללימיט. ולא משנה כמה תכתבו ואיזה מלחמת טוקבקים ודעת קהל תעשו. אנחנו לא רדומים ולא מחכים ולא יושבים על הגדר ולא עושים מהלך כלכלי ולא יודעים להשקיע ולא כלום. אנחנו, הרוב המוחלט בחברה הישראלית, אנשים פשוטים שאין להם מאיפה להביא כסף לשכירות ולקניית דירה. שלא תבינו לא נכון, אני לא מתבכיין לכם. אנחנו (משפחתי ואני) משפחה שמרוויחה מעל הממוצע במשק, שנינו אקדמאים, יש לנו ילדים קטנים, חיים כמו רוב הציבור הישראלי. לא משהו בומבסטי. אבל מה שאין לנו זה יכולת להשאיר 7000 שח לדירת ארבעה חדריםמבמרכז הארץ. גם אין לנו יכולת לשלם 2 מליון שח לכל הפחות על דירה דומה. יד ראשונה שניה או מרופא. לא משנה מה תעשו ואיך תהפכו אותנו. לא משנה איזה תעלול פוליטי או כלכלי תעשו. לא משנה אם תאיימו או תסתמו או תכתבו מיתון/פחת/קריסה/הקפאה וכל מני
חנן 04/06/2017 23:23 אתה טועה - לי יש כסף
אבל למה לבזבז את זה בשוק שהולך ליפול???
42 בן אהרון 31/05/2017 16:28 אף זכאי לא יקנה בשוק החופשי אם אפשר לקנות בהנחה בתוכנית (ל"ת)
אני 01/06/2017 14:57 כן. ואפשר גם לזכות בלוטו ולקנות וילה בקיסריה.
סיכוי דומה.
ערן הכלכלן 02/06/2017 18:58 תחזור על בחינות הבגרות במתמטיקה
הסיכוי לזכות בלוטו נע בין 1 ל-8 מיליון אם תמלא טופס סטנדרטי, לבין 1 ל- 17,000 אם תשקיע 5400 שקל. מחיר למשתכן מדבר על כ- 70 אלף דירות שכבר שווקו ו.או ישווקו ל- 70 אלף זכאים. עכשיו תעשה חשבון שוב ותודיע לי מה המסכנה שלך :)))
41 חיים 30/05/2017 06:53 קבלן
אני מצמצם את התחלות הבניה ורק שתגורו על העצים אתחיל לבנות
40 בן אהרון 30/05/2017 01:16 האם יכול להיות שלא קונים דירות כי לא צריכים יותר דירות?
כלומר, אולי כל הסיפור של מחסור בדירות זה פיקציה, אולי פוליטית? אם היה מחסור בדירות אז איפה הקונים? מדוע אינם ממלאים את הוואקום שהשאירו המשקיעים ??? אם המחירים גבוהים מידיי מדוע איש איננו מתלונן לממשלה שממשיכה למכור קרקעות במחירים גבוהים מאד???
ערן הכלכלן 02/06/2017 19:10 עדיין לא הבנת?
כי לא קונים דירה במחירי בועה! לאט לאט יותר ויותר אנשים מפוחדים מבינים שהשקר שבעלי האינטרס האכילו את הציבור, על זה שמחירי הדיור עולים לנצח, מתחיל לשקוע. בלו בלופ בלופ... :)))
איש 01/06/2017 14:58 כן לפני שנה כולם היו צריכים דירות והיום
אף אחד לא צריך דירות. אולי זה מכיוון שבדיוק לפני 30 שנה הפסיקו להביא ילדים במדינה. או שכוווולם ירדו מהארץ. או שהביקוש רדום ועומד לפני התפרצות.
39 ותיק 29/05/2017 16:45 לא סיבה לחגוג
לאחר שהאוצר משגע את שוק הדיור בכל מיני תכניות וצעדים תזזיתיים, אין פלא שהשוק מגיב בחשדנות. הרצון להוזיל את מחירי הדירות עלול להביא למשבר חריף, לעצירה של התחלות בנייה ולקיפאון כללי. מה שבטוח - זה רק ירחיק את הזוגות הצעירים ומחוסרי הדיור מן החלום של דירה משלהם. עדיף שהממשלה תתערב מה שפחות ותיתן לשוק להתנהל בעצמו. אב, מה כל כך גרוע בכך שבעלי יכולת יקנו דירות להשקעה וישכירו אותן לחסרי יכולת קניה ? הצע דירות גדול להשכרה יפתור את בעיות הדיור לרבים ויוריד את מחירי השכירות.
חנן 04/06/2017 23:25 אני יכול לקבל גם את החומר שאתה לוקח? (ל"ת)
38 בן אהרון 29/05/2017 10:10 אולי מישהו באוצר חושב שצריך להכניס את המשק למיתון ??? (ל"ת)
מסביר לאט 29/05/2017 12:57 אילו מישהו באוצר הבין בסוף את המשמעות של שעבוד דור שלם?
כאשר כל כלכלת ישראל נשענת על זה שצעירים יקחו משכנתאות מופרכות שלעולם לא יוכלו להחזיר, אז משהו מאוד פגום במדיניות. וההפחדות על מיתון לא מחזיקות מים. פשוט הפיכה בים סיבה לתוצאה. הגיע הזמן להגיד את האמת - המיתון הוא התוצאה של משק שבו לאנשים נגמר הכסף. ולא שבגלל שמחירי הדיור יורדים נכנסיים למיתון. המחירים יורדים בגלל שלאנשים נגמר הכסף
בן אהרון 29/05/2017 20:51 ענף הבנייה הוא מנוע חשוב ועכשיו הוא תהליך עצירה !!!
זה אומר פחות פעילות בסקטור המרכזי של המשק וזה אומר מיתון למי שלא מבין במה דברים אמורים. לא מוכרים דירות ולא בונים דירות וגם האוצר ממילא לא משווק דירות לדוק החופשי והינה אנחנו נכנסים למיתון. זה סיפור מאד פשוט.
סוסו 04/06/2017 21:33 "מנוע" שמשעבד דור שלם של עבדים
"מנוע" שמשעבד דור שלם של עבדים - עדיף שלא יהיה מנוע כזה
37 בן אהרון 29/05/2017 09:26 מדוע חסרי הדיור לא מגיעים לרכוש דירות במקום המשקיעים ??
הרי גרשו את המשקיעים כי הם לוקחים את הדירות לחסרי הדיור. אז למה עכשיו חסרי הדיור לא מגיעים לקנות את הדירות שהמשקיעים לא קונים??? מישהו באוצר יכול לתת לזה תשובה ???
תמיד שאלתי 31/05/2017 13:32 מתי הצעירים יפלו ?אותם צעירים שחשבו שהם
קוסמים והם משקיעים והם גילו את אמריקה אז חדשות לי אליהם אתם הצעירים אשר רכבתם על גל שלא נראה כמוהו בהיסטוריה וכנראה גם לא נראה שוב עלייה בלתי פוסקת של 11 שנים בשווקים בנדלן ואתה כנראה אחד מהם .ההבנה שלכם היא אפסית והעתיד יראה לכם זאת רק חבל שבדרך אותם אזרחים פשוטים סבלו מכם
. 30/05/2017 06:50 רוצים בחינם
עוד מעט כחלון יפוטר
מסביר לאט 29/05/2017 12:58 חבשת על זה שהמחירים עדיין מופרכים?
הצעירים יחזרו לשוק, אחרי שהמחירים יירדו בעשרות אחוזים
בנימ 29/05/2017 11:15 שאלה מצויינת - נראה שמחכים למשהו שלא יקרה
ההגרלות של מחיר למשתכן זה פשוט הימורים ברשות המדינה ... וככל הנראה יביא למסחור של כל הנדלן .... אני לא מאמין לפרסומים האחרונים זה פשוט חסר כל היגיון ... והכל מתוזמן
אריק 29/05/2017 10:52 כי אין להם כסף יא פפוק (ל"ת)
36 בנימין 29/05/2017 08:25 לא מבין את כל הפרסומים - לא הגיוני
לא הגיוני שהמחירים בהקפאה ונעצרו הביקושים .... הם מתחיל מיתון ? או אוליי יתפרצו הביקושים בהמשך ... במקביל יבנו פחות ויהיו לכך השלכות קשות בהמשך . המדינה זה היזם הגדול ביותר במשק והיא זו שתישא באחריות על ההמשך כולל פשיטות רגל והוספת משפחות צעירים למעגל החובות הבלתי נגמר . השוק מתנהג כרגע כמו ילד קטן שצריך לשירותים ומתאפק .. בסוף הכל יצא :)
מסביר לאט 29/05/2017 13:00 הפוך גוטה, הפוך
המדינה תכנס למיתון כי לאנשים נגמר הכסף לצריכה, כי הכל הושקע בקירות במחיר מופרך.
בנימין 29/05/2017 15:54 לא מדוייק
נדלן זה הקטר של המשק ... אם יתחיל מיתון התור בלשכת התעסוקה יתארך ולא יהיה מי שיבנה בקצב הרצויי . הנדלן זה רק חלק מעליית המחירים , הכל עולה . לא כולם חייבים לגור במרכז. נכון להיום מחיר הדירה של בנאדם תהייה שווה יותר מכל הפנסייה שחסך בחייו . אם נדלן נופל אז כל השוק התומך נדלן נופל איתו יחד ואחריו המשק והבנקים . עדיף שהמצב ישאר כמו היום. כל התיזמון פה של הנדלן הוא נטו פוליטיקה . המדינה שוחטת במיסים .
סוסו 04/06/2017 21:37 אסור שנדלן יהיה קטר
קטר צריך להיות משהו יצרני ולא שעבוד דור שלם לארבע קירות, עבדים היו פעם וזה ניגמר ואולי יש מישהו שרוצה להחזיר את העבדים בצורה של עבדות מודרנית והשתעבדות לארבע קירות...
35 לא בעסק 29/05/2017 07:03 אוצר של טיפשים
אז בטווח הקצר המחירים ירדו אבל עלויות הבניה נשארות אותו דבר הקבלנים יפסיקו לבנות כי לא יהיה כדאי ובעוד שנתיים שלוש יהיה מחסור בדירות והמחירים שוב יעלו... לאוצר אין שום תוכנית כחלון יורה לכל הכיוונים אפילו לעצמו ברגל ומכניס את שוק הדיור למיתון קבלנים יפשטו רגל עובדים יפוטרו ומי שקנה דירה ישאר בלי דירה ובלי כסף שום משק לא יכול להתקיים בלי משקיעים (בכל תחום)
מסביר לאט 29/05/2017 13:00 עלויות הבניה היו בדיוק אותן עלויות לפני 8 שנים...
והמחירים היו בדיוק חצי.. אז מה הבעיה פה?
34 ירון 29/05/2017 02:16 לכל הפטפטנים - לא חשוב ההיצע בכלל - הקריסה החלה
ותחליפו דיסקט מעתה יש לאמר.... "אם יהיו התחלות בנייה רבות - הקריסה תואץ" ואם לא ? תהיה קריסה בכל מקרה.
33 משקיע על הגדר 28/05/2017 23:53 המשקיעים ממש לא "יוצאים", אנחנו פשוט לא נכנסים עוד... (ל"ת)
מסביר לאט 29/05/2017 13:01 בדיוק... והיות ואין קונים, המחירים קורסים. (ל"ת)
לירון 29/05/2017 17:48 קורסים ????
אתה רציני ???? אני גר בתל אביב כבר 6 שנים אין לי מושג על מה אתה מדבר , המחירים רק עולים וכל שנה השכירות עולה . אולי בירוחם המחירים יורדים
אדי 30/05/2017 11:35 מעלים מחירים לפראיירים כמוך (ל"ת)
32 למה קונים מקבלנים?? 28/05/2017 23:36 מחיר של דירה על הנייר גבוהה ממחיר של דירה קיימת
ועוד משלמים מדד תשומות הבנייה, שכירות/מפסידים שכירות והדירה בדרך כלל מגיעה עם מפרט ממש פשוט.הזוי, שיתקעו עם הדירות שלהם!!
31 ינשוף 28/05/2017 22:04 זה טוב
לבורסה חחח
30 השמאים 28/05/2017 22:02 ירידת מחירים כבר כאן אך טרם מספרים לכם. (ל"ת)
29 הראל 28/05/2017 21:36 ז' על הקבלנים על המתווכים הבנקים והממשלה שכולם כותפים קופוןעלחשבוןהמסכנים
כל אלו יפשטו רגל והמסכנים המנוצלים עי הבנקים והמתווכים והקבלנים יצחקו להם בפרצוף אמן וגם המדינה שגוזרת קופון מקניית הדירות הלוואי שתחתוף גם היא
רן 29/05/2017 10:10 "כותפים" חחח תחזור לכיתה ז'
קוטפים, אפילו בכיתה ב' כבר אמורים לדעת את זה
28 חצי אחוז ריבית וזהו 28/05/2017 20:22 אם הריבית תעלה ,המחירים יצנחו! (ל"ת)
27 רון 28/05/2017 19:53 הקבלנים כבר מציעים הנחות גדולות בשקט בשקט. השוק מתרסק (ל"ת)
26 אדי 28/05/2017 19:33 לא מעניין אותי קונים לא קונים אני פשוט לא קונה דירה במחבועה!!! (ל"ת)
25 בני 28/05/2017 19:32 שטויות - משרד האוצר
כל הנתונים של משרד האוצר מוכתבים מפי כחלון שמעוניין להבחר בבחירות הקרובות . מי שבפועל מעוניין לקנות דירה ומחפש מגלה שהמחירים רק עולים , חוסר אחריות להציג נתונים כאלה ולבלבל את האזרחים עם נתנוים הזויים על התרסקות ומפולת . שר אוצר מהגרועים שהיו , מדהים לאן הרצון הפרסונלי להיבחר בבחירות עושה
24 ציקו 28/05/2017 19:21 כחלון המלך היה קשה בסוף הוא ירסק את מחירי הזיות הדיור (ל"ת)
23 יש מבין 28/05/2017 19:06 אני החלטתי למכור עכשיו את דירתי במחיר שמגלים ירידה של 8 (ל"ת)
איש 01/06/2017 15:02 או שאתה שקרן או שאתה אידיוט (ל"ת)
22 ראוי בזמן הזה 28/05/2017 19:04 יש לנסות ולהציל את המצב בו השוק מדרדר
בצורה שתחזיק לכולנו ,הקבלנים וייזמי הבנייה,אצלי התיווך ואפילו הבנקים בעיוורון מוחלט,מחכים עוד חודש באמונה שהנה המצב חוזר לקדמותו,כבר 8 חודשים רצופים קיימת ירידה שתשפיע עלינו בעלי הדירות שכן מעוניינים לשפר דיור ולהמשיך כל מספר שנים להתחדש ולהרחיב את ביתנו,צריך להיתיישר עם המצב להוריד מספר של אחוזים (בין 10 ל20)הדבר יפתח את השוק בחזרה ואז כשכולם יפנימו יהיה אפשרי לחשוב על מחיר ראלי חדש בשווקים.
21 עמירם 28/05/2017 17:56 שאלה ללא תשובה
בכל הפרסומים האחרומים לא מושכר נתון אחד חשוב ביותר - כמה התחלות בניה חדשות יש ביחס לתקופות מרבילות בעבר? אי התחלת בניה משמעותה מחסור מחריף והולך בדירות והתוצאה תהיה עלית מחירים!!! האלמנט העיקרי שיכול לפעול כגורם לירידת מחירים משמעותית הוא הגדלת ההיצע! כל השאר הם פתרונות לטווח קצר בלבד ויפעלו העתיד כבומרנג.
מסביר לאט 29/05/2017 13:03 שוב פעם השקר של המחסור? לא נמאס לכם? (ל"ת)
יונה 29/05/2017 05:48 יש פרוייקטים לקראת סיום, בעבודה או בתכנון
יותר מבכל תקופה שאני מכיר בישראל
דירה 28/05/2017 21:29 דירה
מתי תבין שנגמר הכסף אין יותר מקום לעליות מחירים לא קשור לתחילת בניה או ביקוש או היצע.. אין כסף משכנתא יקרה מאוד גם אם הקבלנים לא יבנו הם יחנקו עם הקרקעות שהם קנו מלפני 10 שנים והם חייבים להתחיל לבנות.. היום אצל כל קבלן או יזם יש עודף של דירות וגם יד 2 מוצפות.. תבין וחתפנים אחד ולתמיד נגמררררר הכסף
סמי 28/05/2017 19:53 פתרון של אינטרסנט שמרן שלא אכפת לו מטבע (ל"ת)
s 28/05/2017 19:08 לפחות אחד חושב מהראש ולא מתוך אמוציות. (ל"ת)
20 אריק 28/05/2017 17:38 קבלנים יקרים בבקשה אל תורידו מחירים
אפילו לא בשקל אחד, חכו שכל הציבור יוריד מחירים ואז תפשטו רגל, הבנקים יקחו לכם בחצי מחיר וימכרו בחצי מחיר, עד אז בבקשה אל תורידו מחירים אני רוצה לראות אתכם מתרסקים :-)
שמטוב 29/05/2017 04:30 מחירי הדירות עלו ב- 2.3 אחוז ברבעון האחרון.
סקר גלוב גזית מבוסס על 180 עיסקאות קניה. מי שמצפה לנפילת מחירים משלה את עצמו. יש שלושה גופים מרכזיים שימנעו נפילת מחירים כי הם ינזקו. שלושת הגופים הם: 1. הקבלנים (שיכולים להאט בניה כדי למנוע מלאי דירות לא מכורות), 2. הבנקים שמתפרנסים ממכירת דירות יקרות. (לכן הבנקים יתנו תנאי אשראי נדיבים לקבלנים (אם המכירות של הקבלנים תהיינה חלשות, הנבנקים יפרשו את חובות הקבלנים) 3. ממשלת ישראל (שאחוז ניכר מתקציבה הוא המיסוי על דירות , מיסוי שמייצר יותר הכנסות כאשר מחיר הדירות יותר גבוה).
19 תודה רבה 28/05/2017 17:33 כחלון רוהמ הבא יחד עם לפיד (ל"ת)
שמטוב 29/05/2017 04:36 כחלון ניכשל, אחרי שעשה בלגן. 6 מנדטים מקסימום. (ל"ת)
18 ירון 28/05/2017 17:05 ירידה במחיר יש ??????
אם אין ירידה במחיר אז תפסיקו לבלבל את המוח !!
שמטוב 29/05/2017 04:31 יש עליית מחירים. (ל"ת)
שמטוב 29/05/2017 01:39 אין שום ירידה במחיר.מי שזקוק לדירה משכיר או אצל ההורים
לא תהיה ירידה כי עיקר המכירות הן למי שיש לו מספיק הון עצמי לקניה ללא משכנתאות (המשכנתאות התייקרו ולכן בפועל ייקרו את מחיר הדירות, היקור הוא בתשלומי החזר משכנתאות ב- 20 השנים הבאות.
17 מתווך 28/05/2017 17:01 נתונים שקריים השנה היו הרבה חגים בגלל זה לא קונים
השנה היו מלא חגים, היה ראש השנה ואחרי זה שבוע סוכות והיה גם מלא זמן פסח ואחרי זה יום העצמאות. היו גם כמה ימים של גשם ושלא נדבר על זה שהשנה פברואר היה קצר יותר משאר החודשים בשנה. בקיצר הכל בלוף מחירי הדירות לא יכולים לרדת לעולם, מי שאומר אחרת אין לו מושג בכלכלה.לכו לקנות דירות!! אני רק היום קניתי 2.
קן 29/05/2017 06:31 משרדי תיווך נסגרים בכל הארץ! אין עבודה (ל"ת)
שמטוב 29/05/2017 04:40 הקפאון חסר משמעות. מקשקשים לנו כאילו קפאון=הוזלה
בקפאון - שהוא בעצם ירידת מכירות של (נאמר) 50 אחוז - העסקים ימשיכו כרגיל מבחינת מחירי הדיור. הקבלנים והבנקים יתאימו את עצמם לכמות מכירות נמוכה.
דירה 28/05/2017 21:33 דירה
אתה מנכל או יזם או קבלן או בעל משרד מכירות שבקושי גומר את החודש גומר אם את יזם או קבלן או מנכל יש לך קושי בתזרים מזומנים לבנק ולפועלים שלך בקיצר את שקרן גדול
אחד העם 28/05/2017 19:09 בשנה שעברה לא היו חגים חחחחחח (ל"ת)
אוהב שנונים 28/05/2017 18:55 רק אני הבנתי את הציניות שלך?
כולם פה לקחו אותך ברצינות חחחחחחחחח
ממי 28/05/2017 17:29 מתווך, שמעתי מחפשים נהגי מונית בנתב"ג. עדיף מלחתוםבלשכה (ל"ת)
ירון 28/05/2017 17:11 לדעתי, החגים חוזרים על עצמם בכל שנה . לא ? (ל"ת)
16 איציק 28/05/2017 17:01 היום כבר ידוע לכל
לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה חפשו אותנו בפייסבוק המחאה הגדולה - יחד נוריד את מחירי הדיור
שמטוב 29/05/2017 01:45 עלו מחירי הקרטונים למגורים לחסרי דיור. גם מחירי האוהלים
על מי אתה מאיים באקדח קפצונים ? הקבלנים יכולים להמשיך למכור בחצי כמות עוד מספר שנים. אף אחד לא מתכוון למוטט אותם, כי במצב של הפסקת הבניה הבנקים והמדינה יפסידו הרבה כסף. לא תפסת עדיין שמאחורי שמירת מחירי הדיור עומדים כוחות חזקים מאוד, לא הקבלנים בלבד.
דורון 28/05/2017 19:40 חמוד אתה
שכירות עד המוות הכי טוב
15 י 28/05/2017 16:54 חברים יקרים הסיבה לכך:כחלון הבריח משקיעים מהמדינה הטיפש
כחלון עד שלא תצא הצהרה והבטחה שלא להעלות מיסים על נדלן ביכלל ומס דירה שילישית בפרט העסק גמור הנדלן יתרסק וכלכלת ישראל והבנקים, המצב יהיה כלכך חמור. אני צופה שאם לא יהיה שינוי כחלון ישב בכלא .. עדין אפשר לעצור את האסון הכלכלי שהפיל על המדינה מר כחלון זה חייב להיות מיידי צלמו טוב את הכתבה ונראה
לא מבין מה קורה פה 28/05/2017 18:50 ואיפה ביבי הגאון. אנחנו על סף אסון והוא מתעסק בשטויות.
מתי יבינו שכחלון מחפש רק כותרות. אין לו הבנה בסיסית בכלכלה אלא בקלקלה. אסון וכל הדבילים שצוהלים מעצירת המשק לא מבינים לאן אנחנו נופלים
כלכלן מנוסה 28/05/2017 18:43 קישקוש
אף בנק לא יפול ואף כלכלה לא תתרסק.אני מבין שאתה קבלן עם מלאי דירות אבל עדיף שאתה וקבלנים כמוך יפשטו רגל מאשר למנוע מאנשים מסכנים לקנות קורת גג. אז תרגע בבקשה הבנקים שלנו חזקים והכלכלה שלנו איתנה ושום דבר לא יקרה ותפסיק לנסות ליזרוע פאניקה
שמטוב 29/05/2017 04:42 אם אין השקעות יש מיתון, פיטורים וכולי. הבנקים לא יפשטו
רגל. מיתון ישפיע על הציבור הרחב.
שמטוב 29/05/2017 04:33 הבנקים לא יגרמו לפשיטת רגל של הקבלנים.
לא שוחטים תרנגולת שמטילה ביצי זהב. פשיטת רגל של קבלן פירושה ירידה בהנסות של הבנק.
גועל נפש 28/05/2017 17:32 אתה הזוי שוכרי ישראל לא רוצים משכיר כמוך (ל"ת)
ממי 28/05/2017 17:28 מתווך יקר היחיד שישב בכלא זה אתה, על עושק משפחות (ל"ת)
14 חיים 28/05/2017 16:50 עוד מעט שבועות, חודש הבא...היה שבועות חחחחח (ל"ת)
13 עלאק להוסיף היצע 28/05/2017 16:50 תודה לשר כחלון המבריק שסיים את חגיגת המשקיעים (ל"ת)
אלי 28/05/2017 19:29 במבחן הזמן תראה כמה אתה ושר האוצר שלך טעיתם (ל"ת)
12 שיחק אותה 28/05/2017 16:50 מלך כחלון כנגד כל טיפשי 3 הדירות (ל"ת)
11 המהר''ל 28/05/2017 16:37 חחח, הגולם הביא את המיתון לפיתחו של BB
BB כבר מצחצח את הנעל הימינית ומכין אותה לבעיטה בישבנו של הגולם מראשות האוצר אל פח האשפה של ההיסטוריה. כחלון =פגר פוליטי !
יונה 29/05/2017 05:53 שוק הדירות ל"השקעה" או שבעצם לעושק הצעירים
שאב את כל הכסף במשק, כך שאם פחות ישקיעו בנדל"ן ויותר באפיקים אחרים יהיה רק טוב למשק.
10 מחפש דירות 28/05/2017 16:37 לא בלון ולא נעליים. מחירים עולים.
לא מאמין לשקרים שמפרסמים.אני ברגליים מחפש כבר שנה ואין שום ירידה. רק עליות ועוד עליות
יניב 28/05/2017 18:47 אם אתה מחפש - אני מלכת אנגליה
אתה מתווך/קבלן/אספן שהזיזו לו את הגבינה
ממי 28/05/2017 17:27 הלו מתווך נוכל לך לעבוד נהג מונית. (ל"ת)
שמטוב 29/05/2017 04:45 אתה חי בסרט. אין כרגע ירידת מחירים, מסתמנת עלית מחירים
סקר גלוב גזית, עליית מחירי דירות ברבעון אחרון היא 2.4 אחוז.
9 שי 28/05/2017 16:36 למה לקנות מקבלן כשאפשר לקנות מכונס נכסים?? (ל"ת)
שמטוב 29/05/2017 04:47 קבלנים לא יפשטו רגל. נהנקים יפרשו להם חובות אם צריך.
לבנקים לא משתלם להפיל את הרבלנים, גם לא לממשלה. הבניה היא מקור הכנסות לבנקים ולממשלה . לא הורגים את מקור ההכנסות.
8 יוסף 28/05/2017 16:35 מקורות מימון יקרים
לציבור נגמר הכסף. גם משפרי הדיור ולכל מי שיש לו עודפי כסף לא מוכן להיות משועבד לדירות שערכן לא ריאלי וגבוה מאד.. שומרים על הכסף לתקופות קשות.
שמטוב 29/05/2017 04:52 אי אפשר לשמור על הכסף, זו הבעיה.בלי עצות חלמאיות (ל"ת)
7 דמגוגיה 28/05/2017 16:35 דמגוגיה מבית היוצר של כחלון
כולם יושבים על הגדר עד לנתון מאכזב נוסף..
רמי 28/05/2017 18:44 אל תתיאש
עוד כמה טוקבקים והשוק חוזר לעלות
דורון 28/05/2017 19:41 נראה לי שאתה זה שמיואש
אתה 10 שנים צועק סיסמאות שיש מפולת והמחירים רק עולים
6 שי 28/05/2017 16:35 צניחה חדה בדירות תכניס את המשק לסחרור מסוכן
לא הכל וורוד בירידת מחירים גם הסאב פריימ התחיל מכוונה טובה עד שיצא משליטה
מסביר לאט 29/05/2017 13:06 אז הפתרון שלך זה להמשיך לשעבד את הדור הצעיר? (ל"ת)
5 מישהו 28/05/2017 16:34 לא מבין מי המשוגע שקונה עכשיו דירות..
הירידה במכירת דירות צריכה להיות 100%..מי שקונה כנראה ממש טיפש או עשיר.
אתה גאון 28/05/2017 23:57 מייצג את אנשי המחאה
אתה כנראה בן 7 אם באמת כתבת את מה שכתבת .
מתווך 28/05/2017 18:51 מתווך
יש לנו מלאי דירות כמו שאף פעם לא היה לנו און קונים כולם מחכים ובצדק .לא קונים דירה במחירים כאלה. תמשיכו כך לא להתייאש אני את הפרנסה שלי אמצא יותר מאוחר שהמוכרים יבינו שאין להם ברירה
יש ר א לי 28/05/2017 18:19 ירידה של 100% זה דירה בחינם, אולי אתה הטיפש? (ל"ת)
מישהו 29/05/2017 09:06 אתה כנראה לא יודע לקרוא עברית..
ירידה של 100% במכירות = אין מכירות זה לא אומר שמקבלים דירה בחינם. מקווה שיש לך בגרות
4 גיא 28/05/2017 16:32 אה... פסח...
זאת המצאה חדשה? בשנה שעברה לא היה פסח?
3 אלי 28/05/2017 16:25 אוי חבל חבל חבל
הבלון י ת פ ו צ ץ
2 רן 28/05/2017 16:23 החגיגה לציבור עומדת להתחיל
זה הזמן לחמם את הפופקורן, ולהתכונן לפתיחת השמפניות כי החגיגה אוטוטו מתחילה!
יש ר א לי 28/05/2017 18:16 איזה חגיגה? העלאת הריביות למשכנתאות? הבנקים באמת יחגגו
אבל אתה כנראה תבכה או שאינך מבין את הסיטואציה וזה הרבה יותר עצוב
1 זוג מחוסר דיור 28/05/2017 16:20 אז אחרי שנגמר ללוביסטים האוויר, כחלון עובד! ויש תוצאות! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש